Kymco Quannon 125 valt stil bij throttle

Capirossi

MF'er
16 okt 2003
67
124
Belgie
Hoi allemaal

Ik heb afgelopen week een kymco quannon naked 125cc van 2010 uit een schuur gehaald waar deze reeds enkele jaren stilstond. Ik heb de motorfiets nieuwe castrol 4T olie gegeven, een nieuwe bougie, de benzinetank geledigd en gereinigd, de luchtfilter uitgeblazen en tenslotte de carburateur eruit gehaald.

Bij de carburateur heb ik alles gereinigd met carburateur reiniger en vervolgens doorgeblazen. De throttle position sensor en de auto bypass (auto choke) doorgemeten en de OHM waarden waren perfect binnen de limieten vermeld in werkplaatshandboek. Alles terug gemonteerd, aangesloten en na het plaatsen van een nieuwe batterij startte de motorfiets na 3 keer meteen op. Hij blijft echter wat onregelmatig draaien en van zodra de throttle nog maar durft open gaan valt ie uit. Dan duurt het ook even om de motorfiets stationair terug te starten. Enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn. Lijkt alsof hij teveel benzine krijgt maar het openen van de airbox geeft geen verbetering. Stelschroef staat 3 turnster uit.

Alle hulp is welkom.
 
Teveel benzine = natte bougie na start poging. Eerlijk gezegd zou ik eerder een brandstof tekort verdenken na lang stilstaan. Heeft zo'n ding injectie met een brandstofpomp?
Welke stelschroef heb je het over?
 
carbu weer kuisen en deze keer controleren of alle kanaaltjes/gaatjes van het stationnaire circuit open zijn.
Janbros, bedankt voor je feedback. Hoe verklaart dit dat de motor afslaat bij de minste beweging van de gashendel? Hij wil echt geen toeren maken. Als ik hem start gaat ie eerst richting 3000-4000 toeren om dan terug te vallen richting 1600 toeren. Vaak slaat hij dan af, als ik mits de stationair schroef het toerental van stationair wat hoger wil instellen slaat de motor direct na de initiële start-piek in toerental gewoon af. 😩
 
Korte update na opnieuw de carburateur te hebben opengevezen. Janbros had gelijk: de slow jet was niet open onderaan enkel opzij. Met fijne ijzerdraad open gemaakt, daarna met carburateur reiniger nog eens ingespoten en uitgeblazen. Je kon er doorheen kijken en na montage startte de motorfiets gelijk en liep hij al veel rustiger. Hij reageert nu ook op de gashendel, maar slechts tot 4000 rpm, niet hoger te krijgen. Iemand tips voor dit laatste euvel nog aan te pakken? De main jet was wel degelijk open. 😃
 
Hoi allemaal,

ik heb bovenstaande (kleppen, compressie,...) laten nakijken in de buurt door motorzaak, hun finaal oordeel is dat er iets mis is met de carburateur. Als de gasschuif met de hand bediend wordt, gaat het goed. Gezien die bij deze carburateur (Keihin CVK 26) echter vacuüm bediend wordt moet het daar dan liggen lijkt me. Hieronder foto van de carburateur.
 

Bijlagen

  • A832E9F5-8BD7-4C94-94C2-2E87C9E51017.jpeg
    A832E9F5-8BD7-4C94-94C2-2E87C9E51017.jpeg
    161,2 KB · Weergaven: 6
  • 5929D7A3-3A33-4BA8-A797-BB485E119DCD.jpeg
    5929D7A3-3A33-4BA8-A797-BB485E119DCD.jpeg
    172,4 KB · Weergaven: 4
Nu is er nergens een vacuüm slang aan de carburateur aangesloten. Op GY6 motor carburateur filmpjes op YouTube wordt er ook ergens vacuüm slang aangesloten en zou er een Y-splitter op de vacuüm slang van het inlaatspruitstuk moeten zitten: 1 naar tank, 1 naar carburateur. Bij mij dus niet. Zie foto.
 

Bijlagen

  • CD39C1B3-C029-4894-86BF-7C62F0673355.jpeg
    CD39C1B3-C029-4894-86BF-7C62F0673355.jpeg
    198 KB · Weergaven: 7
  • 6F422B45-C5C7-48C4-AB87-D0A0D6678ADF.jpeg
    6F422B45-C5C7-48C4-AB87-D0A0D6678ADF.jpeg
    255 KB · Weergaven: 6
Iemand een idee of het daar ligt? Iemand die de y-splitter verkeerdelijk heeft vervangen door een gewone koppelstuk? En zo ja, waar zou de vacuumslang aan de carburateur moeten worden aangesloten? Ik dacht op de connectie hieronder, maar das wel vreemd want zit vlak achter metalen houder van gaskabel, dus weinig ruimte voor 90 graden bocht.
 

Bijlagen

  • 0358BF76-47B0-4995-B325-89E3DD2D52E0.jpeg
    0358BF76-47B0-4995-B325-89E3DD2D52E0.jpeg
    129,1 KB · Weergaven: 4
Terug
Bovenaan Onderaan