KTM SuperDuke 990 Deel 14

Zucht… alweer aan de knutsel. Het motor blok reageert heel vreemd op het gas. Ik heb de ECU gereset en opnieuw de Akra map geladen. Ik vermoed dat de TPS nu echt aan vervanging toe is. Heb de 15 min reset geprobeerd; de motor bleef stationair draaien op 3000rpm, heel vreemd.

Ook werd de voorste bocht heel heet, de achterste leek niet zo gloeiend heet te worden. Wordt vervolgd, maar geduld raakt wel op en 1290 lonkt :]
Fijne brommert hóór..... zo'n 1290
 
Ben weer een paar stappen verder. Een slangetje was los geschoten van de inlaat die naar een druksensor (?) gaat, en ik heb bevestigd dat de rubberen aansluiting tussen throttlebody en motorblok lekt (mbv deo-bus reageert die op het gas). Slangetje is weer vast en zal die rubbers even nieuw bestellen…
 
Ben weer een paar stappen verder. Een slangetje was los geschoten van de inlaat die naar een druksensor (?) gaat, en ik heb bevestigd dat de rubberen aansluiting tussen throttlebody en motorblok lekt (mbv deo-bus reageert die op het gas). Slangetje is weer vast en zal die rubbers even nieuw bestellen…
Nieuwe rubbers en nieuwe throttle position sensor en de Duke lijkt weer als vanouds :]
 
Deze stond blijkbaar een kort moment op de KTM website aangekondigd. 2024 990
 

Bijlagen

  • IMG_0636.jpeg
    IMG_0636.jpeg
    86,3 KB · Weergaven: 5
Deze stond blijkbaar een kort moment op de KTM website aangekondigd. 2024 990
*edit* verkeerd gezien/gelezen

Ze gooien er steeds 100cc bij. Krijg je volgend jaar weer opnieuw een 790 Duke en begint het opnieuw. Of zal het nodig zijn om het vermogen te behouden met de nieuwe milieu eisen?
 
Dingen worden steeds mr geknepen ivm milieu, om toch (dezelfde /of meer ) power te krijgen of behouden moet je denk ik wel groter.
 
eindelijk komt de nieuwe 990 er, ik ben benieuwd hoe die er in het echt uit ziet, als ie er net zo gelikt uitziet als op de foto’s/video’s gaat ie er zeker komen😳
 
eindelijk komt de nieuwe 990 er, ik ben benieuwd hoe die er in het echt uit ziet, als ie er net zo gelikt uitziet als op de foto’s/video’s gaat ie er zeker komen😳
Ik snap dus niet goed waarom ze deze naast de 890 gaan brengen. Specs zijn vrijwel identiek. Of gaat de 890 er dan weer uit? Vind de specs amper indrukwekkend voor en 1000cc anno 2023/2024. Wel mooi machientje.
 
Mijn brommer gaat binnenkort de verkoop in. Is er vanuit hier al interesse voordat die op marktplaats gaat?
24xxx km
Volledig akrapovic
Altijd warm binnen en alleen mooi weer;)
Gaat weg ivm te weinig tijd…
 

Bijlagen

  • IMG_0424.jpeg
    IMG_0424.jpeg
    297,6 KB · Weergaven: 1
  • IMG_0423.jpeg
    IMG_0423.jpeg
    176,6 KB · Weergaven: 1
  • IMG_5308.jpeg
    IMG_5308.jpeg
    439,9 KB · Weergaven: 1
Hallo allemaal,

Het seizoen staat weer voor de deur en mijn km stand begint langzaam richting de 15000km te kruipen waarbij de klepspeling check wordt voorgeschreven obv service manual. Zijn er mensen die deze braaf hebben laten uitvoeren en moest er bij deze km stand al het eea geshimmed worden?

Mijn rijstijl is bovengemiddeld sportief dus ik overweeg sterk om het toch maar te laten doen.

Adviezen en tips worden gewaardeerd
Tevens plaatje voor aandacht :-P
 

Bijlagen

  • DC9EBA8F-39C6-4828-980B-707DE219BEAA.jpeg
    DC9EBA8F-39C6-4828-980B-707DE219BEAA.jpeg
    491,4 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Goedemorgen Allemaal,

Ik ben sinds gisteren trotse eigenaar van een Superduke 990 2007. Oranje Zwart.

Nou vroeg ik me af of je een normale Superduke kan omtoveren tot R alleen in Kappen. Of iemand dit all gedaan heeft?
 
Goedemorgen Allemaal,

Ik ben sinds gisteren trotse eigenaar van een Superduke 990 2007. Oranje Zwart.

Nou vroeg ik me af of je een normale Superduke kan omtoveren tot R alleen in Kappen. Of iemand dit all gedaan heeft?
Ik ben zelf in bezit van een R. Deze beschikt over WP-vering V+A, akra uitlaat systeem inclusief bochten, tri-nitride coating voor de voorpoten, brembo remmen en uiteraard de gesmede marchesini wielen.
 
Ik ben zelf in bezit van een R. Deze beschikt over WP-vering V+A, akra uitlaat systeem inclusief bochten, tri-nitride coating voor de voorpoten, brembo remmen en uiteraard de gesmede marchesini wielen.
Als die R waar je het over hebt de R is uit je avatar heb je geen akra bochten en geen gesmede marchesini wielen.
Je hebt zo te zien een R van na 2013 of jonger, dat was eigenlijk een gewone SD met R vering, en de zwart geverfde remklauwen. Maar verder niks van de mooie spullen die 2008-2012 R had, zoals die akra bochten en andere cilinderkoppen etc.
En gesmede marchesini wielen hebben nooit standaard in een Superduke gezeten. Die zaten alleen in bepaalde jaren SMR 990 en de eerste generatie RC8R ( de single spark uitvoering)
 
Goedemorgen Allemaal,

Ik ben sinds gisteren trotse eigenaar van een Superduke 990 2007. Oranje Zwart.

Nou vroeg ik me af of je een normale Superduke kan omtoveren tot R alleen in Kappen. Of iemand dit all gedaan heeft?
Jawel..... dat kan.
Als je er ook de monoseat op wil gaan monteren, moet je je wel realiseren dat deze nogal oncomfortabel is.
De voorpoten coaten is ook mogelijk..... kost wel wat
 
Goedemorgen Allemaal,

Ik ben sinds gisteren trotse eigenaar van een Superduke 990 2007. Oranje Zwart.

Nou vroeg ik me af of je een normale Superduke kan omtoveren tot R alleen in Kappen. Of iemand dit all gedaan heeft?
Stickers voor de Marchesinni wielen zijn op Internet te vinden
 
Op de R van 2008-2012 zaten standaard akra uitlaatbochten.
Herkenbaar aan de lange lus van de achterste cilinder die het wat lastig maakt om de olie te verversen 😅
Zou zomaar kunnen hoor.
Kweet dat een nieuwe SDR in 2008 kocht en er een vol systeem bij kocht..... daar zaten ook bochten bij
 
Jawel..... dat kan.
Als je er ook de monoseat op wil gaan monteren, moet je je wel realiseren dat deze nogal oncomfortabel is.
De voorpoten coaten is ook mogelijk..... kost wel wat
Pff zeg dat
IMG_2668.jpeg

Zelfs dat ergoseat zat voor geen meter, en op en neer naar het zwarte woud en je hebt geen kont meer over 😅
 
Zou zomaar kunnen hoor.
Kweet dat een nieuwe SDR in 2008 kocht en er een vol systeem bij kocht..... daar zaten ook bochten bij
Dat zal een akrapovic evolution systeem geweest zijn, zoals ook te zien op de foto die JorisZ hierboven post.
Te herkennen aan de rechte buis onder het blok, en het zit in elkaar met veren ipv klemmen.
Dat is weer een heel ander systeem dan de standaard akra van de R versie.
De standaard 08-12 akra bochten zaten niet niet met veren in elkaar, en er paste gewoon alle dempers op, die ook op de standaardbochten passen.
In de openingspost hier:
https://www.motor-forum.nl/threads/ktm-superduke-990-deel-10.382225/
Staat bij Fiep een 2007 R waar je duidelijk de korte bocht van de standaardbochten onder het blok ziet.
En iets verder doorscrollen naar rrr1, dan heb je een 2008-2012 versie met de lange akra bochten die standaard onder die R zaten.
Ik krijg die foto's even niet lekker hier gelinkt vanaf m'n telefoon, dus dan maar even zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan