KTM SuperDuke 990 Deel 14

was even vergeten voor de foto's te kijken, is nu ook precies heel pak simpeler, gewoon slepen en droppen, heb met het vorige systeem om foto's te plaatsen niet overweg gekunnen, foto's altijd te groot of zo, was altijd wel iets...
 
Check even of de polen van je accu goed vast zitten. Ik had ook een FI en accu lampje. Wilde al van alles proberen te vervangen. Toen wilde ik hem nogmaals starten en dat lukte niet. Dat vond ik vreemd want hij zou vol moeten zitten. Toen de basics even langsgelopen, bleken de accupolen los te zitten.

Het lang met slippende koppeling en best een beetje gas is normaal. Onder de 3000 rpm is hij gewoon niet zo soepel.

Gr
Inderdaad verkeerd gemonteerde accupolen.. werd net gebeld
 
Staat goed! Waar heb je die dempers vandaan

waar exact zou ik even moeten gaan zoeken, zijn Dominators, geloof dat er minstens 2 nederlandse verdelers zijn, maar weet niet direct meer vanwaar de mijne komen, is allemaal via internet gegaan, hou er wel rekening mee dat je zelfs met geinstalleerde db killers nog boven het wettelijke minimum van lawaai gaat zitten waarschijnlijk
Heb even zonder killers gereden ook, maar dat vond ik zelfs asociaal _O-_O-
Met de killers erin is het nog redelijk luid, maar wel te doen, vind ik :)
 
waar exact zou ik even moeten gaan zoeken, zijn Dominators, geloof dat er minstens 2 nederlandse verdelers zijn, maar weet niet direct meer vanwaar de mijne komen, is allemaal via internet gegaan, hou er wel rekening mee dat je zelfs met geinstalleerde db killers nog boven het wettelijke minimum van lawaai gaat zitten waarschijnlijk
Heb even zonder killers gereden ook, maar dat vond ik zelfs asociaal _O-_O-
Met de killers erin is het nog redelijk luid, maar wel te doen, vind ik :)

Oké, zien er wel dik uit! Zal wel eens even zoeken. Bedankt
 
Het nieuwe achterlicht gemonteerd.
Dat LED maakt een wezelijk verschil. Tuurlijk meer licht opbrengst maar zeker ook beter zichtbaar. De donkere omhuizing kleurt goed bij de rest van de motor.
Bedank nampus.

Over het afzagen van het achter spatbord ben ik nig niet uit. Wel van mening dat er andere knippers op moeten zeker gezien er nu toch led achterlichten inzitten.

Heerlijk binnen kunnen klussen.
 

Bijlagen

  • DSC_0188.JPG
    DSC_0188.JPG
    558,3 KB · Weergaven: 39
  • DSC_0190.JPG
    DSC_0190.JPG
    575 KB · Weergaven: 46
  • DSC_0185.JPG
    DSC_0185.JPG
    725,1 KB · Weergaven: 50
yep helemaal mee eens :+
Kost wat, maar dan heb je ook echt wat moois.

Alleen die blauwe led koplamp zou ik nog even vervangen voor een niet ali led
 
vandemorgend beetje laat vertrokken, moet vriendin 's morgens wat helpen, wegens een operatie even minder mobiel, beetje haasten, en met de bache van de moto te trekken pinker afgebroken |(
zal blij zijn als hij terug in de garage kan staan... :Y
 
Aangezien het voor mij geen weer meer is om te rijden 😇 alvast een begin gemaakt aan het onderhoud voor deze winter.
Naast het reguliere onderhoud staat er deze winter verse olie voor de schokbreker en voorpoten op het programma.
Dus de SuperDuke alvast ontdaan van wat plastic, in de skylift gehangen en de wielen eruit:
IMG-20181130-WA0001.jpeg

Vervolgens de veerpoten eruit:
IMG_20181130_134446.jpg

De schokbreker eruit en de motor aan de kant gezet:
IMG_20181130_140526.jpg

Nog even met een poetsdoek over de verwijderde delen:
IMG_20181130_152654.jpg

En dan kan het binnenkort naar de specialist voor verse olie, keerringen en een zwarte achterveer.
 

Bijlagen

  • IMG-20181130-WA0001.jpeg
    IMG-20181130-WA0001.jpeg
    626,1 KB · Weergaven: 8
  • IMG_20181130_134446.jpg
    IMG_20181130_134446.jpg
    809,6 KB · Weergaven: 11
  • IMG_20181130_140526.jpg
    IMG_20181130_140526.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 8
  • IMG_20181130_152654.jpg
    IMG_20181130_152654.jpg
    1 MB · Weergaven: 13
  • IMG-20181130-WA0001.jpeg
    IMG-20181130-WA0001.jpeg
    626,1 KB · Weergaven: 11
  • IMG_20181130_134446.jpg
    IMG_20181130_134446.jpg
    809,6 KB · Weergaven: 12
Ziet er allemaal netjes uit bij jou :}
Is die veer die nu op je schokbreker zit standaard? Ik zou een progressieve verwachten op een link-loos systeem....
 
Heerlijk zeg als je motor zo binnen kan staan en nog ruimte hebt om te klussen.
Wat is die nampus toch handig. Tis ook een kwestie van "gewoon doen"
Al is het wel makkelijk als je de juiste spullen hebt liggen.
 
Ziet er allemaal netjes uit bij jou :}
Is die veer die nu op je schokbreker zit standaard? Ik zou een progressieve verwachten op een link-loos systeem....

Dankje, ik doe m'n best om het ook een beetje netjes te houden 😊
Voor zover ik weet is dit de standaard veer.

Heerlijk zeg als je motor zo binnen kan staan en nog ruimte hebt om te klussen.
Wat is die nampus toch handig. Tis ook een kwestie van "gewoon doen"
Al is het wel makkelijk als je de juiste spullen hebt liggen.

Dat vooral, het is echt geen rocket science. Voor dit werk is een fatsoenlijke standaard wel erg handig, maar verder is het weinig bijzonders.

Als iemand trouwens nog een setje aftermarked rem/koppelings hendels voor een leuke prijs over heeft houd ik me aanbevolen.
Wat vind je een leuke prijs?
Deze zijn volgens mij wel aardig populair:
Remhendel en koppelingshendel kort / lang met ABE KTM 990 Super Duke/ R 05-13
Hebben verschillende modellen, kwaliteit is prima, en kosten de helft van rizoma of asv.
 
Dat is toevallig nampus, dit staat ook op mijn programma! Vind zelf een witte veer mooi staan, helaas is bij mij de lak op sommige plekken eraf en niet zo netjes meer....

Ik twijfel of ik alleen de olie van de voorpoten laat verversen of ook de keerringen. Ze lekken namelijk niet, en heb geleerd geen dingen te vervangen die niet stuk zijn..... thoughts?
 
Het spul zit er bij mij al vanaf origineel vermoed ik, dus het heeft ws z'n beste tijd wel gehad.
Liever nu nieuwe keerringen als het toch uit elkaar ligt, dan straks halverwege het seizoen de boel te moeten strippen voor een lekkende keerring.
 
Ik had ook asv maar vond ze uiteindelijk toch niet heel fijn, ik heb nu vtrecs vind ik lekkerder in de vingers.

@nampus ik wist niet eens dat er olie in de achter veer zit
Jazeker, olie zorgt voor de demping, met alleen een veer achter zou het nogal nadeinen na iedere hobbel.
Een plaatje van wat verschillende types schokbreker:
3-35-500.jpg
 
De v-trec's zien er solide uit, prima prijs, maar nu de vraag welke kleur.. Heb al even jullie foto's langs gelopen maar geloof dat iedereen voor de zwarte variant heeft gekozen. Wel Safe. En dan nog de vraag lang of korte variant. koppelen zoizo lang ben ik bang. dat ding gebruik je nog wel eens en heel ligt vind ik het koppelen van de SD niet. Kortom misschien toch kiezen voor de V-trec Vario 3. Iets meer in kosten maar scheelt de twijffel voor korte of lange.
 
Ik had eerst korte vtrecs maar heb nogal grote handen ,vond ze te klein voor koppelen mey de duke oncomfortabel.

Nooit bij stil gestaan dat er naast de stikstofblaas in de zuiger gewoon olie zit inderdaad.
 
Aangezien het voor mij geen weer meer is om te rijden 😇 alvast een begin gemaakt aan het onderhoud voor deze winter. Naast het reguliere onderhoud staat er deze winter verse olie voor de schokbreker en voorpoten op het programma.
En dan kan het binnenkort naar de specialist voor verse olie, keerringen en een zwarte achterveer.
Naar welke specialist breng je de voorpoten en de schokbreker?
 
Terug
Bovenaan Onderaan