leer allergie?

Ben er inmiddels achter waaróm middelen als Scheriderm er niet zijn in de EU:
- voor elke werkzame stof in een product moeten de wisselwerkingen getest worden. Kost al gauw E3-400000..
- vaak veel residuen ( belangrijk voor slachtvee). Ook heb je kans op resistentie; ookal klopt diagnose van doc niet, als ze spul voorschrijven waar 'alles'inzit, helpt het tóch..Dat is niet de bedoeling natuurlijk.Beter is specifiek uitzoeken wat het is, en specifiek behandelen.
Elke werkzame stof heeft nml ook bijwerkingen.
 
:^

maar je hebt dus duidelijk een allergie tegen bepaalde metalen. Helaas voor jou kom je daar nooit vanaf. Waarom? Omdat je nu eenmaal hypersensitief bent geworden voor die metalen. oftewel je immuunsysteem is getriggerd en staat 'aan' en zal snel en heftig reageren. De absoluut beste tip die ik je kan geven is vermijd ieder mogelijk contact met dergelijke stoffen. That sucks, maar dit voorkomt symptomen, terwijl die zalfjes alleen de symptomen bestrijdt maar niet voorkomt. Hierdoor heb je ook minder kans dat kruisreacties gaan optreden en dat symptomen bij onverhoopt contact milder blijven (als dat nog kan).

Wat nikkel betreft is het niet verboden, maar gelden daar migratielimiten voor, oftewel er mag max. een bepaalde hoeveelheid nikkel uit vrijkomen. Dat kan nog steeds genoeg zijn om symptomen te geven bij mensen die al allergisch zijn, maar de kans dat mensen er allergisch door raken is kleiner geworden. Nikkelvrij zul je dus moeten hebben..
 
Ben er inmiddels achter waaróm middelen als Scheriderm er niet zijn in de EU:
- voor elke werkzame stof in een product moeten de wisselwerkingen getest worden. Kost al gauw E3-400000..
- vaak veel residuen ( belangrijk voor slachtvee). Ook heb je kans op resistentie; ookal klopt diagnose van doc niet, als ze spul voorschrijven waar 'alles'inzit, helpt het tóch..Dat is niet de bedoeling natuurlijk.Beter is specifiek uitzoeken wat het is, en specifiek behandelen.
Elke werkzame stof heeft nml ook bijwerkingen.
Tja, vroeger had mijn huisarts een eigen apotheek, waar crémes en zalven zelf samengesteld werden. Daar hadden ze bij wijze van spreken liters van dat spul kunnen maken.
Tegenwoordig loopt alles via de groothandel en die verkopen alleen premix zalven...

Maar goed, heb ik weer een excuus om snel weer eens richting de caribbean te reizen :P
 
Hmm Allergische contact eczeem. Dat zou het kunnen zijn.

Ik heb zelf last van Constitutioneel eczeem. Heb er dus een aangeboren aanleg voor. Is verder niet te genezen maar wel wat tegen te doen. Heb Locoid vetcreme (Hormoonzalf). Niet te lang douchen en niet te warm enz enz... Het dragen van bepaalde kleding kan het erger maken maar stress ook.

Met de zalfjes moet je wel oppassen. Sommige kunnen de huid verdunnen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan