nielsCR500
MF veteraan
hissink maakt snel vrienden hier.......
Denk de broer van rene 250..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
hissink maakt snel vrienden hier.......
ach, laatst een 2007 KTM 250 EXC-F gereden, wat een klote motor!
Wil de bocht níét door, en mist veel vermogen.
als je besluit om een 250f te kopen moet je niet gaan zeuren over duur onderhoud,dat weet je van te voren met zon hoogtoerige 4-takt.zowel ktm als kawa. als je goedkoper wilt rijden koop dan een 250 2-takt. dat is hoe ik erover denk.
en olie moet je eigenlijk zon 20ltr in 1 keer bij de groothandel inkopen,scheelt zeker de helft. ik heb een 525ktm exc gehad en moet zeggen dat deze echt goed veerde hoor,niks minder dan een yamaha die ik nu heb,het zal allemaal wel meevallen met die ktm vering aangezien je ktm zo godsgruwelijk veel ziet in zowel de enduro als cross.
ja als ik het goed heb heeft niels een CRF 450.... dan mis je best wat vermogen ja...maar dat wil niet zeggen dat je met een 250 minder hard kan hoor ! gewoon langer aanhouden
ja dat zal toch een eeuwige strijd zijn tussen mensen die met link systeem rijden en de KTM fans die zonder rijder. Ik zie het voordeel van een Link syteem niet maargoed ik heb er eigenlijk nooit echt mee gereden dus dat is een beetje moeilijk beoordelen.
Ik denk dat de meerprijs van KTM's puur ligt aan het feit dat ze binnen Europa gebouwd worden en dat dat net even meer kost dan ergens in Japan. Of ze pakken bij KTM gewoon dikke marges mee maar dat zal denk ik wel mee vallen. Dat KTM's duurder zouden zijn in onderhoud is trouwens ook echt onzin. de std onderdelen zijn zeker niet duurder dan die van bv Suzuki of Honda. Pas als je met Powerparts aan de gang gaat is alles opeens een stuk duurder :D
Heb weleens gehoord dat ktm fabrieksteam door de weeks op honda's trainen om alles heel te houden voor de wedstrijden.
ja voegt ook zo lekker veel toe....
250 sx-f trap je ook met 36 vingers in je neus aan dus is nergens voor nodig.
Daarom dat ik wel overweeg om voor een KTM te gaan...
Pfff, heb je weer zo'n KTM fanboy...
tsja als ik nu weer de keus had ging ik gewoon weer voor KTM hoor...
nog nooit wat anders gehad en wat mij betreft komt daar geen verandering in. Ik zal niet zeggen dat KTM's beter zijn dan de concurrentie maar als je de std fietsen op een rij zet dan komt KTM daar wel als beste uit. Tuurlijk zijn er verschillen maar daarvoor moet je eigenlijk al op top niveau rijden om dat echt te merken en ook nog eens te gebruiken.
Goed onderhoud doet ook wonderen dus gewoon na 3-4 uur de olie/filter vervangen en na elke keer even de filter eruit halen en desnoods schoon maken of vervangen. Je kan wel gaan testen op suzuki's,honda's,kawa's maar dan zul hooguit merken dat elke motor weer anders loopt,zit en stuurt. Je kan niet echt 1 motor als beste aanwijzen omdat iedereen daar zn eigen gevoel bij heeft. Ik ben geen topper maja ik hou wel van mooie spullen en alleen al daarom heb ik een SXF 250 gekocht
Kortom, op internet vragen wat goed is of slecht schiet je niks mee op want iedereen heeft zn eigen mening. Gewoon doen waarvan je zelf denk dat het iets moois is.... Vergeet alleen niet dat je met alleen de motor er nog lang niet bent heh
Rijd jij al lang KTM? En wat zijn zoal jouw ondervindingen, ik hoor eigenlijk alleen maar positieve dingen... Buiten van die enkele fanboys natuurlijk...
Ik ben al heel vlaanderen rond geweest voor crossmotoren en dealers, en die enkele officiele dealers die verschillende merken doen, raden altijd KTM aan...
Kben vorige week nog bij Motoren Desmet geweest, officieel dealer van Suzuki, Kawasaki en KTM en zei ook, voor die 700€ meer pak een KTM, veel beter materiaal op en gaat veeeel harder zei hij...
En toen ik vroeg van de onderdelen of die duurder waren, zeker niet zei hij... Als ze bij hem een Cross binnensteken, dat kost allemaal evenveel...
Zoals jij al aanhaalde is het juist duurder als je naar Powerparts gaat, maarja dat is met een Jap net hetzelfde als je overschakeld naar topmateriaal dus...
Daarom dat ik wel overweeg om voor een KTM te gaan...
Misschien had je de kleuterschool af moeten maken en leren lezen.tsja als ik nu weer de keus had ging ik gewoon weer voor KTM hoor...
nog nooit wat anders gehad en wat mij betreft komt daar geen verandering in. Ik zal niet zeggen dat KTM's beter zijn dan de concurrentie maar als je de std fietsen op een rij zet dan komt KTM daar wel als beste uit. Tuurlijk zijn er verschillen maar daarvoor moet je eigenlijk al op top niveau rijden om dat echt te merken en ook nog eens te gebruiken.
Goed onderhoud doet ook wonderen dus gewoon na 3-4 uur de olie/filter vervangen en na elke keer even de filter eruit halen en desnoods schoon maken of vervangen. Je kan wel gaan testen op suzuki's,honda's,kawa's maar dan zul hooguit merken dat elke motor weer anders loopt,zit en stuurt. Je kan niet echt 1 motor als beste aanwijzen omdat iedereen daar zn eigen gevoel bij heeft. Ik ben geen topper maja ik hou wel van mooie spullen en alleen al daarom heb ik een SXF 250 gekocht
Kortom, op internet vragen wat goed is of slecht schiet je niks mee op want iedereen heeft zn eigen mening. Gewoon doen waarvan je zelf denk dat het iets moois is.... Vergeet alleen niet dat je met alleen de motor er nog lang niet bent heh