La Ducati 848/1098/1198 Superbike argomento parte VI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laatst bewerkt:
Een paar weken geleden heb ik wat vragen gepost over het aankopen van een Ducati 1098.
Veel reactie's op gehad en sommige tips waren zeer welkom, nogmaals bedankt hiervoor.
Daarom kon ik het niet maken om mijn eerste ervaringen op de 1098 te delen met dit topic.

Zo, eindelijk na een lange periode eindelijk proef gereden op de Ducati 1098.
Na lange tijd op de vier cilinders gereden te hebben, werd het tijd om eens te kijken naar een ander type en merk motor. Zoals in het begin van dit topic vermeld, was de keuze gevallen op het merk Ducati. Echter, vanwege het slechte weer, was het niet mogelijk om een proefrit te maken, aangezien sneeuw, ijzel en pekel dit deel van Nederland goed te pakken had gehad.
Gelukkig heeft het de afgelopen dagen aardig geregend en is het pekel op de wegen zo goed al weg en was het vandaag een redelijk droge dag.

Na een bijna slapeloze nacht was het eindelijk zover, dat ik kon rijden op de Ducati 1098. Voordat ik mijn R1 ging inruilen, heb ik deze nog wel even goed kunnen misbruiken om zo weer te kunnen wennen aan het motorrijden, aangezien dit toch wel weer aardig wat weken geleden is geweest.

Aangekomen bij de dealer, stond deze geheel gepoetst en startklaar om bereden te worden. Na een druk op de startknop kwam de Duc tot leven en stond deze te schudden op zijn jiffy, wat een geluid, ongelooflijk.

Direct na het wegrijden werd al snel duidelijk dat dit type heel anders rijdt dan een Yamaha R1. Onderin, dus laag in de toeren, komt het vermogen er al lekker in, waar je bij een 4 cilinder wat hoger in het toerengebied moet zitten. Ook al alles veel harder en stugger, waarbij de R1 vergeleken kan worden met een luxe lederen fauteuil, waar alles lekker en comfortabel zit.

Na een klein uurtje gereden te hebben, was ik een beetje gewend aan het rijden op een dikke 2 cilinder. De rotondes werden gepakt zonder te stoten en te horten en ook het bochtenwerk ging steeds beter. Hierdoor werd meer en meer duidelijk dat de Duc gemaakt is voor snelheid en hard, agressief rijden.
Ook het optrekken is totaal anders dan een 4 cilinder. Normaal gesproken komt het vermogen er lineair uit, maar bij de Duc is het alles of niets lijkt wel. Wat bij 5000 toeren gebeurd, dat was ik bij de Yamaha gewend bij ruim 10000 toeren. Niet alleen de versnelling is absurd, maar vergeet de remmen niet, want deze doen zeer goed hun werk.

Tja, na een paar uur rijden, kon ik een dikke glimlach niet onderdrukken. Wat een geweld, geluid en ervaring was dit. Dikke klappen met het bijbehorende geluid en trillingen, dat zijn toch echt de grote pluspunten. Ik heb met een goed gevoel de Yamaha ingeleverd en hoop nu op een lange, maar hete zomer. Extra onderdelen, zoals een open koppelingdeksel ed zijn besteld.

Conclusie, een nieuwe Ducatist is geboren!!!!!
Aangezien ik dit topic goed in de gaten houd, mag deze foto wel gebruikt worden in de openingspost.

1-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Haha er heeft er weer een het licht gezien!
Goede keus en welkom!

:^

@MegatR1n
Hoeveel km heeft ze op de teller staan :?
Als ze tussen de 15000 en 20000 km zit is het interessant om even te kijken naar de koppelingsplaten en de korf ,hoever deze zijn afgesleten opgevreten ;)
 
Laatst bewerkt:
@all
Om even terug te komen op het Italiaanse gebeuren :')

De topic titel klopt dus niet :N

Deze moet zijn :
La Ducati 848/1098/1198 Superbike argomento parte VI

Wat er nu staat is ongeveer Het thema Ducati ... gevalletje oeps foutje :$

Dus zometeen voor de 2de keer :') even een topic titel change vragen :+


Met dank aan T.V. voor het uitdokteren *D ... thanx meid :j

Om nog even terug te komen.

Hier staat hetzelfde in een andere bewoording. ;)

Beide zijn gewoon goed.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties!

@Mac D: De teller staat net over de 11K, maar uiteraard houd ik het in de gaten.
Nogmaals, bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Een paar weken geleden heb ik wat vragen gepost over het aankopen van een Ducati 1098.
Veel reactie's op gehad en sommige tips waren zeer welkom, nogmaals bedankt hiervoor.
Daarom kon ik het niet maken om mijn eerste ervaringen op de 1098 te delen met dit topic.

Zo, eindelijk na een lange periode eindelijk proef gereden op de Ducati 1098.
Na lange tijd op de vier cilinders gereden te hebben, werd het tijd om eens te kijken naar een ander type en merk motor. Zoals in het begin van dit topic vermeld, was de keuze gevallen op het merk Ducati. Echter, vanwege het slechte weer, was het niet mogelijk om een proefrit te maken, aangezien sneeuw, ijzel en pekel dit deel van Nederland goed te pakken had gehad.
Gelukkig heeft het de afgelopen dagen aardig geregend en is het pekel op de wegen zo goed al weg en was het vandaag een redelijk droge dag.

Na een bijna slapeloze nacht was het eindelijk zover, dat ik kon rijden op de Ducati 1098. Voordat ik mijn R1 ging inruilen, heb ik deze nog wel even goed kunnen misbruiken om zo weer te kunnen wennen aan het motorrijden, aangezien dit toch wel weer aardig wat weken geleden is geweest.

Aangekomen bij de dealer, stond deze geheel gepoetst en startklaar om bereden te worden. Na een druk op de startknop kwam de Duc tot leven en stond deze te schudden op zijn jiffy, wat een geluid, ongelooflijk.

Direct na het wegrijden werd al snel duidelijk dat dit type heel anders rijdt dan een Yamaha R1. Onderin, dus laag in de toeren, komt het vermogen er al lekker in, waar je bij een 4 cilinder wat hoger in het toerengebied moet zitten. Ook al alles veel harder en stugger, waarbij de R1 vergeleken kan worden met een luxe lederen fauteuil, waar alles lekker en comfortabel zit.

Na een klein uurtje gereden te hebben, was ik een beetje gewend aan het rijden op een dikke 2 cilinder. De rotondes werden gepakt zonder te stoten en te horten en ook het bochtenwerk ging steeds beter. Hierdoor werd meer en meer duidelijk dat de Duc gemaakt is voor snelheid en hard, agressief rijden.
Ook het optrekken is totaal anders dan een 4 cilinder. Normaal gesproken komt het vermogen er lineair uit, maar bij de Duc is het alles of niets lijkt wel. Wat bij 5000 toeren gebeurd, dat was ik bij de Yamaha gewend bij ruim 10000 toeren. Niet alleen de versnelling is absurd, maar vergeet de remmen niet, want deze doen zeer goed hun werk.

Tja, na een paar uur rijden, kon ik een dikke glimlach niet onderdrukken. Wat een geweld, geluid en ervaring was dit. Dikke klappen met het bijbehorende geluid en trillingen, dat zijn toch echt de grote pluspunten. Ik heb met een goed gevoel de Yamaha ingeleverd en hoop nu op een lange, maar hete zomer. Extra onderdelen, zoals een open koppelingdeksel ed zijn besteld.

Conclusie, een nieuwe Ducatist is geboren!!!!!
Aangezien ik dit topic goed in de gaten houd, mag deze foto wel gebruikt worden in de openingspost.

[afbeelding]
zo werk jij bij de krant ,goed verhaal. en gefeli
 
Gefeliciteerd... Motorrijden is en blijft emotie... Je ziet en hoort zo vaak dat mensen een ducati niet proberen simpelweg vanwege een aantal nietszeggende testen op internet of de bekende magazines, maar zodra ze eenmaal een keer erop gereden hebben krijgen ze de glimlach niet meer van hun gezicht!

Fuck de specs just enjoy THE ride!
 
Laatst bewerkt:
het eerste korte, maar mooie, ritje van 2011 is na gisteren ook een feit.
Beviel weer heerlijk de 848; we gaan wel wennen aan elkaar :)

img00020201101161648.jpg


img00019201101161648.jpg


img00017201101161614.jpg
 
Thanx voor de info :}

Heeft dit zadel ook iets van grip toepassingen of is het net zo glad als het normale zadel :?
:Y Is ontworpen voor het circuit, goede grip, en geen last meer van tegen de tank aan glijden.
Is geen gelzadel, zadel is maar iets zachter dan het origineel.
Degene die hem al hebben doen allemaal het neopreen zadel in de verkoop, omdat deze stukken beter bevalt.
 
Check :P

Ziet er bijzonder interessant uit *D
Van de site :
"Ducati Performance "Superpole" seat specifically designed for track use of the bike. The materials and the coating technology ensure uncompromised wear resistance and full waterproofing, yet guaranteeing ideal engagement under any condition."
 
Had vanochtend al zitten zoeken ;)

Vind de zadels alleen wel erg prijzig -O-
255 dollar :/


Then again... niet iedere keer met de familiejuwelen tegen de tank aanvliegen is ook wel zo prettig O-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan