Annanas
MF veteraan
- 19 jun 2005
- 26.662
- 580
Jullie vervangen geen o-ringen of dingen van de 'slave' cilinder ? Kan er vanuit gaan dat het in de koppelingspomp zit ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Jullie vervangen geen o-ringen of dingen van de 'slave' cilinder ? Kan er vanuit gaan dat het in de koppelingspomp zit ?
Wat is het probleem? Komt je koppeling niet meer vrij?Jullie vervangen geen o-ringen of dingen van de 'slave' cilinder ? Kan er vanuit gaan dat het in de koppelingspomp zit ?
Dan zou ik beginnen met de slave. Even uit elkaar halen en de binnenkant inspecteren.Potje vloeistof ineens laag niveau en koppelde ineens licht, daardoor viel het mij op.
Bedankt voor de tip kwaliteit is super nu alleen nog itg filter fiksen.Thanx man! Heb hem gelijk een bericht gestuurd.
Zo ff nieuwe spullen bestellen, thnx voor de hulpsDan zou ik beginnen met de slave. Even uit elkaar halen en de binnenkant inspecteren.
Ws is de binnenkant van de behuizing ingesleten is de vloeistof daar uit het systeem gelekt.
Bekijk bijlage 1623302
Of de zuiger is gescheurd, dat komt ook wel eens voor. Op de overgang van de 'steel' naar de zuiger is het materiaal nogal dun geloof ik.
Dat uit elkaar halen stelt weinig voor, boutjes van de slave los om hem van het blok te halen, en dan de circlip eruit, en dan kun je de zuiger eruit halen.
Hey goeie tip... wat moet ik ook zonder jullie!Zo dan, die is aardig op z'n eind zo te zien
Mooi moment om alles in die regio even goed schoon te maken.
Je kan ook direct de koppelingsproeier even eruit pakken en schoonmaken als je toch daar bezig bent
Beste allen,
Ik heb een vraag namens mijn vriendin. Ze is aan het kijken voor een 990 superduke als eerste motor.
Waar op letten bij aanschaf? We hebben een mooie 2008 gezien bij Lemar motoren in Oostrum.
Alvast bedankt.
In 2017 de kleppen gesteld is ws bij de 15000km beurt geweest. Dan zijn ze bij 30k gewoon weer aan de beurt.@nampus thnx! Ik za de openingspost eens lezen! Ik zag in de advertentie van die groene dat in 2017 de kleppen waren gesteld.
Ik heb het de vriendin ook al gezegd dat het niet de meest makkelijke motor is om te beginnen. Ze moet natuurlijk ook gaan proefrijden
Wellicht daar dan eens beginnen met de zoektocht. Toevallig nog tips waar ik dergelijke spullen kan bestellen? Ik merk dat er van het eerste model superduke maar weinig parts online te vinden zijn. Groet Tom
Oke.... asje is ook zeer droevig...... weet niet zo goed wat eh...
Edit: Alles is besteld.... word weer een klusje hoor
Oberon kitje in Engeland besteld, zal wel weken duren voor alles binnen is.
Gelukkig heb ik nog een motor
Als men het over het koppelingsdeksel heeft bedoelt men meestal deze:Ik heb laatst de koppelingsdeksel vervangen en hierbij is er een beetje olie uitgelopen. Ik dacht dat het niet zoveel kwaad zou kunnen, als ik maar het koppelingsreservoir aan het stuur in de gaten zou houden. Nu heb ik hem net even laten lopen en hij ging niet direct in de 1. In de 2 wel, en na een minuutje lopen schakelde hij weer soepel in alle versnellingen. Ik dacht dat ik wel wat olie zou zien zakken? Moet ik ergens op letten nu of kan het geen kwaad?
Je moet de 65 hebben, de 80 is te hoog en past niet onder de tank.Ik wil een itg filter gaan bestellen voor de gefr baseplate. Nu zie ik op verschillende forums 2 verschillende filter maten jc30 80 en jc30 65. Welke moet ik hebben? weet iemand dit hier?
Thanx man!Je moet de 65 hebben, de 80 is te hoog en past niet onder de tank.
Nee super, bedoelde inderdaad die deksel.. weer wat geleerd vandaag. Ik had geen idee dat hier gewoon blokolie doorheen ging. Zegt weer wat over mijn motorische kennis.Als men het over het koppelingsdeksel heeft bedoelt men meestal deze:
Bekijk bijlage 1627273
De olie die daar uit komt is gewoon blok olie. Dus ws is je oliepeil links in dat peilbuisje op de olietank iets gezakt.
Eventueel bijvullen gebeurt aan de rechterkant achter de tank spoiler.
Heeft niks met het koppelingsreservoir op je stuur te maken.
Dat systeem is alleen voor de bediening van de koppeling.
Of je moet iets anders bedoelen met koppelingsdeksel?