Kwaliteit streetfighter koplampjes

virusje

MF'er
4 mei 2007
209
0
Halloaa,

Ben met een ''low budget'' schade gsxf bezig, wat een soort van naked streetfighter geval moet worden.
Nu word dit ook gewoon mijn dagelijks vervoer, dus functioneel gaat boven het uiterlijk.
En vroeg me dus af hoe goed die streetfighter koplampjes verlichten.
Ik zie namelijk op ebay leuke dingen voor heeel weinig geld.
Voorbeeld:
klik
klik

Kan ik gewoon de bulb van slechts 25watt :/ oid vervangen voor een 55/60 watt bulb en heb ik dan ook daadwerkelijk goed licht.
Of zal ik nooit de kwaliteit verlichting van een originele lamp krijgen?

Anders word het gewoon een ronde ''originele'' koplamp van een andere motor. :)

Alvast bedankt!
 
ga er gerust niet van uit dat je daar zomaar normale lampen in kan doen en dan goed licht krijgt. voor dat geld zijn het hoogt waarschijnlijk plastic spiegels en ga je daar 2x het normale vermogen in schroeven dan kan je er van uit gaan dat de spiegel smelt.
ook staat er standard bulb maar dat houd niet in dat het een standaard is die je hier normaal kan kopen. standaarden over de wereld verschillen nogal van elkaar.
als je slim bent kijk je gewoon even op site van hella. daar zijn zat leuke armaturen te halen voor niet al te veel geld die gemaakt zijn voor normale lampen die hier te koop zijn met de juiste keurmerken in de lens. het enige wat je dan nog hoeft te maken is een fatsoenlijke bevestiging.
 
Zijn ook niet CE gekeurd (voor zover je dat belangrijk mocht vinden) wat in de regel betekent dat het licht de verkeerde kant op schijnt of helemaal niet 1 kant op schijnt maar overal, behalve waar jij licht wil hebben.

Zou eens kijken bij Louis.de of polo motorrad. Die gasten hebben ook een hoop, is wel iets duurder, maar alvast een stuk beter dan deze meuk.
 
ga er gerust niet van uit dat je daar zomaar normale lampen in kan doen en dan goed licht krijgt. voor dat geld zijn het hoogt waarschijnlijk plastic spiegels en ga je daar 2x het normale vermogen in schroeven dan kan je er van uit gaan dat de spiegel smelt.
ook staat er standard bulb maar dat houd niet in dat het een standaard is die je hier normaal kan kopen. standaarden over de wereld verschillen nogal van elkaar.
als je slim bent kijk je gewoon even op site van hella. daar zijn zat leuke armaturen te halen voor niet al te veel geld die gemaakt zijn voor normale lampen die hier te koop zijn met de juiste keurmerken in de lens. het enige wat je dan nog hoeft te maken is een fatsoenlijke bevestiging.
Volgens mij levert Hella aftermarket alleen maar schijnwerpers, mistlampen, breedstralers en dat soort dingen, gewone koplampen is toch net weer iets anders.
 
Beide bedankt! :)

Heb op de site van hella gekeken, zitten leuke dingen tussen, maar dan ga ik toch liever voor een 2dehands ronde ''motor'' koplamp.

Keurmerken boeien me niet zoveel, heb er nu ook chinese barend spiegeltjes op zitten, zonder keurmerk terwijl ik hier veel meer door zie dan de originele spiegels.

Maarja goed licht is gewoon belangrijk en idd het ''lichtveld'' moet goed zijn en ben idd bang dat die chinese meuk dat niet heeft.
Zal nog even op louis en motorrad kijken, bedankt.
 
Beide bedankt! :)

Heb op de site van hella gekeken, zitten leuke dingen tussen, maar dan ga ik toch liever voor een 2dehands ronde ''motor'' koplamp.

Keurmerken boeien me niet zoveel, heb er nu ook chinese barend spiegeltjes op zitten, zonder keurmerk terwijl ik hier veel meer door zie dan de originele spiegels.

Maarja goed licht is gewoon belangrijk en idd het ''lichtveld'' moet goed zijn en ben idd bang dat die chinese meuk dat niet heeft.
Zal nog even op louis en motorrad kijken, bedankt.
Meeste Louis en Polo spul komt ook uit China hoor, maar dan is er een Duitser die er even naar gekeken heeft voordat het de catalogus in ging..
 
Vind de prijzen van een ''goede'' streetfighter koplamp toch wat te hoog en valt dus buiten me budget.
Ga dus maar opzoek naar een leuk 2hands modelletje, denk gewoon een ronde koplamp.
Als iemand iets voor me heeft of tips heeft kwa modellen hoor ik het graag nog.
 
Is dit wat? O-)

Koplamp.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan