Lang-lopend(slopend) project

Uitlaat ingekort.
Beugel gemaakt. Nu nog remreservoir weg werken.
full
 
overloop vaatje gemaakt.
2 aansluitingen 1 direct naar thermostaathuis.
de tweede ook onder aansluiting met pijpje naar boven in bidon voor overloop naar onderkant motor.
full


En dan nog buddy overtrek vast maken onder het zadel. :Y
 
En om de electra wat beter te kunnen bevestigen onder het zadel moest ik van dat
drukvat van de vering af:
full

Waarvan deze veer dus geen last heeft.
 
Begin gemaakt om veer te verwijderen:

full


Heb laatste dagen met slecht weer ook ff gereden.
kon het niet laten maar hij ziet er nu uit als een beest.
 
En dan nu het verschil tussen oud/nieuw
full
 
Laatst bewerkt:
En dan de nieuwe veer proberen terug te stoppen.
Hij is wat breder en langer.
Waardoor de luchtfilter kast er af moest....
full
 
Sub frame-onderplaat moest een stuk uit om weer op zn plek te kunnen
full
 
Fatsoeneren en de zadel houder er weer op
full
 
Laatst bewerkt:
Kontje beetje waterdicht maken.
Ber eer achtergekomen dat mn achterband behoorlijk wat water tussen kenteken plaat en zadel door probeert te gooien.

full


Dit had tot gevolg dat mn ledje van oliedruk aan ging.
Was geen prettige ervaring.......
Alles nagelopen.. nadenken ... wat hoe waarom... En lampje ging branden.
Goed laten drogen/ droog gemaakt starten en tidiiii geen "vals" alarm meer!
 
En kont moet verder aansluiten aan frame.
Dus alvast de aanhechting gemaakt.
full


En dan kan ik de kuip/kont als deze gemonteerd is op motor in model aanprakken.

 
Je gebt gelijk.
Ik moet daar nog ff goed naar kijken. (just to be sure)
VRSLA Valve Regulated Sealed Lead Acid accus' kunnen dat ook liggen.
Maar Nooit en te nimmer opzn kop!!
Het idee achter de valve's in iedere cell is dat ze de druk in een cel reguleren.
Het zuur in de accu mag nooit tegen die valve stan ivm zuur uit de accu persen tijden heftige ontlading of lading!
Dit ventileren gebeurt dus tijdens laden en tijdens LANG heftig (hoge stroom) ontladen!

De hoek die de accu maakt in mijn motor is niet zo heftig dus zal er geen last van hebben.

Maar bedankt voor de waarschuwing.

~[edit] principe van gel accu's is dat het zuur tussen de platen is gefixeerd.
maar vrsla accus zoals PBQ kobe en panasonic kunnen ook liggend gebruikt worden
zuur komt niet bij de "valves" rubber doppies van de bvenkant.
 
Laatst bewerkt:
Heb net ff checked mijn aanhechting van de kuip!!

:( :( :( :(
laat los polyester hecht niet goed op de kuip.
heb het wel geschuurd en ontvet. maar ik kan het zo losbreken zonder kracht.

dus maar ff goed grof schuuren en opnieuw! :( :(
 
heb het ook moeten ondervinden :)
achja, beter zo, dan dat de zaak scheurt na het spuiten.

groeten
 
Heb net ff checked mijn aanhechting van de kuip!!

:( :( :( :(
laat los polyester hecht niet goed op de kuip.
heb het wel geschuurd en ontvet. maar ik kan het zo losbreken zonder kracht.

dus maar ff goed grof schuuren en opnieuw! :( :(


Valt op te lossen...

Zet je abs-kuip in de kunststofprimer, spuiten in de grondverf en daarover spuitplamuur.
Op die basis kan je poly wel laten hechten.
Je gaat wel voor genoeg overlapping moeten zorgen en ook omdat het allemaal niet te dik is blijft het een risico. Maar het lukt.

Diegene die een allergie hebben voor koekblikken, gelieve nu het hoofd af te wenden :Y (ik sta niet in voor de gevolgen O-) )

Hier heb je twee delen, het zwarte is abs met lak over. Aan elkaar verankert met lijm en vijzen.

achterbumper%202.JPG


Hier heb je het boelke afgewerkt met polyester (hars + matten), kunststofplamuur erover, en het spuitwerk.

200612220023gn2.jpg
 
Laatst bewerkt:
tjappiebak :+

Mijn kontje is ook deels poly en abs... Heb al vaker met het spul gewerkt en kende het probleem dus. Als je erg grof schuurd en daarna met een mes flink in het abs snijd zodat de poly daar in kan komen blijft het wel redenlijk zitten, Als je het dan ook nog eens zowel van de buitenkant en de binnenkant doet wordt het nog best stevig :)

maar het blijft altijd verre van ideaal...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan