Nitro is zeker geen OEM, maar op zich maakt het merk accu niet zoveel uit, als het maar een accu van het type YT12A-BS is.
Dus nogmaals ongeacht merk is het accu type wat je moet hebben:
"YT12A-BS"
Dat zou dan neerkomen op
(ik dacht) een 10 ampère accu.
Kymco OEM:
31500-LEA6-900 YT12A-BS is namelijk 10 ampère voor de DT.
Ik zou ongeacht wat een ander persoon meet, de beide stekkers van de spannings-regelaar even los nemen en controleren.
En dan voor het in elkaar steken van beide stekkers ook even aan de 'male zijdes' van de 2 stekkers alle messing contact lipjes even met een puntbek-tang iets verbuigen/draaien zodat de stekkers net wat steviger in elkaar zitten cq. contact maken.
Vervolgens voor de zekerheid met licht AAN en 5000tpm. de laadspanning over de accu polen meten.
En ik zou met alles af en UIT even tussen 1 accu pool meten of er soms een lekstroompje aanwezig is.
Als je de buddybak uitneemt kun je hoop ik net bij de stekkers komen van de spannings-regelaar.
'YYY' is wisselspanning stekker en 'G + R/W' is 12V laadspanning stekker.
Hopelijk kun je via de binnenkant door de framebuis makkelijk bij de stekkers komen?
Beide stekkers zitten binnen de markering.
Accu 1 maand is wel krankzinnig, die OEM van mij is nu 3 jaar oud, en heb ook nog een Kymcootje met OEM accu van 5 jaar oud... beide zijn 100%.
Maar anderzijds ken ik ook wel mensen die in een tijdsbestek van 3 jr. wel 3 accu's in een kymco hebben versleten.
De
Varta YT12A-BS lijkt idd. een prima keuze deze accu is namelijk 11 ampère,
terwijl er ook YT12A-BS accu's zijn van b.v. Yuasa die maar 9,5 ampère opgeven!!!
Mvg. Jan