Lemstra Afzetters? banden?

Fading heeft niets te maken met stalen remleidingen, alleen drukpunt is constant doordat leiding niet uitrekt, opzwelt.
Verschil is bij aangrijppunt rubber leidingen, je om harder te moeten remmen, je de hendel verder inknijpt, en bij stalen remleiding je vanaf aangrijppunt de hendel enkel harder inknijpt, zonder dat remhendel verder ingaat, hierdoor kan je beter je rem doseren.

Ik persoonlijk ben van mening dat het niet beter remt, alleen makkelijker. En volgens velen fijner.

fading is het wegvallen van de remdruk.
Dit komt door het aan de kook raken van het water in je remvloeistof, water gaat koken, wordt waterdamp, dit is gas, gas in samendrukbaar, vloeistof niet, dus valt je remdruk weg.
Daarom is het belangrijk dat je je remvloeistof regelmatig vervangt, remvloeistof trekt namelijk water aan, remvloeistof is namelijk hygroscopisch.

Echter je remvloeistof (of beter dus, het water in je remvloeistof)gaat natuurlijk pas koken bij hoge belasting, bijv op circuit, en gebeurd makkelijker bij dunne remblokken, de hitte van de remschijf wordt dan namelijk makkelijker door gegeven aan je remklauw n vloeistof. Je remvoering is namelijk ook een stukje isolatie tussen remschijf en klauw.
Kijk dat is pas mannentaal! :} :} :}

(En dat zeg ik niet omdat ik een in de Achterhoek verstopte Hagenees ben.)

[me]FastNappie over dunlop banden:"Dunlop, maakt alleen maar goede tennisballen!" ennuh, ze maken ook plectrums! plectuwattus?[/me]

Nappie, je leert snel bij..... ;)
 
Nope, niet recent, vééél te duuren ver weg |(
Maaruh, 'k wil wel nog een keer ast kan dit jaar! :?
Tijden???????? 1.41 Ace, 1.40 R1, 1.41 RS 250! :}
Dit alles in '99!
allright then...time to beat for fastnappie 1.40 :)
(of ik dat ga redden is een 2e...pffieuw...dat is hard hoor :) van de goorberg rijd op een R1 maar 7 sec sneller....dat gat is niet zo groot... :}
 
Hi allen,

Ik werk bij lemstra (don avond en zat.) ik heb volgens mij de persoon
In kwestie geholpen. Ik ben heel erg verbaast over de prijsen bij andere dealers. Wij krijgen elk jaar een catalogus van onze banden leveranciers (Michelin, dunlop, Avon) en daar staan de gestandaardiseerde verkoop prijzen in voor consumenten.
Deze prijzen hanteren wij naar goede wil, wij zijn er nooit op uit om iemand een poot uit te draaien.

Ik weet ook dat wij wel eens mensen binnen krijgen die een band(meestal dunlop) komen brengen met ene fabrieksfout, deze band hebben ze dan niet bij ons hebben gekocht. Wij sturen die band dan terug naar de fabrikant en die vergoed hem dan weer op zijn beurt.

Ik zou heel erg goed oppassen voor goedkopen banden, inspecteer ze goed voordat je ze laat monteren.
(sommige gebreken zijn in het begin niet zichtbaar)

Houd ook in de gaten dat als wij balanceren en montage niet apart in rekening brengen.
(Ook word vaak de ketting geolied en gespannen)

Over het vervangen van de olie en de remschijven heb ik dit te zeggen;

Als Peter spontaan kleine dingen aan je fiets vervangt doet hij dat omdat het dan echt nodig was, niet om jou onnodig kosten te laten maken.
Ik denk wel eens van….nou die mag je wel vervangen worden…dan zegt peter vaak van….”nee hoor die gaat nog wel een poosje mee”.

Conclusie: Als er iets spontaan vervangen wordt is dat 200% nodig en doen we dat uit veiligheid’s overwegingen, mocht die financieel niet goed uitkomen regelt Peter altijd wel wat met de klant. Mochten de kosten voor zo`n spontane reparatie prijzig zijn nemen wij altijd kontact op met de klant.

