Hoi allemaal!
Ik heb net een paar weken me Fazer (2005) in bezit en nu al een lekke achterband
Mijn vraag is nu: Wat moet ik doen?
Ik heb nog ongeveer 1 a 2 mm boven de slijtnokjes aan profiel op me achterband zitten en me voorband ziet er nog heel goed uit hoewel hij wel wat begint te cuppen. Het zijn beide Bridgestone BT020 banden. Achterband is eigenlijk alleen in het midden versleten. Ik en de vorige eigenaar zijn blijkbaar geen bochten vreters.
Ik heb een beetje rondgekeken op internet en Bakker in Zwanenburg (lees hele goeie berichten over hem) wil hem graag plakken en dit blijkt ook geen probleem te zijn. Kosten 25 euro als ik het wiel er los heen breng en ongeveer 40 euro als ik het door hem laat doen. Hij zei ook dat ik eventueel zijn gereedschap mocht lenen om de band er zelf uit te halen om zo de kosten te drukken (geen idee hoe dit moet maar hij wou me wel instructies geven) .
Proppen en parapluutjes heb ik geen vertrouwen in. Ik heb zelf 4 jaar in de autobandenbusiness gewerkt en heb toen geleerd dat dit niet de oplossing is.
Als ik hem nu laat plakken en over een aantal weken/maanden een nieuwe achterband wil laten monteren moet dit dan hetzelfde type zijn als de voorband?
Zo niet welke band raden jullie me aan?
Heel lang verhaal maar ik hoop op jullie wijze raad.
BVD
Ik heb net een paar weken me Fazer (2005) in bezit en nu al een lekke achterband
Mijn vraag is nu: Wat moet ik doen?
Ik heb nog ongeveer 1 a 2 mm boven de slijtnokjes aan profiel op me achterband zitten en me voorband ziet er nog heel goed uit hoewel hij wel wat begint te cuppen. Het zijn beide Bridgestone BT020 banden. Achterband is eigenlijk alleen in het midden versleten. Ik en de vorige eigenaar zijn blijkbaar geen bochten vreters.
Ik heb een beetje rondgekeken op internet en Bakker in Zwanenburg (lees hele goeie berichten over hem) wil hem graag plakken en dit blijkt ook geen probleem te zijn. Kosten 25 euro als ik het wiel er los heen breng en ongeveer 40 euro als ik het door hem laat doen. Hij zei ook dat ik eventueel zijn gereedschap mocht lenen om de band er zelf uit te halen om zo de kosten te drukken (geen idee hoe dit moet maar hij wou me wel instructies geven) .
Proppen en parapluutjes heb ik geen vertrouwen in. Ik heb zelf 4 jaar in de autobandenbusiness gewerkt en heb toen geleerd dat dit niet de oplossing is.
Als ik hem nu laat plakken en over een aantal weken/maanden een nieuwe achterband wil laten monteren moet dit dan hetzelfde type zijn als de voorband?
Zo niet welke band raden jullie me aan?
Heel lang verhaal maar ik hoop op jullie wijze raad.
BVD