Legale uitlaat? (not for road use)

The Passion

MF veteraan
12 feb 2009
4.103
0
Ik heb een Bos "grade two titanium"uitlaat onder mijn Fazer zitten. Nu blijkt er 'not for road use' op de uitlaat te staan. Er zit ook nog een losse db-killer bij, maar ik vrees dat ie daar niet legaler van wordt ;-)
Dit is mij niet opgevallen toen ik de motor kocht. Mijn vraag is nu: wat gebeurt er wanneer ik word aangehouden met deze motor in Nederland en in andere landen? Hoge boetes / grote problemen? De uitlaat maakt opzich helemaal niet zo veel meer herrie dan een standaard uitlaat. Het gebrom is iets dieper, maar daar heb je het dan wel mee gehad. Verder vind ik het ook gewoon een hele mooie uitlaat om te zien!

file111581401.jpg
 
Laatst bewerkt:
@ Ts je moet je geen zorgen maken voor Duitsland :N zolang je niet als een "Ghostrider" door duitsland heen racet zullen ze je niet zo snel aanhouden.

Je kunt er ook wel een beetje rekening mee houden door middel van lager in de toeren te gaan rijden, proberen onder de 6.000 toeren te blijven. :+

inderdaad :Y

en die verhalen dat je gelijk je motor mag laten staan is geloof ik ook aardige onzin...
je krijgt gewoon een boete.
boete voor zonder killer en boete voor zonder e-keur zijn ook zo duur nog niet.
maar je moet het wel heel gek maken wil je je motor moeten laten staan
 
gewoon je DB killer erin en gaan met dat ding. Ze pakken je alleen als je echt veel herrie maakt of als een dolle langs een cotrole sjeest en dan zullen ze eerder iets van je snelheid zeggen als van je uitlaat.
Ze hebben ons eens aangehouden voor controle en als je er een DB killer in kon zetten, kreeg je maar 25 euro boete omdat hij er niet inzat bij aanhouding. Ikzelf kreeg 90 euro en werd terug naar de grens gereden met mijn open laser.
Als ze echt gaan zoeken en etteren beginnen ze met dat je hem helemaal niet mag hebben op de openbare weg en dan kun je hem ophalen als je een andere uitlaat hebt geregeld. Maar dat heb ik nog nooit van dichtbij meegemaakt ,dus dat weet ik niet hoe dat zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan