Leren Combi Geperforeerd of niet?

Energyre

Die hard MF'er
21 feb 2016
919
351
Ik ben opzoek naar een leren combi. Ik zie dat er een aantal pakken geperforeerd zijn. Nu heb ik voor hele warme dagen een doorwaaipak maar is dit ook aan te raden voor leer? Of wordt het al snel te koud met een geperforeerd leren pak?

Mijn keuze neigt naar de Held Spire. Doordat ie lekker neutraal is qua design en geperforeerd is. Nu heb ik vandaag ook een Dainese Avro D1 (niet geperforeerd) pak aangepast. De verkoper vertelde mij dat geperforeerd leer echt voor hele warme dagen is en dat het al snel koud word.

Jullie mening?
 
Laatst bewerkt:
Een MT07 rij ik op.

Als ik op de website bij Dainese kijk zie ik dat de Avro D1 voor winters gebruik is. Lijkt me dus niet heel lekker in de zomer.
 
Kan je mogelijk wat opvangen met onderkleding? Thermo ondergoed...
 
Geperforeerd is toch echt wel te koud voor ons klimaat. (behalve als je dan ook nog een niet geperforeerd pak hebt en een textielen pak als het echt koud wordt.)
Een geperforeerd pak werkt goed vanaf ongeveer 25 graden, als er een fris windje is kan je bij 20 graden al echt koud hebben.
Als je een geperforeerd pak hebt met een windstopper tshirt eronder en een thermoshirt eronder kan je het wel nog tot 18 graden uithouden... (aangenaam is ook anders)
Een gewoon lederen pak met enkele perforaties en ademende stukken stof werkt goed tussen de 16-30 graden.(in combinatie met thermoshirt/windstopper)
 
Ik heb alleen maar geperforeerde overalls, en ik moet zeggen dat het onder de 10 graden wat fris wordt. Voor de rest heeft het in mijn optiek alleen maar voordelen.

Het is minder snel (veel) te warm, en als je een keer in een regen bui terecht komt is het pak ook veel sneller weer droog......

Als het onder de 15 graden is doe ik er een thermoshirt onder, bij hogere temperaturen alleen zo'n heel dun coolmax onderpak. Als je actief aan het rijden bent is het mijns inziens zeker niet te koud.

Maar ik kan me voorstellen dat het met twee uur op de snelweg bij 10 graden best fris kan zijn.
 
Is ongetwijfeld natuurlijk ook een groot verschil als je achter een kuip rijdt of naked. Op mijn naked wordt het in de winter al snel koud met m'n (niet geperforeerde) leren pak. En dat is inc warmte voering en thermokleding.
 
Laatst bewerkt:
heb zelf semi geperforeerde jas, Opzich wel lekker vanaf een graad of 21+ zonder voering, en 15+ met voering, onder de 15 graden ga ik gewoon met m'n textiel pak. Tjah ik heb het dan ook niet snel koud, zal verschillen per persoon of het "te koud" zal zijn. als je een koud kleum bent zal het gauw te koud zijn ;)
 
Nu heb ik het zelf vaak wel snel warm op de motor. Ga denk ik toch maar voor een niet geperforeerde aangezien ik ook nog een stukje naseizoen wil meepakken. Heb voor warm weer toch m'n doorwaai en ga geen circuit rijden oid.....
 
Voor een Alpinestarts Motegi gegaan. Half geperforeerd dus. Topic kan wat mij betreft dicht. Bedankt voor de reacties!
 
Woon werk misschien? Niet iedereen is een mooi weer rijder ;)
 
Geperforeerd is toch echt wel te koud voor ons klimaat. (behalve als je dan ook nog een niet geperforeerd pak hebt en een textielen pak als het echt koud wordt.)
Een geperforeerd pak werkt goed vanaf ongeveer 25 graden, als er een fris windje is kan je bij 20 graden al echt koud hebben.
Als je een geperforeerd pak hebt met een windstopper tshirt eronder en een thermoshirt eronder kan je het wel nog tot 18 graden uithouden... (aangenaam is ook anders)
Een gewoon lederen pak met enkele perforaties en ademende stukken stof werkt goed tussen de 16-30 graden.(in combinatie met thermoshirt/windstopper)

Ik rij op mijn werk vanaf 13/14 graden in geperforeerd. Tot aan de 18 met dun windstoppertje eronder, daarboven alleen met trui/shirt.
Door die perforaties zit het lekkerder, gaatjes zijn soepel :P

Van 5 tot 13/14 graden vol leer, daaronder textiel winterpak, al dan niet met thermovoering :)
 
Ik rij op mijn werk vanaf 13/14 graden in geperforeerd. Tot aan de 18 met dun windstoppertje eronder, daarboven alleen met trui/shirt.
Door die perforaties zit het lekkerder, gaatjes zijn soepel :P

Van 5 tot 13/14 graden vol leer, daaronder textiel winterpak, al dan niet met thermovoering :)

Oke, dat was dus mijn reply :X :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan