Lachgas, duur?

Een collega van me.. die bouwt ze in auto's...

is hartstikke gaaf.. je moet alleen wat klepjes kopen en slangen (die tegen die druk kunnen), brandstofpomp hebben en een oude gasfles (voorkeur duikfles) om het nos in te bewaren. Verder dien je wel je blok te laten afpersen om te kijken of het blok de druk aankan....

Ik zal de details eens aan hem vragen hoe het precies in elkaar zit.

verder heeft hij een adres in bergen op zoom waar je nos kan laten vullen... zal het eens vragen aan hem.

Want als het in een auto kan worden gebouwd, kan het zeker in een motor..... :)


Greetz Sander
 
Verder dien je wel je blok te laten afpersen om te kijken of het blok de druk aankan....
WATTE?????? Als je een gewoon goed motorblok hebt zal het geen extra problemen ondervinden. Alleen extra slijtage door het hogere toerental uiteraard.
NOS setje zoeken in allerlei advertenties ( Ik heb er één ooit uit de K***start gehaald en één uit allerlei verschillende losgekochte onderdelen samengesteld ).
Ik kan mijn flesje laten vullen bij een gassenboer in Eemnes, maar bij GertJan Laseur en Jan Smit kan het natuurlijk ook, kost zo'n 10 a 12 Euro per fles. ( en op m'n werk hier in de OK gratis ;) ).
Er is op het Internet veel te vinden over NOS, gewoon ff zoeken.
 
Op woensdag 21 augustus 2002 16:04 schreef NitroMax het volgende:WATTE?????? Als je een gewoon goed motorblok hebt zal het geen extra problemen ondervinden.

Hij heeft een compressie test laten uitvoeren op zijn blok.. om te kijken of zijn blok het wel aankon.. vrijdag zie ik hem weer... ik zal het eens vragen aan hem..


Sander
 
Hij heeft een compressie test laten uitvoeren op zijn blok.. om te kijken of zijn blok het wel aankon.. vrijdag zie ik hem weer... ik zal het eens vragen aan hem..


Sander
Heb ik ook nog nooit van gehoord hoor, heb zelf ook NOS op mijn gsx gehad, 200pk aan achterwiel, gewoon standaard blok met standaard sproeiersetje wat bij de kit zat, goed voor zo'n 15pk per cilinder. Je gaat je blok niet onder druk zetten met dat gas dus waarom een compressietest doen? Hij zuigt het gewoon aan en levert het extra vermogen door het zuurstofdragende effect van het gas. Zolang je bougies het mengsel kunnen aansteken zal het wel werken, gewoon goed opletten dat hij niet te arm staat, dan smelt de boel weg. Meen dat zo'n komplete kit een aantal jaren geleden zo'n 1500 gulden was.
 
...
Je gaat je blok niet onder druk zetten met dat gas dus waarom een compressietest doen?
...

Als je blok al redelijk gaar is, (te meten met compressietest) is zo'n NOS kitje natuurlijk de genadeklap. Zonde om het op zo'n gammel blokje te bouwen.

Auto's hebben btw een kleinere marge dan motorfietsen (over het algemeen). Dus kans op serieuze motorschade is wel degelijk aanwezig.
 
Waarom praten jullie allemaal over NOS?? De chemische samenstelling van lachgas is toch echt N2O?!?!?

:?

Of ben ik nou :P ?
je ken ook gewoon een zx12r kopen...
heb je ook 182 pk...kan je ook hard... :) geen gezeik met compressie testen..je hele moto uit mekaar slopen... :)

gewoon dokken..naar de duitse grens en 300 rijden...wat is het leven toch mooi! ;)
 
Ik was van de week ff bij Jan Smit's Power Parts en daar lag een lachgas kitje voor 1000euro.
Moest je hem er wel zelf opzetten,maar dat was niet zo moeilijk zei die.
Minimaal 30pk tot maximaal 90pk extra,zelf te regelen met sproeier.

Volgend jaar ff kijken voor een setje *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan