KTM SuperDuke 990 deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
full


Ik dacht dat ik met de SV al een brute 2 cilinder had, de Duke is toch wel een ander kaliber fiets.

Nog geen moment spijt gehad
 
Bedankt voor de info. Heb het even doorgelezen.

Maar je zegt het is geen Honda. Doel je dan op de betrouwbaarheid?

rl]]
Je kan wel eens pech hebben en wat reparaties krijgen, maar hoeft niet per se
Ik heb een probleemloze 06
Ze hebben volgens mij wel goed onderhoud en afstelling/tuning nodig
Daarentegen stuurt de sd 3 keer beter en heeft bij mij meer lol in het rijden gebracht
 
Nadat mij sd 06 goed is afgesteld, verder probleem loos door het leven!


Wat ik mij afvraag zijn er superdukes van 05 en 06 waar handige eigenaren zelf een ruitje op hebben gefabriceerd? Iemand hier bekend mee?
 
Vraagje voor een collega van mij:

Hij heeft een superduke gekocht (2005 model) met leo SBK slipons (zitten geen DB killers in, dus nogal een flinke opening).
Nou is het zo dat hij bij stationair heel erg ploft en bij gas geven en terug laten lopen klapt hij ook elke keer.
We hebben met TuneECU al 2 settings voor de akrapovic-slipons geprobeerd en dat helpt niet.

Iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden?
 
vraagje;
zijn er sets met vervanging bouten voor de sd
zag net dat er op sommige corrosie op zit :/
weet wel dat ze er voor andere motoren zijn ,
maar kon ze voor de mijne niet vinden :N
 
Nadat mij sd 06 goed is afgesteld, verder probleem loos door het leven!


Wat ik mij afvraag zijn er superdukes van 05 en 06 waar handige eigenaren zelf een ruitje op hebben gefabriceerd? Iemand hier bekend mee?

Ermax maakt een ruitje:
ermax-flip-up-screen-+-10-cm-ktm-990-super-duke-2006.jpg

KTM 990 Super Duke Windschermen
Geen idee of het ook functioneel is, heb zelf een 07 en geen ervaring met andere ruit.

@eckstreme: maakt probolt geen boutsetje? Volgens mij hadden/hebben die wel kitjes met blokbouten.
 
~
Ermax maakt een ruitje:
[afbeelding]
KTM 990 Super Duke Windschermen
Geen idee of het ook functioneel is, heb zelf een 07 en geen ervaring met andere ruit.

Nooit geweten dat deze überhaupt bestonden, vorig jaar wel naar gezocht.
Hoe functioneel het is ga ik gewoon proberen, zien we het wel.

Heb je het idee dat het ruitje op de sd 07 een meerwaarde is t.o.v. Geen ruit?


Vanmiddag even bij de sd kijken wel kleurtje het moet worden.
En nog belangrijker even een stukje :]
 
Standaard zit er 5 sae in heb er zelf
10 in , is iets dikker en kleinere luchtkamer van 120 naar 90 in gewone sd is ie dacht ik 150..

Heb het laten doen samen met keringen vork los gebracht ivm geen juist gereedschap zonder juiste dop ectr... is het zo beschadigd


Ik heb een afspraak gemaakt voor olie wissel en eens mijn instelling bekijken van de complete vering.....
 
bedankt voor de tips . :Y
morgen even het een en ander uitzoeken.
pro bold is een goede optie ,kan ik zelfs ophalen .

blijft mooi z'n aprilia . *D
 
Eigenlijk lekt mijn SD vanaf aanschaf (tweedehands) al wat olie. Waar het lek precies zit is mij nooit helemaal duidelijk geworden. Wel wist ik dat het lek ergens aan de bovenzijde van het olie "reservoir?" leek te zitten.

Gisteren na een stukje lekker gereden te hebben leek het olieverlies wat groter dan anders. Zo zaten er oliespetters op mijn broek en over de rechterzijde van de motor. Bij thuiskomst dan toch de boel weer eens los gehaald. Vervolgens heb ik alles goed schoongemaakt en de "nippel" (de aansluiting die het olie reservoir in gaat) nog eens goed vast gezet (rubbertje is goed, net nieuw zelfs). Vervolgens ben ik weer een stukje gaan rijden.

Bij thuiskomst bleek er geen verbetering te zijn. Sterker nog, het lek leek alleen maar groter te zijn geworden. Nog meer oliesputters :/
Het goede nieuws daarentegen was dat ik wel goed kon zien waar de olie vandaan leek te komen. Zo lijkt de olie bij de dop (waar olie wordt bijgevuld) weg te komen. Ook heb ik de nippel nog eens bekeken, maar die was zelfs kurkdroog, dus daar geen problemen.

Ik kan aan de dop zelf eigenlijk niets ontdekken. Ik heb alles weer vastgedraaid, en de dop nu eens extra vast gedraaid (normaal is het "vast is vast" bij mij). Zou dat het wellicht kunnen zijn? Ik heb nog niet weer gereden om te kunnen testen.

Ik ben sowieso van plan een nieuwe dop te bestellen.

Hieronder twee foto's, wellicht dat jullie deskundig oog iets afwijkends ziet.

1250q5t.jpg


2w4wr5d.jpg
 
Hoort er in de olie dop geen rubberen ring te zitten bovenin??
Wel vervelend om het te constateren met dit mooie weer.
Daarin tegen komen er nog genoeg mooie dagen aan ;)
 
Daar valt over te praten, denk je aan verkopen?

Haha nee, heb de duke net een jaar en wil hem nog lang niet kwijt. Ik doelde meer op het feit dat alles te koop is voor de juiste prijs. Als ik er zelf een nieuwere met minder km's voor weer kan kopen dan mag die best weg ;) .

Je moet eens gaan zoeken in het buitenland, goeie prijs, goeie km-stand, goed bouwjaar;

Tweedehands Motoren - Motoren

Je moet wel even uitzoeken hoeveel de BPM precies is.
 
Laatst bewerkt:
Ja, vervelend inderdaad :N

Klopt, er zit inderdaad een ring bovenin de dop (zie ook foto).
Toen ik mijn sd pas had lekte de dop ook, maar niet zo veel zoals bij jou.
Ik heb het toen met wat teflon tape lekdicht gekregen en jaren mee rond gereden.
O ring heb ik afgelopen jaar vervangen.

En dopje extra vast aandraaien maakt het niet beter, zoals je zei, vast is vast :Y
 
Laatst bewerkt:
Ermax maakt een ruitje:
[afbeelding]
KTM 990 Super Duke Windschermen
Geen idee of het ook functioneel is, heb zelf een 07 en geen ervaring met andere ruit.

Dat ruitje heb ik hier nog in de kast liggen. Heb hem vorig jaar besteld. Echter omdat ik voor het monteren van dit schermpje 4 gaten moest boren in mijn carbon mask heb ik het nog altijd niet gedaan. Als iemand nog een zwart masker heeft liggen laat het me even weten!

Overigens heeft een maat van me dit ermax schermpje vorig jaar wel gewoon op zijn SD gezet. Verschil was niet gigantisch maar je merkte wel wat minder wind voor op de borst.
 
Toen ik mijn sd pas had lekte de dop ook, maar niet zo veel zoals bij jou.
Ik heb het toen met wat teflon tape lekdicht gekregen en jaren mee rond gereden.
O ring heb ik afgelopen jaar vervangen.

En dopje extra vast aandraaien maakt het niet beter, zoals je zei, vast is vast :Y

k denk dat ik maar gewoon een nieuwe dop en/of o-ring moet gaan kopen.

Enig idee waar dit online te bestellen is?
 
Haha nee, heb de duke net een jaar en wil hem nog lang niet kwijt. Ik doelde meer op het feit dat alles te koop is voor de juiste prijs. Als ik er zelf een nieuwere met minder km's voor weer kan kopen dan mag die best weg ;) .

Je moet eens gaan zoeken in het buitenland, goeie prijs, goeie km-stand, goed bouwjaar;

Tweedehands Motoren - Motoren

Je moet wel even uitzoeken hoeveel de BPM precies is.

Dat is geen "echte" R.... ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan