Landmarkrally Noord-Holland 2018

Het was mooi weer dit weekend! Ik dacht ik ga verdorie nog ÉÉN keer kijken in die kl#tebeemster. Weer kriskras erdoor gecrosst. Jisperweg, Nekkerweg, bij elk erf vaart minderend, speurend... veel blikken gezien van bewoners van “wat moet die motorrijder...”
Nota bene 500 m van waar het kanon stond, nog gevraagd, aan mensen wiens (kennelijk privé-)terrein ik was opgereden, NIEMAND had enig idee.
Ik was al onderweg naar huis, ik dacht ik neem nog één keer deze naar rechts, ben ik vast ook al geweest maar goed. En ja hoor daar stond ie opeens. Beetje in de noordwesthoek van de Beemster. (Juichen in helm)

In een van de andere jaren heb ik ook eens tot juttemis op de motor gezocht naar een tractor op een paal. Dat zoeken op de motor is toch ook frustrerend hoor. Toen lukte het niet maar vond ik hem uiteindelijk toch toevallig op google.

Mijn grootste vraag is aan Strikkie: hoe wist HIJ waar hij stond? Zonder verdere informatie of hints?
 
Hahaha, ja dat klinkt precies als die enkele keer dat ik daar heb rondgereden. Wel bijzonder dat zelfs mensen op een paarhonderd meter afstand echt geen flauw idee hadden.

Trekker op een paal, toch niet heel toevallig deze? Dat zou ik bijzonder grappig vinden.
 
Ah, dan is de vriend van m'n moeder niet de enige die een trekker op een paal heeft gezet. :P
 
Oh ja deze wil ik jullie ook absoluut niet onthouden:
B868D349-718F-481E-8C5B-69441ED93DCB.jpeg
 
Ik denk dat de uitslag duidelijk is, maar het is nog geen twaalf uur dus officieel loopt de wedstrijd nog. Morgen uitslag en ik hoop ook te posten waar alles staat.
 
De officiele uitslag;
1. Willem1979 met 30 punten
2. Eddytoo volgt met 26 punten
3. Bor_S met 20 punten
4. Ootje + Highking 18 punten
5. Jack66 15 punten
6. Artemecion 4 punten
7. Wiggert_T 1 punt

Onder voorbehoud van vergissingen natuurlijk.

Ik vindt dat Willem1979 dubbel en dwars gewonnen heeft :} :} :}
En dat jullie enorm je best gedaan hebben :Y :Y :Y

Straks de fotoos en de plaats waar ze te vinden zijn (voor zover ik ze zelf weet)
 
De voetbalschoen is te vinden langs de S150, in Zaandam

Fort Spijkerboor (de geschutkoepel)

Het gemaaltje staat aan de kanaalweg, zuid van Purmerend

De Rembrandtpaal staat pal naast de Westrandweg, aan de Spaarndammerdijk, in Amsterdam

De Travalje (stelling om paarden te beslaan) staat in het centrum van Midden-Beemster

De Korkedril staat volgens mij ergens in Wijk aan Zee

Het NAP-geval staat in het Park van Luna, in Heerhugowaard

Het Knon staat in de Beemster, als je vanaf Schermerhorn de Beemsterdijk opgaat, de eerste weg links, tweede huis aan je rechterhand. Inzender had de Exif-data niet gewist, dus ik heb gevraagd om een nieuwe foto, zonder locatie. (maar die had ik dus al)

Ik heb geen flauw idee waar de spuisluis is :N
Bij 't Kuitje bij den Helder dus
Ik weet ook niet waar de banque staat, ja, aan het water...:N
In Haarlem, aan het Spaarne


Bekijk media item 1320712Het ezeltje staat uiteraard in het centrum van Heemskerk. Zit vast een mooi verhaal achter (Heemskerkers worden ezels genoemd)

Bekijk media item 1320714Het bruggehoofd met het doodlopend spoor staat tussen Lutjebroek en de Weere (er zijn twee de Weere's, dit is het kleinste)

Ik denk dat de steen van Wiggert_T aan het Ijsselmeerpad bij Naarden staat, maar weet het niet zeker

De mevrouw die de pin uit de handgranaat trekt, is Kenau in het Kenaupark in Haarlem

Marlene Dietrich (Unter der laterne, vor dem grossen Tor) staat aan de ingang van het Kinheimpark, naast de overweg in Bloemendaal

Dit bruggetje staat in de Rijp, langs de Rechtestraat

De Duikster staat langs de Kopdammerdijk, in Groot-Schermer

De Sherman-tank staat bij mij om de hoek, langs de Voorburggracht, in Broek op Langedijk (eigenaar heet nog Leegwater ook, geen familie)

De Golfert staat in Bovenkarspel, aan het einde van de Stationslaan

De rooie dingesten staan ook ergens in Bovenkarspel, maar ik kan ze zo gauw effe niet meer terugvinden

Het industriële wanddingest vind je in Enkhuizen, naast "Kaatje"

De beste stuurlui staan aan wal in Medemblik, aan de haveningang

De gravert staat bij Wervershoof, als je richting Andijk gaat

Bekijk media item 1325398De Boei staat bij het voetbalveld van Slootdorp

Bekijk media item 1325399Het anker staat bij Julianadorp, bij "Noorderhaven" er staan meer ankers, als je een rondje om "Noorderhaven" rijdt, kom je deze ook tegen

Bekijk media item 1325400De Kippen staan bij de ingang van "Hoenderdael" in Anna-Paulowna

Bekijk media item 1325402Het lilleke keramiek staat in Julianadorp, voor het Junior-college aan de zuiderhaaks

Bekijk media item 1325403De "Vogel" is het monument voor de moedermavo in Middenmeer

Ik waardeer het bijzonder als de instuurders van de Landmarks die ik niet heb kunnen vinden, de locaties doorgeven zodat mijn nieuwsgierigheid bevredigd wordt
 
Laatst bewerkt:
De bank staat in Haarlem aan het Spaarne, aan Noord Schalkwijkerweg, t.o.v. de maritieme academie. Maar nu ik het op google streetview wil controleren, staat hij er niet!!
Zou er dan toch geen bank zijn...
 
Zoals altijd heeft mijn schoonmoeder weer flink helpen zoeken. Van de september landmarks heb ik er vier zelf in een razende google marathon bij elkaar gezocht. Ik wilde per se dat bonuspunt pakken en ik had dat weekend tijd. De eerste drie had ik vrij snel, mijn schoonmoeder vond de boei. Die hanen bij Hoenderdael stonden trouwens ook niet op google streetview, maar ik was daar toevallig dit jaar nog geweest.
Aangezien alles een beetje in dezelfde hoek van de provincie lag, zeg maar Eddy's achtertuin (net als in augustus, alles in West-Friesland!), gokte ik dat het anker daar ook wel zou staan.
Ik wilde eerst alle vijf vinden en dan pas rijden, dan kon ik het in een keer doen. Maar het moest ook snel want alles lag bij Eddy om de hoek en hij mocht het niet eerst vinden.
Zoals ik ook naar de boei had gezocht (google streetview rondom sportclubs in die hoek van de provincie) begon ik ook aan een moedeloze google streetview sessie maar plotseling ontdekte ik ergens hetzelfde hekwerk en dezelfde begroeiing. En voila iets verderop stond ie.
Met gierende banden erheen en alles op de foto, vervolgens bij de eerste de beste McDonalds de wifi en alles op MF om de punten veilig te stellen.
 
De bank staat in Haarlem aan het Spaarne, aan Noord Schalkwijkerweg, t.o.v. de maritieme academie. Maar nu ik het op google streetview wil controleren, staat hij er niet!!
Zou er dan toch geen bank zijn...
Ben ik toch benieuwd hoe jij die bank dan in hemelsnaam gevonden hebt, want zelfs met de informatie die jij geeft kan ik 'm online niet vinden. Dat betekend dat je 'm moet kennen of er per ongeluk langs moet rijden en anders heb je pech?
 
