Ik wil remblokken bestellen, iemand ervaring met verschil tussen de Brembo SA en LA in vergelijking met OEM ?
Ik zoek wat meer bite en neig naar de SA .
Omnia Racing Special Parts
Heb zelf gekozen voor de LA.
Wereld van verschil voor mij, veel meer gevoel en precisie en ook meer bite. Ik had vanaf het begin een gebrek aan gevoel in de voorkant als geheel. Met de switch naar de LA is dat voor een deel opgelost.
Oké dank je, ik heb het stuur maximaal naar voren gezet voor meer druk op de voorkant, je kan de risers 1 positie naar voor zetten en ook nog omdraaien (4 verschillende positie's dus van het stuur)
Eventueel, als dat niet al gebeurd is, kun je de vorkpoten een paar ringen in de kroonplaten doorsteken. Alternatief is de motor d.m.v. vering-instellingen wijsmaken dat je met passagier rijdt terwijl je dat niet doet, maar dat maakt hem achter wat springerig. Beide zetten de motor iets meer op z'n neus en komt imho de stuurprecisie ten goede, ook met de originele Angel GT's. Daarbij: in standje "Sport" (demping) is de anti-duik uitgeschakeld, en voelt het naar apexen toe remmen sowieso natuurlijker aan.Wissel naar sportbanden heeft ook al heel veel geholpen. Ik had niet alleen weinig gevoel maar ik vond hem ook te traag sturen. Voor mijn snelheid van rijden en het komen in een ' flow' is het essentieel dat ik de motor de bocht in kan leggen en gradueel kan inremmen. Dat lukt nu al veel beter.
Met de risers wil ik ook nog spelen, maar dieper zitten hoeft voor mij niet perse.
Als je zo'n KTM touratech ibracket wil installeren voor je smartphone, dan ben je inclusief de GPS houder meer dan 200 Euro kwijt
Iemand een beter idee?
Ik heb hem ook standaard met bagage ingesteld..Eventueel, als dat niet al gebeurd is, kun je de vorkpoten een paar ringen in de kroonplaten doorsteken. Alternatief is de motor d.m.v. vering-instellingen wijsmaken dat je met passagier rijdt terwijl je dat niet doet, maar dat maakt hem achter wat springerig. Beide zetten de motor iets meer op z'n neus en komt imho de stuurprecisie ten goede, ook met de originele Angel GT's. Daarbij: in standje "Sport" (demping) is de anti-duik uitgeschakeld, en voelt het naar apexen toe remmen sowieso natuurlijker aan.
Vind zo'n ding met dat soort klemmetjes ook niet echt een mooie oplossing eerlijk gezegd.Ik gebruik deze:
RAM® Finger-Grip™ Universal Phone and Radio Holder
Kwam er pas wel achter dat de houder door de trillingen met de onderste 2 vingers in de rand van de toerenteller slaat, dus even een stukje schuimtape op plakken.
Eventueel, als dat niet al gebeurd is, kun je de vorkpoten een paar ringen in de kroonplaten doorsteken. Alternatief is de motor d.m.v. vering-instellingen wijsmaken dat je met passagier rijdt terwijl je dat niet doet, maar dat maakt hem achter wat springerig. Beide zetten de motor iets meer op z'n neus en komt imho de stuurprecisie ten goede, ook met de originele Angel GT's. Daarbij: in standje "Sport" (demping) is de anti-duik uitgeschakeld, en voelt het naar apexen toe remmen sowieso natuurlijker aan.
Vandaag de originele gps beugel gemonteerd.
Ziet er top uit alleen denk ik dat ik een onderdeel van mijn tomtom ben vergeten te monteren.
Kan hem namelijk niet draaien.. Zoals op de foto heb ik hem gemonteerd.. Mis ik iets..? Alvast bedankt..
Enige wat ik kan verzinnen is, dat je te lange schroeven hebt gebruikt.Vandaag de originele gps beugel gemonteerd.
Ziet er top uit alleen denk ik dat ik een onderdeel van mijn tomtom ben vergeten te monteren.
Kan hem namelijk niet draaien.. Zoals op de foto heb ik hem gemonteerd.. Mis ik iets..? Alvast bedankt..
Daar zat ik ook aan te denken.. heb de schroeven gebruikt die in mijn ouwe ram mount zaten..Enige wat ik kan verzinnen is, dat je te lange schroeven hebt gebruikt.
Ik bedoel horizontaal en verticaal de tomtom verstellen, niet de kijkhoek veranderen.. Wat trouwens wel een goede tip was..Je moet de houder zelf wat opzij schuiven op de steun voor hij verdraait.
En de bocht inremmen gaat zo veel beter met abs in supermoto modus.
Want? Jij gaat met geblokkeerd slippend achterwiel de bocht in?En de bocht inremmen gaat zo veel beter met abs in supermoto modus.
Ik heb het zo begrepen dat de supermoto mode alleen maar meer blokkering van het achterwiel toelaat, zou dan toch geen invloed op de voorkant moeten hebben?Niet altijd, maar de feeling in het remhendel en de voorzijde wordt zo veel beter als het abs de remdruk niet te pas en te onpas wegneemt. De eerste maanden reed ik consistent de apex van de bochten voorbij met het abs aan.
Supertip!Niet altijd, maar de feeling in het remhendel en de voorzijde wordt zo veel beter als het abs de remdruk niet te pas en te onpas wegneemt. De eerste maanden reed ik consistent de apex van de bochten voorbij met het abs aan.
Ja, dat is logisch. Maar ik vraag me af of de ABS tussen voorwiel en achterwiel niet onafhankelijk van elkaar opereren.Supertip!
Volstrekt logisch ook. Onder volle rembelasting wordt het achterwiel licht.
Ja, dat is logisch. Maar ik vraag me af of de ABS tussen voorwiel en achterwiel niet onafhankelijk van elkaar opereren.
Volgens mij houd hij in Supermoto stand geen rekening meer met achterwiel lift en houdt daardoor langer remdruk vast zonder dat ABS ingrijpt.