Ab-Vollegaas
Die hard MF'er
- 3 jun 2001
- 718
- 0
Hi,
Het blad motor, je krijgt er automatisch een aantal per jaar als je KNMV lid bent, bevat altijd wel een testje of wat. Nu had ik af en toe al wel eens een vraagteken bij wat er geschreven werd, maar onlangs toch wel een aparte 'ervaring' meegemaakt:
Een 'Motor' lezer (niet ik dus) had commentaar op een test van hen waarin een Buell XB12R voorkwam. Volgens 'Motor' stuurt en remt zo'n motor niet. De lezer was het daar niet mee eens en stuurde en brief. Die werd geplaatst, maar voet bij stuk door 'Motor': de XB was niet veel soeps.
Mijn eigen favoriete motorblad is de Performace Bikes uit de UK. Toens ik onlangs wat vering settings opvroeg bij hun chef-test (Mike Armitage) kreeg ik deze reponse:
//begin quote:
Hi,
I understand you want to know how to set up your Buell. When I had an XB9R Firebolt on long-term test in 2002, the only change I made was to increase rear preload slightly to make the steering even quicker and help the bike hold a tight line. As mileage increased and the suspension softened slightly, a little extra rebound and compression was added at the front and rear, along with the smallest amount of extra rear preload. And that was it! It was like a missile down twistey roads, and when we did an end of year track day on the lovely curves of Donington Park the only people that came by were Ronnie Smith on a Blade Superbike and Bruce Dunn on his TZ250 race bike. Simon's tuned Hayabusa was left as a dot in the mirrors.
Hope this helps.
Mike
PB
// einde quote
Maw: die knakkers van Motor kunnen dus echt niet testen; Mike snelste ronden tijden op diverse circuits liggen namewlijk behoorlijk aan de snelle kant....
I rest my case !
Het blad motor, je krijgt er automatisch een aantal per jaar als je KNMV lid bent, bevat altijd wel een testje of wat. Nu had ik af en toe al wel eens een vraagteken bij wat er geschreven werd, maar onlangs toch wel een aparte 'ervaring' meegemaakt:
Een 'Motor' lezer (niet ik dus) had commentaar op een test van hen waarin een Buell XB12R voorkwam. Volgens 'Motor' stuurt en remt zo'n motor niet. De lezer was het daar niet mee eens en stuurde en brief. Die werd geplaatst, maar voet bij stuk door 'Motor': de XB was niet veel soeps.
Mijn eigen favoriete motorblad is de Performace Bikes uit de UK. Toens ik onlangs wat vering settings opvroeg bij hun chef-test (Mike Armitage) kreeg ik deze reponse:
//begin quote:
Hi,
I understand you want to know how to set up your Buell. When I had an XB9R Firebolt on long-term test in 2002, the only change I made was to increase rear preload slightly to make the steering even quicker and help the bike hold a tight line. As mileage increased and the suspension softened slightly, a little extra rebound and compression was added at the front and rear, along with the smallest amount of extra rear preload. And that was it! It was like a missile down twistey roads, and when we did an end of year track day on the lovely curves of Donington Park the only people that came by were Ronnie Smith on a Blade Superbike and Bruce Dunn on his TZ250 race bike. Simon's tuned Hayabusa was left as a dot in the mirrors.
Hope this helps.
Mike
PB
// einde quote
Maw: die knakkers van Motor kunnen dus echt niet testen; Mike snelste ronden tijden op diverse circuits liggen namewlijk behoorlijk aan de snelle kant....
I rest my case !