De patatkoning
MF veteraan
- 6 dec 2004
- 1.310
- 4
All, ik heb een mooi raadseltje voor jullie. Wie helpt me het op te lossen?
Op mijn hypermotard heb ik LED knippers gemonteerd (alleen achter, voor is LED al standaard in de handkappen geïntegreerd).
Nu zijn er 3 stekkertjes:
1. Knipper achter links
2. Knipper achter rechts
3. Kentekenplaat verlichting
Ga er aub even vanuit dat ik de zwarte band heb in “Creatief met soldeerbout en krimpkousen”. Dus ik heb de originele verbindingsstekkertjes hergebruikt, en soldeerverbindingen zijn goed. Ook aan beide kanten weerstand er tussen voor juiste knippersnelheid).
Nu heb ik te maken met 2 raadsels.
Raadsel 1:
• Knipper links op stekker links: functioneert prima ( en op juiste frequentie knipperen).
• Knipper rechts op stekker rechts: Alleen voorkant knippert op juiste snelheid, achterkant doet niks.
• Knipper rechts op stekker links: functioneert prima ( en op juiste frequentie knipperen).
• Knipper links op stekker rechts: Alleen voorkant knippert op juiste snelheid, achterkant doet niks.
• En nu komt het: sluit ik een originele knipper aan op stekker rechts (met hetzelfde verbindingsstekkertje), dan doet alles het weer prima.
• (probleem doet zich voor als beide knippers “correct” zijn aangesloten, dus dat valt ook al uit te suiten)
Tering, t kriebelt, maar ik snap hem niet meer.
Raadsel 2:
De kentekenplaatverlichting (ook LED, zo een soort speldenknop) aangesloten op de juiste stekker, zonder weerstand ertussen.
Lampje brandt een paar seconden en dan, plok! Niks meer. Ik dacht eerst dat de LED was doorgebrand, maar als ik die aansluit op een batterij, doet hij het weer. Waarschijnlijk dus een zekering eruit geklapt? Die kan ik natuurlijk makkelijk vervangen, maar waarom klapt dat ding eruit, moet daar ook een weerstand tussen?
PS: Kentekenplaatverlichting issue kwam NA knipperlicht issue. Dus kentekenplaat raadsel is niet van invloed op knipperlicht .
Ik ben benieuwd of iemand me kan helpen! Ik heb inmiddels al een kale plek op mijn kop van t (verbaasd) krabben.
Op mijn hypermotard heb ik LED knippers gemonteerd (alleen achter, voor is LED al standaard in de handkappen geïntegreerd).
Nu zijn er 3 stekkertjes:
1. Knipper achter links
2. Knipper achter rechts
3. Kentekenplaat verlichting
Ga er aub even vanuit dat ik de zwarte band heb in “Creatief met soldeerbout en krimpkousen”. Dus ik heb de originele verbindingsstekkertjes hergebruikt, en soldeerverbindingen zijn goed. Ook aan beide kanten weerstand er tussen voor juiste knippersnelheid).
Nu heb ik te maken met 2 raadsels.
Raadsel 1:
• Knipper links op stekker links: functioneert prima ( en op juiste frequentie knipperen).
• Knipper rechts op stekker rechts: Alleen voorkant knippert op juiste snelheid, achterkant doet niks.
• Knipper rechts op stekker links: functioneert prima ( en op juiste frequentie knipperen).
• Knipper links op stekker rechts: Alleen voorkant knippert op juiste snelheid, achterkant doet niks.
• En nu komt het: sluit ik een originele knipper aan op stekker rechts (met hetzelfde verbindingsstekkertje), dan doet alles het weer prima.
• (probleem doet zich voor als beide knippers “correct” zijn aangesloten, dus dat valt ook al uit te suiten)
Tering, t kriebelt, maar ik snap hem niet meer.
Raadsel 2:
De kentekenplaatverlichting (ook LED, zo een soort speldenknop) aangesloten op de juiste stekker, zonder weerstand ertussen.
Lampje brandt een paar seconden en dan, plok! Niks meer. Ik dacht eerst dat de LED was doorgebrand, maar als ik die aansluit op een batterij, doet hij het weer. Waarschijnlijk dus een zekering eruit geklapt? Die kan ik natuurlijk makkelijk vervangen, maar waarom klapt dat ding eruit, moet daar ook een weerstand tussen?
PS: Kentekenplaatverlichting issue kwam NA knipperlicht issue. Dus kentekenplaat raadsel is niet van invloed op knipperlicht .
Ik ben benieuwd of iemand me kan helpen! Ik heb inmiddels al een kale plek op mijn kop van t (verbaasd) krabben.