Kwaliteit aftermarket motor onderdelen

l3on

MF veteraan
21 jul 2007
1.598
1
Lelystad
Hej forummers.

Ik loop tegen het volgende probleem aan, al een tijdje ben ik een k1100 aan het verbouwen met als doel hier een scrambler van te maken. Het deeltje frame verbouwen heb ik nu gehad en ben op het punt aangekomen dat ik spullen zoals koplamp, richtingaanwijzers, achterlicht etc moet gaan aanschaffen

Na flink wat uren zoeken op Google is mijn enige conclusie: word er nou echt geen kwaliteits spul meer gemaakt?, ik word overstelpt met koplampen van eBay voor 30 euro, of koplampen van 30 euro die Door Nederlands shops voor 80 worden verkocht.

Dus mijn vraag is: waar kopen jullie kwaliteit aftermarket onderdelen?
 
Er is ook goed spul.
Alleen het aanbod van de troep uit china is enorm groot. Omdat het maar 3 roepies kost.
 
Als het ook 2de hands mag zou je eens bij een sloperij kunnen kijken, bijvoorbeeld Woesthoff in Brummen, is een leuke zaak met veel spul. Nieuw bestel ik bij Louis.de
 
Ik weet niet wat voor stijl je wil , als je modern spul wil zou je eens bij motogadget kunnen kijken .
Bij spul dat beetje oldskool er uit ziet staan in catalogussen van zodiac en motorcyclestorhous
Is vooral voor Harley's maar dat maakt voor achterlichtjes en koplampen niet uit
Nu zijn er achterlichtjes uit China die erg veel lijken op de dure variant , als je ze open maakt zit er toch veel verschil in
 
Het komt voor dat er in NL import producten voor teveel worden doorverkocht maar in veel gevallen lijken die import spullen ook veel op andere aangeboden producten maar toch met een aanzienlijk verschil in kwaliteit.
Online kopen blijft een risico en door alles maar steeds goedkoper te willen roepen we het ook over onszelf af.
 
Hej forummers.

Ik loop tegen het volgende probleem aan, al een tijdje ben ik een k1100 aan het verbouwen met als doel hier een scrambler van te maken. Het deeltje frame verbouwen heb ik nu gehad en ben op het punt aangekomen dat ik spullen zoals koplamp, richtingaanwijzers, achterlicht etc moet gaan aanschaffen

Na flink wat uren zoeken op Google is mijn enige conclusie: word er nou echt geen kwaliteits spul meer gemaakt?, ik word overstelpt met koplampen van eBay voor 30 euro, of koplampen van 30 euro die Door Nederlands shops voor 80 worden verkocht.

Dus mijn vraag is: waar kopen jullie kwaliteit aftermarket onderdelen?

Ik haal ze zover mogelijk van een ander merk af. Bijvoorbeeld een ronde koplamp voor een naked, bestel ik er eentje van het nieuwe model R1200R met LED dagrijverlichting, een truxton R of een diavel. Prima kwaliteit, LED dagrijverlichting erin en ruimte om dim en grootlicht evt ook om te bouwen naar LED.

Boeit moderne verlichting je niet dan kan je een koplamp nemen van elk willekeurig model wat jouw smaak is.

Aftermarket is idd zooi, maar dat ligt meer aan het feit dat een fatsoenlijke koplamp ontwerpen en maken duur is, er is nauwelijks vraag naar behalve door motorfietsfabrikanten en dus is dat ook de plek waar je fatsoenlijke lampen gaat vinden.
 
Laatst bewerkt:
Ik haal ze zover mogelijk van een ander merk af. Bijvoorbeeld een ronde koplamp voor een naked, bestel ik er eentje van het nieuwe model R1200R met LED dagrijverlichting, een truxton R of een diavel. Prima kwaliteit, LED dagrijverlichting erin en ruimte om dim en grootlicht evt ook om te bouwen naar LED.

Boeit moderne verlichting je niet dan kan je een koplamp nemen van elk willekeurig model wat jouw smaak is.

Aftermarket is idd zooi, maar dat ligt meer aan het feit dat een fatsoenlijke koplamp ontwerpen en maken duur is, er is nauwelijks vraag naar behalve door motorfietsfabrikanten en dus is dat ook de plek waar je fatsoenlijke lampen gaat vinden.
Top, bedankt voor jullie reactie, ja de eBay spullen ben ik absoluut geen fan van, leuk voor zaklampjes maar niet voor mijn motor

@mastertommy, Ik denk dat ik ook zo veel mogelijk voor onderdelen van andere bmw's te gaan, vind de koplamp van de NineT erg gaaf maar 2e hands nog niet te vinden, de knippers haal ik waarschijnlijk van de s1000rr. Etc etc.
 
Er zijn echt wel goede aftermarket onderdelen te koop hoor. Je moet alleen eerst naar de prijs kijken. Als je een verchroomde koplamp ziet voor een eurootje of 60 kun je er vanuit gaan dat het om pisbakkenchroom gaat.
Neem bijvoorbeeld rem-schakelsetjes, uitlaatdempers of zitjes aangeboden op aliexpress... erg goedkoop, maar over het algemeen meuk. Slechte kwaliteit dus. Bij onderdelen van hogere kwaliteit liggen de prijzen gewoon een stuk hoger. Bij alles afkomstig ui "geinig voor weinigland" (lees China) moet je sowieso vraagtekens zetten.
Kijk wat er door andere bouwers gebruikt wordt, hoe een onderdeel omschreven wordt en hoe de afwerking is. Kies nooit het goedkoopste. En als je nieuwe onderdelen te duur vind, koop dan tweedehands en knap het indien nodig op.
De beter aftermarket merken zijn bijvoorbeeld Raask, Tarozzi, Motogadget, K&N, Dyna, Kerker/Supertrapp, YSS, Ultrabatt, ....

Suc6
 
Er zijn echt wel goede aftermarket onderdelen te koop hoor. Je moet alleen eerst naar de prijs kijken. Als je een verchroomde koplamp ziet voor een eurootje of 60 kun je er vanuit gaan dat het om pisbakkenchroom gaat.
Neem bijvoorbeeld rem-schakelsetjes, uitlaatdempers of zitjes aangeboden op aliexpress... erg goedkoop, maar over het algemeen meuk. Slechte kwaliteit dus. Bij onderdelen van hogere kwaliteit liggen de prijzen gewoon een stuk hoger. Bij alles afkomstig ui "geinig voor weinigland" (lees China) moet je sowieso vraagtekens zetten.
Kijk wat er door andere bouwers gebruikt wordt, hoe een onderdeel omschreven wordt en hoe de afwerking is. Kies nooit het goedkoopste. En als je nieuwe onderdelen te duur vind, koop dan tweedehands en knap het indien nodig op.
De beter aftermarket merken zijn bijvoorbeeld Raask, Tarozzi, Motogadget, K&N, Dyna, Kerker/Supertrapp, YSS, Ultrabatt, ....

Suc6

Ik bedoel ook onderdelen van goede kwaliteit en niet perse de goedkoopste, ik wil de motor gewoon goed uitgerust hebben met goede spullen, het is geen project die erna de verkoop in gaat.
Maar als ik bijvoorbeeld kijk naar de koplamp zal het toch van een schade motor af moeten komen aangezien er weinig aftermarket te vinden is wat een beetje goeie kwaliteit is, nieuw zal een koplamp van een zeg maar R nine t toch wel richting de 6 a 700 euro gaan wat ik wel een beetje duur vind.
 
Terug
Bovenaan Onderaan