kuipdelen + afbijt = pudding?

tiempie

MF'er
15 jan 2006
47
0
Oldebroek
Ik ben nu bezig om de lak van kuipdelen af te halen met super afbijt van de gamma. Zou het kunnen dat dit ook in het polyester invreet van de kuipdelen, of zou dit absoluut niet kunnen. Ik heb net namelijk wat op de achterkant gesmeerd en ik krijg het gevoel dat het in het polyester invreet. Op de achterkant zou natuurlijk ook gewoon verf kunnen zitten, maar ik kan met een plamuurmes een flinke hap pudding van de kuipdelen afhalen, nadat ik de afbijt 10 minuten heb laten intrekken.

Op het busje staat dat het werkt tegen waterbasisverf, 2k lak, vernis en beits. Op zich is er nu nog geen groot probleem, maar ik ben een beetje bang om verder te gaan.
 
geniaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal hahahaha _O- _O-
:+
full
 
Ben laatst ook aan het werk geweest met die super afbijt van de gamma. Goed mee uitkijken, het is troep! Niet qua werking, want het deed precies wat het moest doen: verf afbijten.

Volgens mij staat ook op de verpakking dat je in geval van kunststof ondergrond eerst even moet testen op een onopvallend stukje. Gezien de aggressiviteit van het middel verbaast het me absoluut niet dat bepaalde kunststoffen er niet tegen kunnen.

Kijk trouwens uit dat je het spul niet op je huid krijgt, en zo ja direct afspoelen. Al doe je dat waarschijnlijk vanzelf want het brandt nogal. Werk in ieder geval met een veiligheidsbril op, een spat in je ogen lijkt me niet prettig!
 
Zou goed kunnen;hierin zit waarschijnlijk methyl, waar ABS weer van oplost. Er bestaan echter ook types welke wel op kunststoffen gebruikt kunnen worden.
 
Zou goed kunnen;hierin zit waarschijnlijk methyl, waar ABS weer van oplost. Er bestaan echter ook types welke wel op kunststoffen gebruikt kunnen worden.
 
Da's effe goed balen zeg! Afijn, dat weet je dan voor de volgende keer.
Maar waarom heb je niet gewoon een een waterproof-schuurspons gekocht? Je was toch bij de Gamma, daar verkopen ze ze ook. Aan de ene kant grof, de andere kant middel en zo aflopend per spons naar heel fijn. En het werkt fantastisch hoor! Voor je hele kuip zal je twee sponsjes nodig hebben, 1Xgrof/middel, 1Xfijn/extrafijn.


Groeten!!!

:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan