KTM SuperDuke 990 Deel 14

Volgens het kenteken is hij van 2008 in in 2009 op nl kenteken ??
Dus schade fiets?? Waar aan kun je zien of het een 2e generatie is behalve teller ?
 
Volgens het kenteken is hij van 2008 in in 2009 op nl kenteken ??
Dus schade fiets?? Waar aan kun je zien of het een 2e generatie is behalve teller ?
Hoeft geen schadefiets te zijn, kan ook een overjarige importfiets zijn. In 2008 pas geregistreerd, en een jaar later geïmporteerd naar NL.
Verschillen tussen de 1e en 2e generatie zijn onder andere: koplampunit, tellers, axiale VS radiale remmerij, voorspatbord, andere tank en zijkappen, rode lens achterlicht/smoked achterlicht.
1e generatie:
990%20super%20duke%20black.jpg

2e generatie:
ktm-990-super-duke-2008-4.jpg
 
Ok thnx. Dan gaat het hier dus duidelijk om een 1e generatie sd

Zit er veel verschil in kwaliteit tussen 1een 2e generatie ??
 
Kwaliteit zit weinig verschil in.
1e generatie geeft soms problemen met de startkoppeling, 2e generatie heeft soms last van vocht in het dashboard.
Verder zijn de bekende problemen grotendeels hetzelfde voor de 1e en 2e generatie.
In de openingspost van dit topic staat een redelijke omschrijving van de verschillen.
Grootste voordeel van de nieuwe generatie is vooral de grotere tank.
 
Ok nogmaals bedankt voor de info.
Morgen ga ik bij de KTM kijken en eventueel proefrit ben benieuwd *D
 
Hoeveel olie kan er in na 'n oliewissel met filter? KTM geeft aan 2,5ltr en vervolgens bijvullen. 🤔
 
Hoeveel km Kun je ongeveer op een tank rijden (sd 2009) ?
Kan het nergens weer vinden. Heb net de eerste 100 km gereden op mijn sd 990
 

Bijlagen

  • 31B1DFBB-BAFC-4E47-95C1-989FE7E3967C.jpeg
    31B1DFBB-BAFC-4E47-95C1-989FE7E3967C.jpeg
    369,7 KB · Weergaven: 14
En mbt olie wissel , wat een irritant buisje on te peil af te lezen. Heb er 3 ltr in gedaan en peil is te hoog. 0,2 eruit en peil is te laag.daarna netjes op peil gezet. En vervolgens bijna niet af te lezen of er nou teveel in zit of niet.
 
En mbt olie wissel , wat een irritant buisje on te peil af te lezen. Heb er 3 ltr in gedaan en peil is te hoog. 0,2 eruit en peil is te laag.daarna netjes op peil gezet. En vervolgens bijna niet af te lezen of er nou teveel in zit of niet.
Heb je motor met voorwiel in de lucht vastgezet ivm ontluchten?
 
Hoeveel km Kun je ongeveer op een tank rijden (sd 2009) ?
Kan het nergens weer vinden. Heb net de eerste 100 km gereden op mijn sd 990

Heb zelf een 2009, volgens mij hebben die een 18,5l tank. Ik rijd met open akra’s waardoor de motor(voor mijn gevoel) soms wat te rijk loopt maar kan zat 1:14 halen. 200km plus is dus geen enkel probleem. Al rijd je als een gek (1:10?) kom je nog wel aan een kleine 200km dus.
 
Heb je motor met voorwiel in de lucht vastgezet ivm ontluchten?

De motor stond op bokjes. Had navraag gedaan eb moest 3 ltr in gaan. Heb doormiddel van een buisje de olie er in kunnen krijgen. Daar telkens oo geblaastbom de olie te laten zakken . Ben altijd Yamaha gewend. Daar was de olie wissel makkelijk
 
Vandaag proefrit gemaakt op de sd van Mn vorige post.
Wel ff wennen Maar zeer gaaf ding *DGaat echt wel een sd komen :Ymaar deze waarschijnlijk niet. Best wel wat puntjes. Gaat om een 2006ipv 2008 overjarig model. Denk ik, tank is overgespoten niet netjes wat lichte schades rondom En helaas moest er wat te veel worden bijgelegd. Dus de zoektocht gaat verder
 
De motor stond op bokjes. Had navraag gedaan eb moest 3 ltr in gaan. Heb doormiddel van een buisje de olie er in kunnen krijgen. Daar telkens oo geblaastbom de olie te laten zakken . Ben altijd Yamaha gewend. Daar was de olie wissel makkelijk

Voorwiel de lucht in is bij ontluchten van het koelsysteem, hoeft bij de olie niet.
Maar op een buisje blazen om de olie te laten zakken heb ik ook nog nooit voorbij horen komen? :?
Ik gooi bij een olie wissel als alles leeg is gewoon de olietank vol, even laten draaien, dan bijvullen tot hij op peil staat. Nog even draaien, peilen voor de zekerheid, klaar.
 
Vandaag proefrit gemaakt op de sd van Mn vorige post.
Wel ff wennen Maar zeer gaaf ding *DGaat echt wel een sd komen :Ymaar deze waarschijnlijk niet. Best wel wat puntjes. Gaat om een 2006ipv 2008 overjarig model. Denk ik, tank is overgespoten niet netjes wat lichte schades rondom En helaas moest er wat te veel worden bijgelegd. Dus de zoektocht gaat verder

Verstandig.. maaaaarrrrrr... je hebt wel de feeling gehad hehe
 
Ook in Zweden is het seizoen begonnen. De SD ging weer als de brandweer met z’n nieuwe supersprox kettingset en verse veringen :]
 

Bijlagen

  • 83E867D4-4EF4-413D-9C73-F9E2D7623804.jpeg
    83E867D4-4EF4-413D-9C73-F9E2D7623804.jpeg
    171,9 KB · Weergaven: 9
Er staat hier op de lokale marktplaats een Motohooligan airbox te koop.. moet me nu wel heel erg inhouden :D
 

Bijlagen

  • E7ED44B0-667D-4010-B688-B91B284FF09F.jpeg
    E7ED44B0-667D-4010-B688-B91B284FF09F.jpeg
    65,5 KB · Weergaven: 15
Ik denk dat vanwege het iets grotere achtertandwiel 41t i.p.v. 38 de Gipro versnellings indicator calibratie nodig heeft. Merkte overigens helemaal niks van de twv verhouding.. bedenk het me nu pas
 
Voorwiel de lucht in is bij ontluchten van het koelsysteem, hoeft bij de olie niet.
Maar op een buisje blazen om de olie te laten zakken heb ik ook nog nooit voorbij horen komen? :?
Ik gooi bij een olie wissel als alles leeg is gewoon de olietank vol, even laten draaien, dan bijvullen tot hij op peil staat. Nog even draaien, peilen voor de zekerheid, klaar.
Oh shit haal weer 2 dingen door elkaar. Sorry!
 
Het was namelijk net of je de olie onder druk moest bijvullen .gewoon schenken lukte niet. Dus na iedere 0,2 ltr blies ik dit het blok in . Om het maar zo te verwoorden
 
Terug
Bovenaan Onderaan