La Ducati 848/1098/1198 Superbike argomento parte VI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moet nieuwe bandjes ,wie heeft er een suggestie.
En een goedgeprijsde zaak.

via motorbanden montage adressen

kom je diverse leveranciers tegen. Mynetmoto is een zeer voordelige en goede leverancier ( spreek uit ervaring), maar de anderen die daar vermeldt staan zijn ook adressen waar je niets dan goeds over leest.

Montage adressen staan daar ook. ( prijzen gaan wel uit van losse velgen, anders komt er een uurtarief bij.)

Ikzelf rij met veel plezier op conti sportattack, maar vele hier rijden op pirelli. Rijden in de regen gaat het beste met michelin ( als je de test mag geloven)
 
Laatst bewerkt:
mm zit daar ook nog verschil in dan ??
Heb ook ohlins op de 1098

Ja, mijn huidige voorbok heeft 2 "hoekjes" waar je de voorvork mee optilt.
Onderkant Öhnlins voorvork is anders dan de standaard voorvork, huidige voorbok past nu niet goed meer, vandaar. Krijg nu een voorbok met "vorkjes".
 
via motorbanden montage adressen

kom je diverse leveranciers tegen. Mynetmoto is een zeer voordelige en goede leverancier ( spreek uit ervaring), maar de anderen die daar vermeldt staan zijn ook adressen waar je niets dan goeds over leest.

Montage adressen staan daar ook. ( prijzen gaan wel uit van losse velgen, anders komt er een uurtarief bij.)

Ikzelf rij met veel plezier op conti sportattack, maar vele hier rijden op pirelli. Rijden in de regen gaat het beste met michelin ( als je de test mag geloven)

2CT doet het naar mijn mening inderdaad goed in de regen, plakt ook prima met droog weer. Supercorsa rijdt natuurlijk ook prima maar in de regen 3x niks. Tis maar waar je de motor voor gaat gebruiken :)
 
2CT doet het naar mijn mening inderdaad goed in de regen, plakt ook prima met droog weer. Supercorsa rijdt natuurlijk ook prima maar in de regen 3x niks. Tis maar waar je de motor voor gaat gebruiken :)

michelin heeft met warm weer/asfalt snel de neiging om te gaan smeren. Pirelli heeft vele banden die prima plakken met droog en waar ook redelijk goed mee te rijden valt in de regen.

Zijn er genoeg die met super corsa ook in de regen kunnen rijden.

Als je niet een record hoeft te zetten op het klaverblad in de buurt, dan kun je beter kiezen voor een goede toerband > michelen Pilot Road, conti road-attack ( of de variabele compound uitvoeringen) Ze zijn wel een paar tientjes duurder, maar gaan VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLL langer mee.

Maar zoals je zegt : "het hangt veel af wat je er mee gaat doen.
 
In iedere geval geen Dunlop Sportsmart, heb deze geprobeerd maar de voorbanden zijn niet te balanceren op de duc. Is bij mij drie keer geprobeerd met twee verschillende exemplaren (zelfs dynamisch). Ik heb nu Michelins.
 
michelin heeft met warm weer/asfalt snel de neiging om te gaan smeren. Pirelli heeft vele banden die prima plakken met droog en waar ook redelijk goed mee te rijden valt in de regen.

Zijn er genoeg die met super corsa ook in de regen kunnen rijden.

Als je niet een record hoeft te zetten op het klaverblad in de buurt, dan kun je beter kiezen voor een goede toerband > michelen Pilot Road, conti road-attack ( of de variabele compound uitvoeringen) Ze zijn wel een paar tientjes duurder, maar gaan VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLL langer mee.

Maar zoals je zegt : "het hangt veel af wat je er mee gaat doen.

Mwa ,valt mee hoor ;)
Tis me 1 keer gelukt om ze aan het smeren te krijgen en dat was met Pilot Power 2CT's op CPZ ,was ook bloedheet die dag :X
 
Laatst bewerkt:
motorbokken, ik heb de DP voorbok, die werkt perfect. Heb er ook één met twee van die rolletjes/vorkjes, die is wat minder, vooral op een oneffen ondergrond (paddock assen) kan hij wegschieten bij het opbokken, dat kan je vervolgens je spatbord kosten.

het kan wel, maar met beleid :)
 
Laatst bewerkt:
Net weer een carbon onderdeel besteld, nml een exhaust cover!
Ben benieuwd hoe deze zal staan, aangezien ik niet al te veel carbon wil monteren en dit 1 van mijn laatste aankopen hierin zal zijn.

Tja, ik zweer echt bij de Michelin Pilot Powers 2CT en ik ben er bijna zeker van dat deze ook onder de Duc komen. Weet alleen nog niet hoe deze banden het gaan houden op een 2 cilinder, aangezien er toch wat meer koppel in deze machines zit dan een 4 Pitter.

En dan begint nu de zoektocht naar een mooi donker ruitje voor de Bella 8-)
 
Laatst bewerkt:
Net weer een carbon onderdeel besteld, nml een exhaust cover!
Ben benieuwd hoe deze zal staan, aangezien ik niet al te veel carbon wil monteren en dit 1 van mijn laatste aankopen hierin zal zijn.

Tja, ik zweer echt bij de Michelin Pilot Powers 2CT en ik ben er bijna zeker van dat deze ook onder de Duc komen. Weet alleen nog niet hoe deze banden het gaan houden op een 2 cilinder, aangezien er toch wat meer koppel in deze machines zit dan een 4 Pitter.

En dan begint nu de zoektocht naar een mooi donker ruitje voor de Bella 8-)


Waar heb je het carbon besteld?

Ik heb een mooi smokey db ruitje bij Ducati Zaltbommel erbij genomen, toen ik zaterdag de 848 kocht. Kan alleen niet merk herinneren.
 
Waar heb je het carbon besteld?

Ik heb een mooi smokey db ruitje bij Ducati Zaltbommel erbij genomen, toen ik zaterdag de 848 kocht. Kan alleen niet merk herinneren.

Wederom weer bij carbon discounter, aangezien de levering en pasvorm met de hugger goed is bevallen.
 
Kben persoonlijk ook voorstander voor Pirelli Supercorsa's, maar op mijne Hypermotard enkele keren met Bridgestone gereden van die BT-16's en toch aardig van verschoten, ook een goede plakband!!

De 016 zitten nu onder de Duc, dus het is even afwachten wat ik ervan ga vinden. Het zit voor een groot deel tussen de oren, maar mocht deze bandenset niet aan mijn verwachtingen voldoen, dan komen er zeker weer MPP 2CT's onder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan