KTM SuperDuke 990 Deel 14

Helaas zelfs met de schijven van @Joery-SD990 nog steeds hetzelfde pulserende probleem…. Ben nu mijn eigen schijf te lijf gegaan met deze slijpschijf met vooralsnog een veelbelovend resultaat….! Ben benieuwd. Mijn theorie is dat er geen slag in de schijf zit, maar dat er verschil in ruwheid in de schijven zit. Met een draaiend wiel (zonder klauwen) “opgepoetst”
 

Bijlagen

  • 8A154E45-4A94-442C-8C39-70EC2426D968.jpeg
    8A154E45-4A94-442C-8C39-70EC2426D968.jpeg
    258,6 KB · Weergaven: 30
Mijn Duke staat bij een maat in de tuin. Vlakbij hem kapte mijn koppeling er bij, denk kabelbreuk, de hendel gaat heel licht en hij ontkoppelt niet. Van de week mijn monteur consulteren
 
Ja, misschien die! Helaas zijn die in Zweden ca. 2500€ / jaar aan verzekering ……vanaf 2020 model iig. Tot 2020 1600€ / jaar…. Hmmmm
Dikke rekening, weet het niet vanbuiten hoeveel het hier in België is, maar ik betaal wel maar de helft van de moto premie, omdat mijn auto ook al bij dezelfde verzekeraar was, spijtig genoeg gaat dit maar voor 1 moto 😒
 
Mijn Duke staat bij een maat in de tuin. Vlakbij hem kapte mijn koppeling er bij, denk kabelbreuk, de hendel gaat heel licht en hij ontkoppelt niet. Van de week mijn monteur consulteren
Klinkt als een typisch gevalletje Oberon bestellen. Vroeg of laat overkomt dit iedereen geloof ik, op de meest onverwachte momenten
 
Klinkt als een typisch gevalletje Oberon bestellen. Vroeg of laat overkomt dit iedereen geloof ik, op de meest onverwachte momenten
Dan is het toch juist heel zwaar? Ik heb dit expliciet met mijn monteur besproken en die zei dat je dat gezeik alleen krijgt als je niet de juiste olie gebruikt en niet op tijd vervangt.
 
Mijn Duke staat bij een maat in de tuin. Vlakbij hem kapte mijn koppeling er bij, denk kabelbreuk, de hendel gaat heel licht en hij ontkoppelt niet. Van de week mijn monteur consulteren
Koppeling is hydraulisch, dus kabelbreuk lijkt me onwaarschijnlijk.
Ik gok net als denzell dat de slave cilinder intern lekt, waardoor je geen druk op bouwt.
 
Koppeling is hydraulisch, dus kabelbreuk lijkt me onwaarschijnlijk.
Ik gok net als denzell dat de slave cilinder intern lekt, waardoor je geen druk op bouwt.
Wel dus, oke.

Wel echt stom, ik had hem net terug van een beurt en dus nog voorgesteld om het preventief te doen, maar dat raadde hij af. Durf dat zelf niet aan om te vervangen, dus maar even kijken hoe ik dit ga doen
 
Wel echt stom, ik had hem net terug van een beurt en dus nog voorgesteld om het preventief te doen, maar dat raadde hij af. Durf dat zelf niet aan om te vervangen, dus maar even kijken hoe ik dit ga doen
Er kan niet heel veel mis gaan met deze vervangen
 
Dikke rekening, weet het niet vanbuiten hoeveel het hier in België is, maar ik betaal wel maar de helft van de moto premie, omdat mijn auto ook al bij dezelfde verzekeraar was, spijtig genoeg gaat dit maar voor 1 moto 😒
Ik heb die regeling ook, maar vanaf motor 2 nog iets van een €200/jaar..
 
Ik heb vandaag de filterset van de brandstofpomp vervangen.Maar nu lijkt het niet meer te werken.
Als het pompje draait (paar seconden als ik contact aan zet) en ik met een schroevendraaier dat terugslagklepje in de benzineslang terug duw. Dan zou die toch gewoon benzine moeten tuffen? Er gebeurd dan namelijk niks en ben er van overtuigd dat ik hem goed in elkaar heb gezet.
Of kan er misschien een luchtbel in t pompje zitten?
 
Ik heb vandaag de filterset van de brandstofpomp vervangen.Maar nu lijkt het niet meer te werken.
Als het pompje draait (paar seconden als ik contact aan zet) en ik met een schroevendraaier dat terugslagklepje in de benzineslang terug duw. Dan zou die toch gewoon benzine moeten tuffen? Er gebeurd dan namelijk niks en ben er van overtuigd dat ik hem goed in elkaar heb gezet.
Of kan er misschien een luchtbel in t pompje zitten?
Ik heb na het vervangen van mijn filters ook een brandstofdrukprobleem gehad. Uiteindelijk bleken de plastic clips van de twee helften niet goed te “pakken”.

Zelf kwam ik daar achter dmv een brandstofdrukmeter op de main feed slang te zetten, dan weet je het maar zeker. Zelf heb ik de snelkoppeling weggehaald.
 
Terug
Bovenaan Onderaan