remblokjes zijn voor en achter vervangen rollen erin en van binnen schoongemaakt
voor de rest standaard beurtje 230 euro matriaal
ik wou dat ik wat handiger was en niet zo knap,terwijl ik vroeger in me brommer tijd alles zelf deed heb ik slechte ervaringen met mijn motor.dus doe dat soort dingen niet meer zelf.Voor de achterrem heb ik net 6,80 euro geïnvesteerd in een setje blokjes. Arbeidsloon scheelt een hoop als je dat niet hoeft te betalen, maar je moet er ook idee in hebben. Ik heb de zuigertjes uit de klauw gehaald, schoongemaakt en met iets vet in elkaar gezet. Rij het hele jaar door, dit was preventief zodat de boel hopelijk iets minder vast gaat zitten.
ten eerste ik rij wat ik leuk vind dat is op het moment scooter ,maar ik reis er ook graag mee.zwatre woud eifel alpen,ik heb een vrij sportieve rij styl dus ik zocht een scooter waar ik alles mee kon doen dat kan met de bmw prima zelfs.todat je 2 setjes banden en 2 sevicebeurten per jaar moet gaan doen en die zijn bij de bmw bijna niet te betalen.ik heb nu een scoot voor dagelijks gebruik en de bmw voor de trips.die trips kan ik ook op de motor doen wat ik ook graag rijd als ik het geld ervoor had had ik een bmw gs adv erbij gekocht voor de trips.maar er zijn genoeg andere leuke motoren(speed triple,mt-07,alle ktm's , triump bonville) bijna alle all roads vind ik leuk.Brommers heb ik nooit gehad, maar volgens mij verschilt de techniek van de DT niet zoveel van een 50cc scooter. Maar je moet er ook idee in hebben om zelf onderhoud te doen, je moet het niet met tegenzin gaan doen.
Topsnelheid kan ik niet over meepraten, dat rij ik nooit.
Wat zoek je in een motor dat de BMW niet kan bieden? No offence, ben gewoon benieuwd.
Dat deze goedkope remblokjes minder lang meegaan had ik ook bedacht. Maar ik zie het wel. Blokjes wisselen is ook niet echt het werk. Deze keer had ik preventief de klauw uit elkaar gehaald. Poosje terug had ik hetzelfde gedaan aan de voorkant nadat die vast was gaan zitten. Dus dacht ik nu dat doe ik dat achter ook, puur preventief.