Kut, daar gaat weer 40 pleuro

Duncan

MF veteraan
Donateur
19 mei 2001
16.364
12.950
heb ik mijn stickersetje binnen voor de achterkant van mijn FZR, dus ik denk : kom laat ik die verotte sticker er eens afhalen en die mooie nieuwe erop plakken. Dat ging dus niet zo 123. Resultaat 1 rode sticker waarop een crosmotor lekker op zou kunnen raggen, zoveel hobbels en bobbels zitten erop. Dus het zaakje er maar weer afgetrokken. Heeft er iemand tips hoe ik die krengen er een beetje fatsoenlijk op kan plakken voor ik het setje wat ik opnieuw ga bestellen ook vernaggel ?. Of zouden ze het bij de dealer (Brouwer, Nijkerk) beter kunnen ?.

Duncan
 
heb ik mijn stickersetje binnen voor de achterkant van mijn FZR, dus ik denk : kom laat ik die verotte sticker er eens afhalen en die mooie nieuwe erop plakken. Dat ging dus niet zo 123. Resultaat 1 rode sticker waarop een crosmotor lekker op zou kunnen raggen, zoveel hobbels en bobbels zitten erop. Dus het zaakje er maar weer afgetrokken. Heeft er iemand tips hoe ik die krengen er een beetje fatsoenlijk op kan plakken voor ik het setje wat ik opnieuw ga bestellen ook vernaggel ?. Of zouden ze het bij de dealer (Brouwer, Nijkerk) beter kunnen ?.

Duncan
Dealer :)
 
Oud Glassex knijpflesje nemen. Vullen met water en een beetje Dreft.
Tank of kuipdelen licht inspuiten.
Niet zeiknat dus.

Vervolgens de helft van de achterzijde van de sticker er af halen.
Er op plakken, wrijven met een schone doek,
achterzijde rustig wegtrekken terwijl je de sticker er met de doek op wrijft.

Zolang het nat is kan je hem er af halen en opnieuw er op plakken.
Voor de finishing touch met een haardroger de boel verwarmen en vast zit ie.

Mocht je hem er al op hebben zitten en er lucht onder zitten zet dan ook de fohn er op en goed wrijven.
 
Bedankt voor de tips, als ze het bij brouwer niet willen zal ik het met sop proberen. Het zou niet zo moeilijk geweest zijn als er niet zo'n hele mmoie aerodynamische bobbel over die kap liep. Nu heb je de onderkant netjes en lijkt de bovenkant nergens op.
 
Eerst uitlijnen waar je hem wil en dan een klein gedeelte van de bovenkant vastplakken dan met een stuk dik leer (of een ander materiaal wat buigt en zacht genoeg is om de sticker niet te beschadigen) en dan van boven uit in verschillende streken de stikker erop vast plakken en tegelijker tijd de achterkant van de stikker( dat papier) wegtrekken tijdens het strijken.
Zorg wel dat de ondergrond vetvrij en schoon is....
Suc6
 
Eerst uitlijnen waar je hem wil en dan een klein gedeelte van de bovenkant vastplakken dan met een stuk dik leer (of een ander materiaal wat buigt en zacht genoeg is om de sticker niet te beschadigen) en dan van boven uit in verschillende streken de stikker erop vast plakken en tegelijker tijd de achterkant van de stikker( dat papier) wegtrekken tijdens het strijken.
Zorg wel dat de ondergrond vetvrij en schoon is....
Suc6
 
Ik zou gewoon water nemen. Eerst de boel goed schoonmaken dan natspuiten (ook je sticker) als hij erg nat is gaat ie snel verschuiven! En voor het geval de sticker op een bobbel zit kun je hem föhnen zodat hij "zacht" wordt. en dan met een zachte doek alle luchtbellen en zoveelmogelijk water er onderuit wrijven. Laat de boel wel goed drogen als je nog van plan bent om het in de blanke lak te spuiten.
 
Had ik ook!
Suzuki tekst op de kuip.. 39 euro.
veel kleine luchtbelletjes dus maar weer een nieuwe besteld. Een maat van mij is crosser en zijn monteur zet regelmatig stickers en wil dus de nieuwe er wel op plakken bij mij. Vellen of vlakken gaan goed maar tekst gaat klote! zeker met uitlijnen erbij..
 
Terug
Bovenaan Onderaan