Ik had hem zelf ingestuurd! Ik wist dat hij moeilijk googlebaar was. Dat was ook het hele idee.
Zelfde geldt voor het kanon denk ik, is ook vrij lastig te zoeken op internet.
 
Die golfert had ik nog wel verwacht te scoren trouwens. Verdikkeme 2 straten bij dat rooie geval vandaan!
Mooie is dat ik in een band speel die oefent in Grootebroek... maar 4 weken geleden was ik door omstandigheden een keertje met de auto en daarna hebben we niet meer kunnen oefenen. Het is letterlijk maar een paarhonderd meter bij onze 'oefenruimte' (kantine van een bouwbedrijf) vandaan. :P
 
Ik had hem zelf ingestuurd! Ik wist dat hij moeilijk googlebaar was. Dat was ook het hele idee.
Zelfde geldt voor het kanon denk ik, is ook vrij lastig te zoeken op internet.
Oh haha, vandaar. Maargoed, is het idee van zo'n rally niet dat je het wel moet kunnen vinden, zonder heel Noord-Holland maar 'op goed geluk' door te tuffen?
 
Nog een antwoord over het kanon!
 

Bijlagen

  • 987BF527-D5F6-4BF9-A031-644AA9A5DE03.jpeg
    987BF527-D5F6-4BF9-A031-644AA9A5DE03.jpeg
    92,2 KB · Weergaven: 8
Afgelopen jaar werd geklaagd dat de Landmarks vér uit elkaar lagen, en of ze niet wat dichter bij elkaar konden liggen, zodat jullie je niet de typhus moesten rijden om ze te scoren. Omdat ik redelijk centraal woon, heb ik steeds een ritje gemaakt, en de Landmarks van die rit geplaatst.
Als dit beter bevalt hoor ik het graag.
 
Och, alles is binnen Noord-Holland, dus wat is 'de tyfus rijden'? Veel meer dan een uurtje kan je niet onderweg zijn om naar een landmark te rijden (tenzij je Texel mee gaat rekenen natuurlijk :+).
Maar het lijkt me voor een spelletje dat half op het Internet plaatsvind wel aardig dat je de landmarks in ieder geval op datzelfde Internet kunt vinden, zodat je voor jezelf een mooi kaartje kunt maken met landmarks die je het komende weekend af gaat. Niet?

Zowel de bank als het kanon zijn wat mij betreft serieus waardeloze landmarks omdat ze echt niet vindbaar zijn op het grote boze Internet. Ik heb niet alle andere landmarks maar die lijken me wel mogelijk, al is het maar omdat meerdere die gewoon hebben gevonden. Maar hey, ik doe voor het eerst mee, dus wat heb ik erover te zeggen? :P
Ik vergelijk het ook een beetje met die andere landmarkrally (waar Ootje ook aan meedoet), die loopt nog tot (en met?) november (omdat dan veel motoren weer de winterstalling in gaan). Daar komen na een tijdje ook wat kleine hints, en alle LM's zijn online en op SV te vinden.

Ik zeg trouwens niets over de score hoor. Willem heeft gewoon ruim gewonnen en het is hem zeker gegund. *O*
 
Zowel de bank als het kanon zijn wat mij betreft serieus waardeloze landmarks omdat ze echt niet vindbaar zijn op het grote boze Internet. Ik heb niet alle andere landmarks maar die lijken me wel mogelijk, al is het maar omdat meerdere die gewoon hebben gevonden. Maar hey, ik doe voor het eerst mee, dus wat heb ik erover te zeggen? :P

Juist deze zijn voor de echte die-hards een uitdaging. Als alles redelijk simpel is te vinden is de lol er snel van af. Juist de gradatie in moeilijkheid maakt de competitie interessant. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan