FlowDesign
MF veteraan
- 11 sep 2008
- 18.728
- 1.417
Als ik jou was zou ik gaan proefrijden, met de vrouw achterop. Want de Tiger en de SDGT zijn volstrekt verschillende motoren. Mijn vriendin is aardig wat gewend - rijdt normaliter zelf, en sportief - maar zit niet echt relaxed achterop de SDGT. Dat zou met mijn rijstijl te maken kunnen hebben, maar op FJR of Bandit gaat het met dezelfde rijstijl prima (beter), aldus...
Niets is wat het lijkt: ook een toerhok van 300 kg is maar gewoon een motorfiets: 2 wieltjes, stuurtje, en als het goed is doet-ie broembroem. Zodra het spulletje rolt doet massa er niet zoveel meer toe. Belangrijkste verschil qua handelbaarheid wordt veroorzaakt door verschil in breedte van het stuur (hefboom). Maar massa heeft voor- en nadelen.@DucBMW, ik heb nog nooit op een FJR gereden, maar de SDGT smijt je een bocht in alsof het voor je gevoel een supermotard is. Ik kan me niet voorstellen dat het met een FJR ook zo gemakkelijk gaat
SDGT zal beslist comfortabeler zijn voor een passagier dan een supersport, of de meeste nakeds. Of en hoe lang jouw vrouw het achterop de SDGT leuk vind zal van haar referentiekader en inschikkelijkheid afhangen, en van jouw rijstijl. Dat kan ik allemaal niet inschattenDank voor je reactie, Ron idem.
Proefrit ga ik/we zeker maken maar als een ieder hier had geroepen dat het beslist geen ''duo-fiets'' is dan had ik me de barre tocht naar de KTM dealer kunnen besparen.
Oja, toeval, kwam zojuist het navolgende tegen op ktmsmt.com:Dank voor je reactie, Ron idem.
Proefrit ga ik/we zeker maken maar als een ieder hier had geroepen dat het beslist geen ''duo-fiets'' is dan had ik me de barre tocht naar de KTM dealer kunnen besparen.
Dus het opstappen wanneer de koffers eraan hangen vraagt enige behendigheidOja, toeval, kwam zojuist het navolgende tegen op ktmsmt.com:
[afbeelding]
en:
[afbeelding]
Bron: http/www.ktmsmt.com/viewtopic.php?f=43&t=9162
Zelf proberen dus.
Als het goed is wel, ik heb daar een foto van gezien.Wat ik mij afvroeg: Past er een helm in 1 van de koffers van de SDGT?
Wat ik mij afvroeg: Past er een helm in 1 van de koffers van de SDGT?
Het past maar het is wel belangrijk om te kijken wat voor type helm je hebt.Wat ik mij afvroeg: Past er een helm in 1 van de koffers van de SDGT?
Zo ook weer terug van een weekje sturen in o.a de eifel , zwarte woud , Vogezen,Jura en ardeche.
idd daarom ook fanpost.Mooi. Wat is RDGA? En de B500 door het Zwarte Woud, de SchwarzwaldHochstrasse, is zeer geliefd bij sportieve motorrijders...en daarom staan er nu overal camera's en kampeert de politie er elk weekend. Je kunt de weg nu beter mijden. Of je aan de regels houden maar dan wordt het een saaie weg.
Idd, de B500 is alleen spannend bij 180 kmh of sneller. Bovendien zijn er in het Zwarte Woud veel leukere wegen te rijden dan die wegMooi. Wat is RDGA? En de B500 door het Zwarte Woud, de SchwarzwaldHochstrasse, is zeer geliefd bij sportieve motorrijders...en daarom staan er nu overal camera's en kampeert de politie er elk weekend. Je kunt de weg nu beter mijden. Of je aan de regels houden maar dan wordt het een saaie weg.
Het zou kunnen, maar zelfs dan op een model dat in 2016 nieuw geïntroduceerd werd zal er in 2018 weinig verschil zijn lijkt mijHet lijkt wel of ze ze kwijt moeten... Er komt vast een update volgend jaar.
Of het scherm van de Super Adventure. Misschien is dat het zelfde scherm, maar de indeling vind ik nog net even beter.Het zou kunnen, maar zelfs dan op een model dat in 2016 nieuw geïntroduceerd werd zal er in 2018 weinig verschil zijn lijkt mij
Misschien dat ze het LCD-scherm van de R er op zouden zetten. Dat is wel voor de hand liggend.
Ik rijd zelf op een BMW K1600GT, en heb dit weekend even op de SDGT gezeten bij Goedhart. Het is een compleet andere motor. Veel kleiner en lichter, andere zithouding, minder protectie. Dus echt vergelijkbaar vind ik ze niet... (Hetzelfde geldt voor de RT van BMW)Misschien vallen de verkopen tegen? Wat op zich bizar zou zijn gezien de KTM de BMW en de Ducati gewoon achter zich laat qua rijeigenschappen.
Ik bedoelde vergeleken met de twee andere sportieve tourers aan de sportieve kant van het spectrum, de Ducati Multistrada en de BMW S1000XROf het scherm van de Super Adventure. Misschien is dat het zelfde scherm, maar de indeling vind ik nog net even beter.Ik rijd zelf op een BMW K1600GT, en heb dit weekend even op de SDGT gezeten bij Goedhart. Het is een compleet andere motor. Veel kleiner en lichter, andere zithouding, minder protectie. Dus echt vergelijkbaar vind ik ze niet... (Hetzelfde geldt voor de RT van BMW)
Ik vind de K1600GT anders behoorlijk sportief. (Maar dat ligt misschien aan mijIk bedoelde vergeleken met de twee andere sportieve tourers aan de sportieve kant van het spectrum, de Ducati Multistrada en de BMW S1000XR
lcd scherm en euro 4.Het zou kunnen, maar zelfs dan op een model dat in 2016 nieuw geïntroduceerd werd zal er in 2018 weinig verschil zijn lijkt mij
Misschien dat ze het LCD-scherm van de R er op zouden zetten. Dat is wel voor de hand liggend.
Misschien vallen de verkopen tegen? Wat op zich bizar zou zijn gezien de KTM de BMW en de Ducati gewoon achter zich laat qua rijeigenschappen.
Denk ik ook dacht meer aan een vrachtauto bij die 1600Ik vind de K1600GT anders behoorlijk sportief. (Maar dat ligt misschien aan mij
De 175 Nm van de 1600, kan de duke niet aan tippen, dus hij komt best wel van zijn plaats. Maar inderdaad die 334 kg, gaat wat lastiger de bocht om.Denk ik ook dacht meer aan een vrachtauto bij die 1600
Ik vind dat toch echt een toermotor, meer vergelijkbaar met een FJR (of een Goldwing?Ik vind de K1600GT anders behoorlijk sportief. (Maar dat ligt misschien aan mij)
BMW zelf kwalificeert de S1000XR trouwens als een 'adventure' model. En zo ziet de Multistrada er eigenlijk ook wel meer uit...