Mede motormensen,
Ik zit met het volgende probleem, mijn street triple laad de accu niet meer bij.
het volgende reeds gedaan:
- 2 verschillende accu's geprobeerd, waarvan 1 lithium accu van nog geen jaar oud.
- spanningen gemeten, deze is bij stationair onder de 13V, bij toeren klimt deze wel maar erg langzaam.
- weerstand van de stator doorgemeten, hier meet ik onderling bijna 0 ohm.
- met lopende motor spanning op de stator gemeten zoals volgens veel gevonden topics gevonden bij dit type motor.
Dit geeft bij stationair resp.
23,23V
26,81V
25,91V
Bij 5K toeren:
56,8V
61,2V
73,8V
Wat ik lees is dat de voltages gelijk moeten zijn aan elkaar, maar hoeveel mag dit van elkaar afwijken? bij stationair vind ik de afwijking nog meevallen, maar bij 5k is het verschil tussen de hoogste en laagste waarde fors.
Is er nog manier om de spanningsregelaar zelf te checken? heb gelezen dat er valt te meten of er sluiting is tussen de ingaande en uitgaande aansluitingen, maar nog andere opties?
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik zit met het volgende probleem, mijn street triple laad de accu niet meer bij.
het volgende reeds gedaan:
- 2 verschillende accu's geprobeerd, waarvan 1 lithium accu van nog geen jaar oud.
- spanningen gemeten, deze is bij stationair onder de 13V, bij toeren klimt deze wel maar erg langzaam.
- weerstand van de stator doorgemeten, hier meet ik onderling bijna 0 ohm.
- met lopende motor spanning op de stator gemeten zoals volgens veel gevonden topics gevonden bij dit type motor.
Dit geeft bij stationair resp.
23,23V
26,81V
25,91V
Bij 5K toeren:
56,8V
61,2V
73,8V
Wat ik lees is dat de voltages gelijk moeten zijn aan elkaar, maar hoeveel mag dit van elkaar afwijken? bij stationair vind ik de afwijking nog meevallen, maar bij 5k is het verschil tussen de hoogste en laagste waarde fors.
Is er nog manier om de spanningsregelaar zelf te checken? heb gelezen dat er valt te meten of er sluiting is tussen de ingaande en uitgaande aansluitingen, maar nog andere opties?
Alvast bedankt voor de hulp!
Laatst bewerkt: