er is een verschil tussen willen en kunnen.
aangezien het een motor voor de overheid was die zonder kenteken en papieren verkocht werd en omgebouwd moet worden om hem op kenteken te krijgen heb je best kans dat er nooit een CVO voor is afgegeven (voordeel van de overheid ze kunnen op heel veel regeltjes een uitzondering voor zichzelf maken). en als er nooit een CVO voor is afgegeven kunnen ze ook geen copie verstrekken.
Ik vermoed dat de moto nog nooit is ingeschreven? Volgens mij is het inderdaad zo dat een euro 3 niet meer voor het eerst ingeschreven kan worden na een bepaalde datum omwille van milieunormen.
een motor voor de marechaussee heeft waarschijnlijk af fabriek dingen meegekregen die niet bij de typegoedkeuring horen zoals blauwe lampen sirenes en dergelijke. daarmee voldoet hij niet meer aan de typegoedkeuring. en dan kan je als fabrikant een nieuwe typegoedkeuring aanvragen of je kan ze verkopen zonder type goedkeuring. doen ze bij defensie niet moeilijk om pantservoertuigen hebben ook geen typegoedkeuring is veel te duur en de oplagen veel te klein plus dat ze nooit aan de regels voldoen kunnen omdat ze geen kreukelzone hebben en veel te veel uitstoot hebben en dingen die een normaal mens helemaal niet mag bezitten zoals kanonnen als standaard uitrusting hebben.
en verkoop je veel van die dingen zoals BMW dan kan een typegoedkeuring wel uit zoals ze met de speciale P(olitie) modellen doen maar voor kleine oplagen als voor de nederlandse Kmar kan dat niet uit.
Ah! Dan is dit een goede (maar dure) les...als het een ex Kmar is is dat waarschijnlijk domeinen en die zeggen niet veel. als je daar koopt koop je omdat het goedkoop is en weet je dat je achter de papieren aan zal moeten want dat staat duidelijk bij de advertentie.
Die hebben wel gewoon een kenteken..In dit filmpje hieronder zie je de 690 van de Marechaussee. Hier is niks anders aan dan de standaard KTM, en nogmaals de 690 die ik heb heeft ook gewoon de EU typegoedkeuring.
Klopt ze hebben idd een kenteken, maar defensie heeft geen rdw kenteken maar eigen registratie platen, defensie voertuigen zijn dan ook niet verzekerd.Die hebben wel gewoon een kenteken..
Het hele punt is natuurlijk dat de fabrikant in principe volgens de regelgeving verplicht is het papierwerk aan te leveren maar om de een of andere rede niet mee wil/kan werken. De meeste fabrikanten sturen dit tegen een kleine vergoeding zo op volgens de info die op internet is te vinden, dan is het geen probleem. Maar ik geloof inderdaad niet dat ik ooit nog een motor zou kopen zonder papierwerk als ik hem op kenteken wil krijgen!Ah! Dan is dit een goede (maar dure) les...
Klopt ze hebben idd een kenteken, maar defensie heeft geen rdw kenteken maar eigen registratie platen, defensie voertuigen zijn dan ook niet verzekerd.
Dus een defensie voertuig heeft GEEN officieel en geldig kenteken.
Wat kevinblade aangeeft hierboven klopt voor zo ver ik weet, dit heeft de RDW ook aan mij aangegeven. Deze defensiekentekens worden niet bij de RDW geregistreerd.
Strengere eisen omtrent papierwerk de laatste jaren misschien? Ze worden volgens mij bijna altijd zonder papieren verkocht maar ik verwacht dat andere fabrikanten er makkelijker in zijn. Bij Honda bijvoorbeeld vul je gewoon online een formuliertje in en krijgt hem binnen vijf werkdagen thuis toegestuurdDe KMAR verkoopt al decennia afgeschreven voertuigen die vervolgens bij particulieren terecht komen. Waarom is deze specifieke motor ineens een probleemgeval?
Een fabrikant mag geen nieuwe euro3 voertuigen meer op de markt brengen dus waarschijnlijk mogen ze ook geen nieuw CVO uitgeven. Volgens mij mochten dealers op een gegeven moment ook hunn euro3 voertuigen niet meer verkopen toen euro4 werd ingevoerd, maar klassiekers mogen nog altijd geïmporteerd worden ook van buiten de EU dus wat nou precies de regels zijn is me niet duidelijk..
Je geeft het antwoord zelf. Vanaf een bepaalde datum mochten nieuwe euro 3 voertuigen niet meer ingeschreven worden/ mocht er geen kenteken meer afgeleverd worden. Als er voor jouw voertuig nog geen kenteken is afgeleverd dan wordt het beschouwd als nieuw. Euro 3 voertuigen die ooit zijn ingeschreven of dat nu in het buitenland of eigen land is, kunnen blijvend ingeschreven worden.
Volgens wie? Lijkt mij dat je bij het ontbreken van een CVO gewoon een uitgebreide keuring moet doen. Kost je een halve dag in Lelystad en ongeveer 700 euro.Wat er in principe op neerkomt dat de motor een zelfbouw keuring zou moeten krijgen.