La Ducati 848/1098/1198 Superbike argomento parte VI

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik spuit gewoon beetje wd40 of het gaatje en pennetje en dan floept dat er zo in.

maar normaal als de blokken erin zitten kan het geen kwaad de pistons komen zover niet eruit dat ze uit je remzadel komen

greetz

Zal het vanavond (nog ) eens proberen, weet eigenlijk niet of de zuigers er uit kunnen komen als het voorwiel gedemonteerd is, maakt waarschijnlijk ook wel uit hoever je blokken versleten zijn???
 
Niemand met tips of aan te bevelen mods voor een 1198S?
Ik neem aan dat de beste tip is, om zo snel mogelijk een 1198S te halen ;)

Als je niet direct 90+ euro wilt uitgeven aan een snelgas set is een gashendel van een R1 uit 2005 monteren een goed mod :Y
Kost je rond de 15 euro en je haalt op die manier een lading spelling uit de gaskabels (en je hebt direct een soort van snelgas ;) )

Daarnaast is een open koppelingsdeksel wel aan te bevelen :Y ,iets met warmte van je koppeling kwijt raken :X

En dan nog je vering fatsoenlijk laten afstellen door bv HK Suspension ,kost je niks en het is echt een must :P
Of als je het geld er voor hebt meteen je rearshock laten modden ,kost je rond de 350 euro ;)
 
Laatst bewerkt:
En toen deed de Duc het niet -O-

Startmotor draait wel rond maar hij slaat niet aan.

Wat kan ik zo 1,2,3 controleren?

Noodschakelaar (check)
Benzine (check)
Bougie's?

Laatst was de zijstandaardschakelaar kapot, mag toch hopen dat het dat niet weer is |(
 
Laatst bewerkt:
Gelukt! althans, gedeeltelijk, piefje zit in het gaatje, maar hoesje zit niet echt achter de rand (ja ja, kom maar op met die opmerkingen...), maar ergens halverwege.
Maakt niet uit, denk ik, alsie maar afdicht...
 
En toen deed de Duc het niet -O-

Startmotor draait wel rond maar hij slaat niet aan.

Wat kan ik zo 1,2,3 controleren?

Noodschakelaar (check)
Benzine (check)
Bougie's?

Laatst was de zijstandaardschakelaar kapot, mag toch hopen dat het dat niet weer is |(

Accu spanning :?
 
Als de schakelaar van de zijstandaard stuk zou zijn (net als bij mij twee keer het geval is geweest) zou hij wel aan moeten slaan als je de koppeling inknijpt volgens mij. Ik denk alleen niet dat de startmotor dan ronddraait.
 
Moet het nogsteeds een beetje leren hoe de duc aangaat. De Suuz was het enkel kijken en stond al aan. De duc doet het met passie 8-) Vandaag de teller op 340 km gezet en heb nog nooit zoveel genoten van een fiets!! Ondanks dat er niet zoveel toeren gedraaid mag worden ivm inrijden zijn de termi's al duidelijk aanwezig. Morgen de cam mee en foto's schieten })
 
dodemans knop??? (raar woord)

Check, lijkt me ook dat ze dan helemaal niks doet

Accu spanning :?

Ruim boven 12 volt :)

Als de schakelaar van de zijstandaard stuk zou zijn (net als bij mij twee keer het geval is geweest) zou hij wel aan moeten slaan als je de koppeling inknijpt volgens mij. Ik denk alleen niet dat de startmotor dan ronddraait.

Precies, slaat dan gewoon aan, indien je koppeling inknijpt maar zou dan uitvallen als je haar in versnelling zet, maar zover geraakt ze niet '(
 
De foutmelding:

21032011267.jpg


Eens googlen....
 
Goedenavond!

Ook bij mij ook bij mij wilde ze niet starten ;( , zal de accu zijn die zijn beste tijd heeft gehad. Welke accu wordt veel terug geplaatst? YT-12 of past ook een YTX-14?
 
Moet het nogsteeds een beetje leren hoe de duc aangaat. De Suuz was het enkel kijken en stond al aan. De duc doet het met passie 8-) Vandaag de teller op 340 km gezet en heb nog nooit zoveel genoten van een fiets!! Ondanks dat er niet zoveel toeren gedraaid mag worden ivm inrijden zijn de termi's al duidelijk aanwezig. Morgen de cam mee en foto's schieten })

Doe je eigen een plezier en vergeet de Suuz ;)
Je anders alleen maar lopen irriteren aan haar karakter :+
 
Doe je eigen een plezier en vergeet de Suuz ;)
Je anders alleen maar lopen irriteren aan haar karakter :+

De japanse taal kreeg ik niet echt onder de knie...Italiaans gaat me een stuk beter af. We gaan zo samen tafelen en verhalen uitwisselen onder het genot van een bordje macaroni 8-)
 
Goedenavond. Nog bedankt voor alle goede adviezen over mn koppellings probleem. Het was gewoon een heel klein luchtbelletje in mn koppelingscilinder. De koppelling ging weer uit de kunst. Net nog even lekker rondje gespeerd !
 
Gisteren en vandaag ook problemen gehad met het starten van de Ducati.
Krijg sinds gisteren, af en toe, de foutmelding 37.1 / 37.5 door. Nu weet ik dat dit aan het antidiefstal systeem ligt en kan ik gelukkig wel de motor starten dmv de startcode, maar vreemd is het wel. Het gebeurd ook met beide sleutels, dus dat kan ik ook uitsluiten.

37.1 Immobilizer (antenna discovery)
37.5 Immobilizer (key not acknowledged)

Als er dus iets is met de antenne, dan zal hij ook de sleutel niet herkennen, toch?
Hopelijk zijn er mensen die deze foutmelding ook hebben gehad en misschien weten hoe dit te voorkomen is. Ik las al op de diverse fora's dat vocht een groot probleem kan veroorzaken.
Morgen maar even bellen met de dealer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan