Laverda 650ie met Pegaso blok

74

Die hard MF'er
20 jan 2004
254
3
Hoogeveen
Hallo wij willen het Laverda motorblok vervangen door een Pegaso 650 blok.
Heeft iemand hier ervaring mee????

Ik hoor het graag

Gr
full
 
Je zult wel een oplossing moeten zoeken voor je brandstoftank,maar dat had je ws zelf al bedacht.Ketting vh pegaso blok zit iig ook rechts.
Heb zelf al eens een Fundoro met hetzelfde blok verbouwd.Ik vond het een heerlijk blok.
Leuk project en succes.
 
Hoi, wij moeten nog beginnen dus we zullen nog genoeg tegenkomen, het blok hebben we.
Ik hou jullie op de hoogte en ook succes met jou project
Gr hendri
 
Hallo, nog even een vraag waarom problemen met mijn benzinetank, er zit gewoon een brandstofpomp in de tank en wij hebben een pegasoblok met injectie.
Dus ?????
Gr hendri
 
Brandstof tank probleem heb je inderdaad niet.
Je moet alleen even opletten met je achterwiel, laverda heeft de ketting inderdaad rechts zitten.
Jou pegaso blok heeft de ketting waarschijnlijk links zitten.

Ik had het zelfde probleem maar heb gewoon het achterwiel omgedraaid en hetzelfde gedaan met de remmerij.
 
ben zelf ook een supermono aan het bouwen maar dan op basis van een rs125, die ketting is het probleem niet. Wij gebruiken dan het rotax blok van bmw(4 kleppen ipv 5 voor aprillia) maar de ketting zit gewoon rechts. Je moet meer nadenken over hoe je het wil gaan doen met bijvoorbeeld het drysump gedeelte.
 
Onze keus van het Rotax blok had mede te maken met het tandwiel aan de rechterkant.
En zeker moeten we gaan nadenken over de olietank.

En we zullen nog genoeg problemen tegenkomen denk ik

Hendri

ps Zie ik het goed heb je een remschijf in het voorwiel weggehaald???
 
Klopt ik heb 1 schijfrem weggelaten.
Twee schijfremmen is een beetje overkill.
Maar mocht het niet goed gaan dan kan ik altijd de tweede schijf terug plaatsen.

Ik heb de tank moeten aanpassen omdat anders de carbs. niet genoeg ruimte hadden.
full
 
Bedankt voor de topic Aprilia 650 project , leuk om te zien

Ik zal wanneer we bezig gaan foto's maken en wat proberen te plaatsen

En nog wat wij hebben een injectie blok dus ben benieuwd hoe het gaat worden met de ruimte ed.

Maar ik heb een compleet handboek gevonden dus + die van de laverda dus zal toch goed komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan