een nieuwe motor zit er niet in dat ligt net iets boven het budget, ik heb ongeveer 7000 te besteden. iemand die toevallig een mooie/goede machiene weet te staan met niet al te veel km.
Zit er zoveel prijsverschil tussen een 610 en een 510 jaok doe hem niet goedkoper weg ook als je bedenkt dat een nwe 10290 euro kost is 7500 echt de bodem prijs.heb zo ook niets staan wat beter bij je budget past.Als ik wat inruil meld ik me bij je.
Een nwe 610 ie hen ik staan voor 7990 inkl 2 jaar garantie en 25kw
met een 510 kun je wel een "cruise" snelheid van 100/120 rijden.
hoeveel denk je per jaar te gaan rijden met dat apparaat?
als je 10.000 of zelfs meer per jaar rijdt zou ik GEEN circuit fiets pakken zoals een:
husq 450/510
honda 450
aprilia 450/550.
eerder geschikt zijn dan:
yamaha xt 660
ktm 660 smc lc4
husqvarna 610
verder moet je gewoon voor jezelf kijken wat je gaaf vind.
dat je technisch bent wil niet meteen zeggen dat je technisch mag zijn.
heb mijn husq nieuw gekocht, en heb inmiddels als voor ongeveer een euro of 450 aan rekeningen liggen van het onderhoud.
olie vervangen mag ik zelf doen.. (kost 25 euro ofzo met filter)
kleppen stellen moet bij de dealer.. (omdat je zelf die plaatjes ook niet hebt)
daar mag ik een bedrag van 130 euro voor betalen.
1.5 uur werk X 75 euro
+ olie en filter.. is dus 130 euro..
aangezien ik bij 1500 olie moet verversen en 3000 kleppen moet laten controleren..
achja, hij wordt wel voor nix gemaakt als hij uit elkaar zou klappen
Dan gooi je er wss van die universele olie in? Ik koop mn olie voor 10 euro de liter en dan zit je aardig goed met die 25 euro voor olie + filter.kleppen stellen moet bij de dealer? ivm de garantie?
zo vaak hoef je ze toch niet te stellen? en controleren kun jezelf ook wel toch?
en 25 euro voor olie plus filter vind ik ook wel aan de hoge kant als ik eerlijk ben,plus het werkloon wat je kunt besparen.die 450 euro had makkelijk de helft kunnen zijn en met het geld wat je zo bespaart kun je de evt schade haast betalen mocht je blok kapot lopen maar hoevaak komt dat nou voor?je bent nu het geld kwijt aan duur dealer onderhoud.ik koop olie per 20ltr en dan is het omgerekend zon 5 euro per liter,olie filter kost in de winkel 7,50 ,heb 1 liter nodig dus 12,50 voor een olie wissel.ik rij een yamaha wr 450.
Dan gooi je er wss van die universele olie in? Ik koop mn olie voor 10 euro de liter en dan zit je aardig goed met die 25 euro voor olie + filter.
kleppen stellen moet bij de dealer? ivm de garantie?
zo vaak hoef je ze toch niet te stellen? en controleren kun jezelf ook wel toch?
en 25 euro voor olie plus filter vind ik ook wel aan de hoge kant als ik eerlijk ben,plus het werkloon wat je kunt besparen.die 450 euro had makkelijk de helft kunnen zijn en met het geld wat je zo bespaart kun je de evt schade haast betalen mocht je blok kapot lopen maar hoevaak komt dat nou voor?je bent nu het geld kwijt aan duur dealer onderhoud.ik koop olie per 20ltr en dan is het omgerekend zon 5 euro per liter,olie filter kost in de winkel 7,50 ,heb 1 liter nodig dus 12,50 voor een olie wissel.ik rij een yamaha wr 450.