Kymco Agility 16+ 125i E5 aanschaffen.

dtneet

MF'er
6 mrt 2014
103
21
Amstelveen
Om snel heen en weer ergens naar toe te rijden willen we een motorscooter 125 cc aanschaffen.
We komen hiermee niet of vrijwel nooit mee op de snelweg en gebruiken de scooter niet veel. Daar hebben we een andere motor voor.
Het zijn voornamelijk polderwegen en soms 80km wegen waar we op komen te rijden. Klein model scooter met platte voetplaat is een vereiste.

Ik ben niet bekend met Kymco Agility 16+ 125i e5 en dacht ook aan een Piaggio Liberty Iget 125 of een Symphony 125st.

Omdat de prestaties nogal afwijken van de oudere modellen vraag ik me af of de Kymco wel een goede keus is. Ik kan maar 1 keer kopen....

Heeft iemand hiermee ervaring en eventueel tips voor me?
 
Lijken me alle 3 te voldoen aan jouw noden. De Liberty en de Symphony hebben volgens de technische fiches wel enkele pk's meer maar voor de rest lijken ze me heel vergelijkbaar.
 
Ja he, dat maakt het dus ook zo lastig kiezen. Mijn vrouw vind de ruimte tussen de buddy en de voorkant belangrijk voor de tassen en die is wat aan de smalle kant bij de Agility. Daar ga ik nog is goed naar kijken.
Is er ergens een site waar je de specs van dit soort modellen zou kunnen vergelijken
 
Ik heb de 50cc gehad en dat was een sloom k*tding. Met hangen en wurgen op de begrensde 45 km/u, op een dijk zakte hij rustig terug naar 40. De opvolger Peugeot Elystar 2t reed op dezelfde route gewoon 53 (begrensd) continu. Ik kan niet beoordelen of de 125cc hetzelfde is qua rijden, maar ik zou daarom zeker een proefrit aanbevelen, zelfs of juist met dit weer.
 
We gaan denk ik voor de Piaggio Liberty Iget 125 of een Sym Symphony 125st. De ruimte tussen de buddy en de voorkant is van de Kymco toch te klein. We gaan er ook boodschappen mee doen. De Symphony lijkt me het best maar is wel weer een stuk duurder.
 
Ik heb zelf een fiddle 3 gehad , e4 dan wel maar die deed het prima en is lekker goedkoop misschien ook eentje om in de gaten te houden op marktplaats?
 
We gaan denk ik voor de Piaggio Liberty Iget 125 of een Sym Symphony 125st. De ruimte tussen de buddy en de voorkant is van de Kymco toch te klein. We gaan er ook boodschappen mee doen. De Symphony lijkt me het best maar is wel weer een stuk duurder.
Beste keus denk ik.
Iets meer vermogen ook
 
Het is een Agility 200i uit 2014 geworden. Rijdt hartstikke leuk en voldoet precies aan waar we hem voor nodig hebben.
Iig allemaal bedankt voor de reacties.
 
Komt er binnenkort aan alleen dan wel met een nieuw koffertje.

Edit: komt nog, had wat problemen met een scheef achterwiel. Merkte je niks van maar zag het wel.
Motorophanging vervangen en weer kaarsrecht. Nu nog even wat warmer weer 😁
 
Laatst bewerkt:
Dit is em dan....
 

Bijlagen

  • 20230304_130548.jpg
    20230304_130548.jpg
    193,1 KB · Weergaven: 31
  • 20230304_130622.jpg
    20230304_130622.jpg
    192,7 KB · Weergaven: 28
Terug
Bovenaan Onderaan