Zo dat was mijn pleidooi, ik zal de betreffende banden leveranciers bellen en ze vragen over de gestandaardiseerde prijzen………will keep you all posted


Greets, MikeP
(O ja Fastnappie bedank voor tip’s van gisteren, dankzij jou is mijn knee-pad eindelijk ontmaagd)
 
Ik vind zowiezo dat een dealer iets niet mag vervangen zonder de eigenaar daar VANTEVOREN van op de hoogte van te brengen...en je gaat mij niet zeggen dat S&G foute banden heeft... :j das een kutsmoes...
 
Hi allen,

Ik werk bij lemstra (don avond en zat.) ik heb volgens mij de persoon
In kwestie geholpen. Ik ben heel erg verbaast over de prijsen bij andere dealers. Wij krijgen elk jaar een catalogus van onze banden leveranciers (Michelin, dunlop, Avon) en daar staan de gestandaardiseerde verkoop prijzen in voor consumenten.
Deze prijzen hanteren wij naar goede wil, wij zijn er nooit op uit om iemand een poot uit te draaien.

Ik weet ook dat wij wel eens mensen binnen krijgen die een band(meestal dunlop) komen brengen met ene fabrieksfout, deze band hebben ze dan niet bij ons hebben gekocht. Wij sturen die band dan terug naar de fabrikant en die vergoed hem dan weer op zijn beurt.

Ik zou heel erg goed oppassen voor goedkopen banden, inspecteer ze goed voordat je ze laat monteren.
(sommige gebreken zijn in het begin niet zichtbaar)

Houd ook in de gaten dat als wij balanceren en montage niet apart in rekening brengen.
(Ook word vaak de ketting geolied en gespannen)

Over het vervangen van de olie en de remschijven heb ik dit te zeggen;

Als Peter spontaan kleine dingen aan je fiets vervangt doet hij dat omdat het dan echt nodig was, niet om jou onnodig kosten te laten maken.
Ik denk wel eens van….nou die mag je wel vervangen worden…dan zegt peter vaak van….”nee hoor die gaat nog wel een poosje mee”.

Conclusie: Als er iets spontaan vervangen wordt is dat 200% nodig en doen we dat uit veiligheid’s overwegingen, mocht die financieel niet goed uitkomen regelt Peter altijd wel wat met de klant. Mochten de kosten voor zo`n spontane reparatie prijzig zijn nemen wij altijd kontact op met de klant.

Zo dat was mijn pleidooi, ik zal de betreffende banden leveranciers bellen en ze vragen over de gestandaardiseerde prijzen………will keep you all posted


Greets, MikeP
(O ja Fastnappie bedank voor tip’s van gisteren, dankzij jou is mijn knee-pad eindelijk ontmaagd)

Mike dit is een beetje onzin wat je schrijft.

Andere dealers geven gewoon korting op de banden en jullie niet.

heeft niets te maken met kwaliteit
 
Mike dit is een beetje onzin wat je schrijft.

Andere dealers geven gewoon korting op de banden en jullie niet.

heeft niets te maken met kwaliteit
:^
op deze manier verdienen ze er vet aan bij Lemstra, want 30~40% korting is heel normaal bij een bandenboer. Ik denk dat qwa inkoop een grote dealer op een korting van 40~50% zit minimaal.
 
voor prijzen gewoon zelf opletten en na vragen

en een dealer moet gewoon doen wat je vraagt
je gaat een klant niet onnodig op kosten jagen

die olie had er ook in gekunt bij het afhalen
en die remblokken hadden ook nog wel een dag meegekunt(anders hoor je ze wel slijpen)
 
Mike dit is een beetje onzin wat je schrijft.

Andere dealers geven gewoon korting op de banden en jullie niet.

heeft niets te maken met kwaliteit


dit zit me toch dwars .... dus....

Dat jullie (lemstra) vaste prijzen aanhouden is nog tot daar aan toe ben ik alleen maar voor zelfs maar om nou te zeggen dat jullie prijzen gestandaardiseerd?? (wtf!!) dat is vette bull shit :j .
maatje van mij heeft bij jullie laatst ook een BT010 180/55 gehaald voor 205 euro of zo dus.... is heel wat anders dan 245 euro :z

Nogmaals niet om het een of ander, wat ik wel vind is dat als peter lemstra ziet dat de remblokken af zijn hij ze kan vervangen (en hangt af van de relatie eerst even bellen)
wat moet moet.

Het is geen schande dat een dealer wat wil verdienen want het licht moet ook blijven branden op de zaak. het gaat alleen op de manier waarop

Marktprijs is altijd anders dan de geadviseerde verkoopprijs want --> uiteindelijk bepaald de markt wat je mag vragen !! (Marketing heb ik oooit nog eens gehad in een grijs verleden) 8-)


(het was gister idd errug vet) :} en nog gefeliciteerd voor de eerste kneedown
 
Laatst bewerkt:
dit zit me toch dwars .... dus....

Dat jullie (lemstra) vaste prijzen aanhouden is nog tot daar aan toe ben ik alleen maar voor zelfs maar om nou te zeggen dat jullie prijzen gestandaardiseerd?? (wtf!!) dat is vette bull shit :j .
maatje van mij heeft bij jullie laatst ook een BT010 180/55 gehaald voor 205 euro of zo dus.... is heel wat anders dan 245 euro :z

Nogmaals niet om het een of ander, wat ik wel vind is dat als peter lemstra ziet dat de remblokken af zijn hij ze kan vervangen (en hangt af van de relatie eerst even bellen)
wat moet moet.

Het is geen schande dat een dealer wat wil verdienen want het licht moet ook blijven branden op de zaak. het gaat alleen op de manier waarop

Marktprijs is altijd anders dan de geadviseerde verkoopprijs want --> uiteindelijk bepaald de markt wat je mag vragen !! (Marketing heb ik oooit nog eens gehad in een grijs verleden) 8-)


(het was gister idd errug vet) :} en nog gefeliciteerd voor de eerste kneedown

Zaanstad motoren gaf 40% op een bt010 bij een kennis van me....
Dat is zaken doen.
 
allright then...time to beat for fastnappie 1.40 :)
(of ik dat ga redden is een 2e...pffieuw...dat is hard hoor :) van de goorberg rijd op een R1 maar 7 sec sneller....dat gat is niet zo groot... :}
'99 was het "oude" circuit; het nieuwe is een aantal seconden sneller volgens de mensen die dat kunnen weten. Denk maar aan 1.38 ofzo.
 
Op woensdag 26 juni 2002 12:06 schreef MikeP het volgende:
Hi allen,
........
Over het vervangen van de olie en de remschijven heb ik dit te zeggen;

Als Peter spontaan kleine dingen aan je fiets vervangt doet hij dat omdat het dan echt nodig was, niet om jou onnodig kosten te laten maken.
Conclusie: Als er iets spontaan vervangen wordt is dat 200% nodig en doen we dat uit veiligheid’s overwegingen, mocht die financieel niet goed uitkomen regelt Peter altijd wel wat met de klant. Mochten de kosten voor zo`n spontane reparatie prijzig zijn nemen wij altijd kontact op met de klant.
...
Da's mooi dan. Meneer lemstra, waar is de orderbon? Wanneer heb ik u opdracht gegeven tot het vervangen/verversen van de remolie?

Juridisch gezien heeft meneer L geen voetje om op te staan. Hij dient in eerste aanleg contact op te nemen VOORDAT hij andere werkzaamheden gaatg verrichten dan waarvoor opdracht is gegeven.

Doet hij dit toch, dan zijn dit voor de eigenaar van de motor, onverschuldigde werkzaamheden en hoeft hij/zij deze NIET TE BETALEN.

Waar zitten jullie ook alweer :? }) }) })
 
Zaanstad motoren gaf 40% op een bt010 bij een kennis van me....
Dat is zaken doen.

Dat is nog niks, een kennis van me ging naar een bandenhandel en kreeg 75% korting.
Het kan NIET ANDERS, de dealers krijgen hun banden af (officiele) importeur met 90% korting, en een bonus van 20% als ze meer dan 10 banden per jaar verkopen!
Het zijn gewoon afzetters, die niet eerlijk hun brood verdienen!
Een band hoort er gewoon als service opgelegd te worden, en snel ook anders ga ik wel naar een andere dealer!

Groeten Paul.
 
Ben eigenlijk zeer tevreden met de pilot sports onder mijn R1. Grip genoeg voor mij in elk geval.

banden als de
-bt010
-pilot sport
-d 208
-m1

schijnen niet erg veel van elkaar af te liggen.
Wat ik wil weten is. Welke van deze banden is het voorspelbaarste. EN welke geeft het meeste vertrouwen.
Pak ook nog al eens een circuitdag mee, dus graag info....
b.v.d.......
 
mikeP, misschien is het handig aan de hand van de reacties toch nog wat te regelen achteraf?

lijkt je dat wat?
 
(O ja Fastnappie bedank voor tip’s van gisteren, dankzij jou is mijn knee-pad eindelijk ontmaagd)
graag gedaan ...your welcome...ik kan de kneedownleraar wel worden :) (ook eer aan mo,want die heeft oook al staan uitleggen)

maarum...ik hoor je niet over je wheelies op je zx9R? ik hoorde van markus...dat je mondje open viel? en hun daar erg om moesten lachen? verklaar is nader?
 
Ben eigenlijk zeer tevreden met de pilot sports onder mijn R1. Grip genoeg voor mij in elk geval.

banden als de
-bt010
-pilot sport
-d 208
-m1

schijnen niet erg veel van elkaar af te liggen.
Wat ik wil weten is. Welke van deze banden is het voorspelbaarste. EN welke geeft het meeste vertrouwen.
Pak ook nog al eens een circuitdag mee, dus graag info....
b.v.d.......


-bt010--»Veel grip, warmt snel op, ook met nat wegdek....
-pilot sport--» Veel voorspelbaar grip, moeilijker op te warmen
-d 208 geen ervaring
-m1--» VEEL grip, warmt goed op, nattigheid betekent glijden...
 
Dat is nog niks, een kennis van me ging naar een bandenhandel en kreeg 75% korting.
Het kan NIET ANDERS, de dealers krijgen hun banden af (officiele) importeur met 90% korting, en een bonus van 20% als ze meer dan 10 banden per jaar verkopen!
Het zijn gewoon afzetters, die niet eerlijk hun brood verdienen!
Waar ik m'n banden haal hier in San Sebastian, kosten ze gemonteerd en al evenveel als wat andere motorzaken hier in de buurt aan inkoopsprijs kwijt zijn. :?
Kwestie van quantumkorting: die lui verkopen elk jaar duizenden motorbanden (vnml Bridgestone, Pirelli en Michelin)en krijgen dus ook mega-korting.
Setje BT010 of Pilot sports voor mijn fiets kosten mij daar iets minder dan 250 eurotjes, een vaste klant betaald nog een stuk minder. :}
 
Waar ik m'n banden haal hier in San Sebastian, kosten ze gemonteerd en al evenveel als wat andere motorzaken hier in de buurt aan inkoopsprijs kwijt zijn. :?
Kwestie van quantumkorting: die lui verkopen elk jaar duizenden motorbanden (vnml Bridgestone, Pirelli en Michelin)en krijgen dus ook mega-korting.
Setje BT010 of Pilot sports voor mijn fiets kosten mij daar iets minder dan 250 eurotjes, een vaste klant betaald nog een stuk minder. :}

kan je niet voor importeur gaan spelen...?
inkoop..en in nederland verkoop doen...

je heb al zo 50 vaste klanten van het forum.. :)
 
kan je niet voor importeur gaan spelen...?
inkoop..en in nederland verkoop doen...

je heb al zo 50 vaste klanten van het forum.. :)
Mmmm,niet zo'n slecht idee, nee.... ;)

Er gaan over die zaak waar ik m'n banden koop allerlei verhalen de ronde (witwassen geld etc.), maar ik ken niemand die daar ooit problemen heeft gehad, dus... :]
Vorig jaar daar een Macadam gemonteerd voor 'n reis door Spanje,bleek een fabrieksdefect te hebben (begon te scheuren aan de zijkantjes) en werd keurig opgelost(nieuwe band).
Maat van me die ook de banden van de bestelbussen van z'n bedrijf daar laat doen, betaald minder dan 200 euro voor een setje Pilot Sports.
 
tja....je staat best we ff raar te kijken als je(nieuwe)motor op 1 wiel voorbij ziet komen.

Ik ga 100% met die dealers bellen...dit kan gewoon echt niet, klant is koning ik ga het hier zeker met Peter over hebben.

Stay tuned !!!!

Greets, MikeP *D
 
tja....je staat best we ff raar te kijken als je(nieuwe)motor op 1 wiel voorbij ziet komen.

Ik ga 100% met die dealers bellen...dit kan gewoon echt niet, klant is koning ik ga het hier zeker met Peter over hebben.

Stay tuned !!!!

Greets, MikeP *D

Je moet die dealers helemaal niet bellen !!!.

Wat een onzin, gewoon korting geven met die handel
 
Terug
Bovenaan Onderaan