KTM SXF 250 - 2010

ik kon er eigenlijk wel om lachen ook

stiekem denk ik dat het nog eerder andersom zou zijn omdat KTM's veel harder lopen, maargoed :P
 
ja als ik het goed heb heeft niels een CRF 450.... dan mis je best wat vermogen ja...maar dat wil niet zeggen dat je met een 250 minder hard kan hoor ! gewoon langer aanhouden :P
 
als je besluit om een 250f te kopen moet je niet gaan zeuren over duur onderhoud,dat weet je van te voren met zon hoogtoerige 4-takt.zowel ktm als kawa. als je goedkoper wilt rijden koop dan een 250 2-takt. dat is hoe ik erover denk.
en olie moet je eigenlijk zon 20ltr in 1 keer bij de groothandel inkopen,scheelt zeker de helft. ik heb een 525ktm exc gehad en moet zeggen dat deze echt goed veerde hoor,niks minder dan een yamaha die ik nu heb,het zal allemaal wel meevallen met die ktm vering aangezien je ktm zo godsgruwelijk veel ziet in zowel de enduro als cross.

Volgens mij was de vraag welke duurder in onderhoud was, en mijn verhaal kwam erop neer dat KTM gewoon duurder in onderhoud is. Onze dealer hiero zegt het ook al dat KTM gewoon duurder in onderhoudt is. En een 250cc 2 takt vergelijken met een 250f is totaal geen geldige vergelijking.
En misschien veerde jouw KTM wel goed. Maar de KTM's waar ik op gereden hebben veerde allemaal stukken minder door dat het link systeem mistte.
En je ziet KTM gewoon veel, omdat het simpelweg mooie motoren zijn en KTM zijn product gewoon erg goed op de markt zet. En in enduro is het trouwens wel een voordeel dat ze geen link systeem hebben, omdat ze dan meer grondspeling hebben.
 
ja als ik het goed heb heeft niels een CRF 450.... dan mis je best wat vermogen ja...maar dat wil niet zeggen dat je met een 250 minder hard kan hoor ! gewoon langer aanhouden :P

Maar dat verklaard het stuurgedrag weer niet, dat zou meestal beter moeten zijn.
 
ja dat zal toch een eeuwige strijd zijn tussen mensen die met link systeem rijden en de KTM fans die zonder rijder. Ik zie het voordeel van een Link syteem niet maargoed ik heb er eigenlijk nooit echt mee gereden dus dat is een beetje moeilijk beoordelen.

Ik denk dat de meerprijs van KTM's puur ligt aan het feit dat ze binnen Europa gebouwd worden en dat dat net even meer kost dan ergens in Japan. Of ze pakken bij KTM gewoon dikke marges mee maar dat zal denk ik wel mee vallen. Dat KTM's duurder zouden zijn in onderhoud is trouwens ook echt onzin. de std onderdelen zijn zeker niet duurder dan die van bv Suzuki of Honda. Pas als je met Powerparts aan de gang gaat is alles opeens een stuk duurder :D
 
Laatst bewerkt:
ja dat zal toch een eeuwige strijd zijn tussen mensen die met link systeem rijden en de KTM fans die zonder rijder. Ik zie het voordeel van een Link syteem niet maargoed ik heb er eigenlijk nooit echt mee gereden dus dat is een beetje moeilijk beoordelen.

Ik denk dat de meerprijs van KTM's puur ligt aan het feit dat ze binnen Europa gebouwd worden en dat dat net even meer kost dan ergens in Japan. Of ze pakken bij KTM gewoon dikke marges mee maar dat zal denk ik wel mee vallen. Dat KTM's duurder zouden zijn in onderhoud is trouwens ook echt onzin. de std onderdelen zijn zeker niet duurder dan die van bv Suzuki of Honda. Pas als je met Powerparts aan de gang gaat is alles opeens een stuk duurder :D

Het materiaal dat erop ligt kost net dat beetje meer, ik weet trouwens niet of een Jap met een hydrolische koppeling werk. Want bij KTM zit er standard eentje op... Enja dit voel je!!! Niet in het begin maar als je wat vermoeid begint te geraken....

En hier in belgie kost een KTM SXF 250 momenteel 7190€, maar een Honda kost ook zoveel hier... 7200€ voor de Honda model 2010 en de Yamaha kost ook 6990€, het is juist Suzuki en Kawasaki die goedkoper zijn... Suzuki weet ik niet juist, maar een Kawasaki kost 6400€.
 
Heb weleens gehoord dat ktm fabrieksteam door de weeks op honda's trainen om alles heel te houden voor de wedstrijden. :?

Ik heb wel eens gelezen dat KTM fabrieksteams op honda's trainen en mensen er oplaten rijden van kawasaki teams om hun eigen mensen te sparen!

Het tijdschrift zal ik niet noemen, want die is zeeeeer betrouwbaar
 
ja voegt ook zo lekker veel toe....

250 sx-f trap je ook met 36 vingers in je neus aan dus is nergens voor nodig.
 
ja voegt ook zo lekker veel toe....

250 sx-f trap je ook met 36 vingers in je neus aan dus is nergens voor nodig.

Rijd jij al lang KTM? En wat zijn zoal jouw ondervindingen, ik hoor eigenlijk alleen maar positieve dingen... Buiten van die enkele fanboys natuurlijk...

Ik ben al heel vlaanderen rond geweest voor crossmotoren en dealers, en die enkele officiele dealers die verschillende merken doen, raden altijd KTM aan...

Kben vorige week nog bij Motoren Desmet geweest, officieel dealer van Suzuki, Kawasaki en KTM en zei ook, voor die 700€ meer pak een KTM, veel beter materiaal op en gaat veeeel harder zei hij...

En toen ik vroeg van de onderdelen of die duurder waren, zeker niet zei hij... Als ze bij hem een Cross binnensteken, dat kost allemaal evenveel...

Zoals jij al aanhaalde is het juist duurder als je naar Powerparts gaat, maarja dat is met een Jap net hetzelfde als je overschakeld naar topmateriaal dus...

Daarom dat ik wel overweeg om voor een KTM te gaan...
 
tsja als ik nu weer de keus had ging ik gewoon weer voor KTM hoor...

nog nooit wat anders gehad en wat mij betreft komt daar geen verandering in. Ik zal niet zeggen dat KTM's beter zijn dan de concurrentie maar als je de std fietsen op een rij zet dan komt KTM daar wel als beste uit. Tuurlijk zijn er verschillen maar daarvoor moet je eigenlijk al op top niveau rijden om dat echt te merken en ook nog eens te gebruiken.

Goed onderhoud doet ook wonderen dus gewoon na 3-4 uur de olie/filter vervangen en na elke keer even de filter eruit halen en desnoods schoon maken of vervangen. Je kan wel gaan testen op suzuki's,honda's,kawa's maar dan zul hooguit merken dat elke motor weer anders loopt,zit en stuurt. Je kan niet echt 1 motor als beste aanwijzen omdat iedereen daar zn eigen gevoel bij heeft. Ik ben geen topper maja ik hou wel van mooie spullen en alleen al daarom heb ik een SXF 250 gekocht :P

Kortom, op internet vragen wat goed is of slecht schiet je niks mee op want iedereen heeft zn eigen mening. Gewoon doen waarvan je zelf denk dat het iets moois is.... Vergeet alleen niet dat je met alleen de motor er nog lang niet bent heh :P
 
Iedereen mag toch zelf weten wat die koopt?

Met je fanboys, jaaa ik weet het ik vind ktm gewoon het beste...
Maar als iemand Honda toch het beste vind gaat ie lekker op Honda rijden? Of Suzuki? Ik hoef ze toch niet te betalen dus waarom eigenlijk druk maken..

Ga voor welke je de mooiste vind, en niet een KTM omdat ik een ktm het mooiste vind..
 
tsja als ik nu weer de keus had ging ik gewoon weer voor KTM hoor...

nog nooit wat anders gehad en wat mij betreft komt daar geen verandering in. Ik zal niet zeggen dat KTM's beter zijn dan de concurrentie maar als je de std fietsen op een rij zet dan komt KTM daar wel als beste uit. Tuurlijk zijn er verschillen maar daarvoor moet je eigenlijk al op top niveau rijden om dat echt te merken en ook nog eens te gebruiken.

Goed onderhoud doet ook wonderen dus gewoon na 3-4 uur de olie/filter vervangen en na elke keer even de filter eruit halen en desnoods schoon maken of vervangen. Je kan wel gaan testen op suzuki's,honda's,kawa's maar dan zul hooguit merken dat elke motor weer anders loopt,zit en stuurt. Je kan niet echt 1 motor als beste aanwijzen omdat iedereen daar zn eigen gevoel bij heeft. Ik ben geen topper maja ik hou wel van mooie spullen en alleen al daarom heb ik een SXF 250 gekocht :P

Kortom, op internet vragen wat goed is of slecht schiet je niks mee op want iedereen heeft zn eigen mening. Gewoon doen waarvan je zelf denk dat het iets moois is.... Vergeet alleen niet dat je met alleen de motor er nog lang niet bent heh :P

Het ding is dat het niet mijn 1ste x op een motor is hoor... Heb vroeger nog gecrossed, van mn 5 jaar tot een jaar of 16...

Ben dan overgestapt op racemotoren en veel op circuit gereden dus kan wel een beetje weg met een motor...

Ik heb het een beetje gezien op de baan en circuit, achter al die jaren weer zin in iets anders, en kga nu geregeld mee enduro en cross gaan rijden... En ik heb me in jaren zo niet meer geamuseerd, maarja kan niet op andersmans motor blijven rijden he...

Kweet ook dat ieder zn gedacht heeft, kheb vrienden die zowieso KTM, Kawa en Yamaha rijden dus...

En bij al deze personen zie ik of hoor ik weinig problemen, smaak is goesting... Maar wilde wel eens weten wat andere hun ervaringen zijn...

Kvind het wel raar, dat gemengde officiele dealers mij een KTM proberen te verkopen ipv een ander merk dat ze verkopen... Niet dat ze hun ander merk afbreken, maar ze zeiden als je niet merk gericht bent en iets meer wil uitgeven, neem een KTM

En het is niet 1 dealer die dit zegt, maar ik heb er dus zo 3 gehad he...
 
Rijd jij al lang KTM? En wat zijn zoal jouw ondervindingen, ik hoor eigenlijk alleen maar positieve dingen... Buiten van die enkele fanboys natuurlijk...

Ik ben al heel vlaanderen rond geweest voor crossmotoren en dealers, en die enkele officiele dealers die verschillende merken doen, raden altijd KTM aan...

Kben vorige week nog bij Motoren Desmet geweest, officieel dealer van Suzuki, Kawasaki en KTM en zei ook, voor die 700€ meer pak een KTM, veel beter materiaal op en gaat veeeel harder zei hij...

En toen ik vroeg van de onderdelen of die duurder waren, zeker niet zei hij... Als ze bij hem een Cross binnensteken, dat kost allemaal evenveel...

Zoals jij al aanhaalde is het juist duurder als je naar Powerparts gaat, maarja dat is met een Jap net hetzelfde als je overschakeld naar topmateriaal dus...

Daarom dat ik wel overweeg om voor een KTM te gaan...

Ja, KTM is inderdaad het beste!!!!! Ik hoor ook alleen maar positieve reacties over het merk, in dit topic wordt KTM ook niet afgekraakt door een aantal mensen... Bij strandraces wordt KTM ook NOOIT als meeste afgevoerd. Ik hou van KTM want het is het beste wat er is. Ja kwaliteit hebben ze zeker weten. Ik raad iedereen een KTM aan!!!!! Dus mensen, ga naar de dealer die meerdere merken verkoopt, en neem de KTM, want daar verdienen ze ook niet het meeste aan. Ja KTM is het helemaal!!!!!
 
Nee ga voor een Yamaha is zeker veel beter!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
tsja als ik nu weer de keus had ging ik gewoon weer voor KTM hoor...

nog nooit wat anders gehad en wat mij betreft komt daar geen verandering in. Ik zal niet zeggen dat KTM's beter zijn dan de concurrentie maar als je de std fietsen op een rij zet dan komt KTM daar wel als beste uit. Tuurlijk zijn er verschillen maar daarvoor moet je eigenlijk al op top niveau rijden om dat echt te merken en ook nog eens te gebruiken.

Goed onderhoud doet ook wonderen dus gewoon na 3-4 uur de olie/filter vervangen en na elke keer even de filter eruit halen en desnoods schoon maken of vervangen. Je kan wel gaan testen op suzuki's,honda's,kawa's maar dan zul hooguit merken dat elke motor weer anders loopt,zit en stuurt. Je kan niet echt 1 motor als beste aanwijzen omdat iedereen daar zn eigen gevoel bij heeft. Ik ben geen topper maja ik hou wel van mooie spullen en alleen al daarom heb ik een SXF 250 gekocht :P

Kortom, op internet vragen wat goed is of slecht schiet je niks mee op want iedereen heeft zn eigen mening. Gewoon doen waarvan je zelf denk dat het iets moois is.... Vergeet alleen niet dat je met alleen de motor er nog lang niet bent heh :P
Misschien had je de kleuterschool af moeten maken en leren lezen.
In de link die boven je reactie staat is toch duidelijk te lezen dat Kawa wint.
Maar goed ik zou ook niet willen toegeven dat ik troep heb gekocht hoor.

En ja crosser9 Yamaha is gewoon het beste en het meest vooruit strevent.
Dat hebben ze tog duidelijk bewezen met de YZ450F voor 2010.
En die cilinder met 100cc minder van KTM noem ik nou niet bepaalt een technische innovatie.
Dat is meer van het niveau "ik heb een 70cc op me brommer".
Ik moet er wel bij zeggen dat ik het goed vind dat KTM nu een linksysteem gaat gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan