FranksZ
MF'er
Beste techneuten,
Wie kan mij helpen het onderstaande probleem te begrijpen en op te lossen.
In 2008 heb ik de volgende werkzaamheden gedaan/ laten doen.
1. motor gedemonteerd.
2. alu delen laten stralen/vlakken en spoelen.
3. motor opgebouwd met nieuwe lagers, pakkingen en oliekeerringen.
4. moeren van de kop volgens het opgegeven moment (Peters handboek) vastgezet.
5. na 1000 km de moeren nagetrokken en daarna nog vele malen.
het probleem is dat de kop aan de linkerzijde tpv de ovale oliekeerring (net onder de kop) blijft lekken.
Als de motor koud is loopt er een stroompje over mijn laars.
Ik ben nu (15000 km later) de kop gedemonteerd en alles ziet er als nieuw uit.
de oliekanalen zijn open en ik gebruik 20w40 minerale olie.
Ik kan natuurlijk een nieuwe koppakking en oliekeerringen kopen maar wil toch begrijpen wat er gebeurt.
wie kan mij helpen?
Wie kan mij helpen het onderstaande probleem te begrijpen en op te lossen.
In 2008 heb ik de volgende werkzaamheden gedaan/ laten doen.
1. motor gedemonteerd.
2. alu delen laten stralen/vlakken en spoelen.
3. motor opgebouwd met nieuwe lagers, pakkingen en oliekeerringen.
4. moeren van de kop volgens het opgegeven moment (Peters handboek) vastgezet.
5. na 1000 km de moeren nagetrokken en daarna nog vele malen.
het probleem is dat de kop aan de linkerzijde tpv de ovale oliekeerring (net onder de kop) blijft lekken.
Als de motor koud is loopt er een stroompje over mijn laars.
Ik ben nu (15000 km later) de kop gedemonteerd en alles ziet er als nieuw uit.
de oliekanalen zijn open en ik gebruik 20w40 minerale olie.
Ik kan natuurlijk een nieuwe koppakking en oliekeerringen kopen maar wil toch begrijpen wat er gebeurt.
wie kan mij helpen?