Leren pak (berik) uit rekken

ronald123456789

Die hard MF'er
29 aug 2005
338
0
hallo iedereen ik heb 1,5 jaar geleden een prachtig motorpak gekocht.Maar ik heb deze gister even gepast en ja ik pas hem nog wel maar zit wel strak.

Loopt een motorpak nog uit heb het pak niet heel veel aangehad.

nou weet ik dat je leren laarzen soepel kan maken als je er een natekrant indoet maar ik dat ook met een lerenpak.

ik hoor het graag.

mvg ronald

 
Ja, het zet wel wat uit. In het begin zaten de kniestukken van mijn pak iets te strak, maar da's vanzelf opgehouden. Schijnt dat een keer rijden door een regenbui het versnelt.
 
Aantrekken en er mee onder de douche gaan staan of een bad nemen :Y

zeggen ze wel eens :Y

was je 1,5 jaar lang vergeten dat je het pak nog had :?
 
Laatst bewerkt:
was je 1,5 jaar lang vergeten dat je het pak nog had :?

Kijk nou is hoe mooi dat pak daar in de kast hangt, dat ga je toch zeker niet aantrekken.



:+

ontopic: Heb geen idee, maar ik blijf het volgen. Ben zelf ook op zoek naar een Berik combi
 
Niks niet nat maken ed. Dat gepiep altijd.

1) zorgen dat je hem niet direct op de blote huid draagt dmv een dun thermo laagje.
2) jasje uit trekken: rits los en je handen achter je rug langs mbv elkaar uit de mouwen halen

En dat goed gaan zitten, gewoon veel mee rijden. Wordt hij vanzelf soepel :W

edit. uit-rekken... uit-trekken... details... :X
 
Laatst bewerkt:
Een leren pak loopt altijd een halve maat uit.
Na een regen buitje zit ie meteen al een stuk comfortabeler, maar gewoon vaker dragen helpt ook hoor!!
Dus motor uit de schuur en :] :] :]
 
Ik had hetzelfde gedoe.. Ben met het pak aan onder de lauwe douche gaan staan en daarna ben ik wat rek/strek oefeningen gaan doen (door de knieén en armen strekken).

Probleem was opgelost :)
 
wordt niks meer.
Stuur me even een PM, dan geef ik mijn adres door. Neem ik die last wel van je schouders (letterlijk).
Betaal ik de verzendkosten.


:+
 
Ik dacht ook dat er uittrekken stond :P Een leren pak word vanzelf soepel, en idd misschien een keer mee door de regen rijden.
 
Aantrekken en er mee onder de douche gaan staan of een bad nemen :Y

zeggen ze wel eens :Y

was je 1,5 jaar lang vergeten dat je het pak nog had :?


ik weet het niet maar we hebben een winter gehad van ongeveer 23 maanden dat was ieder geval mijn gevoel. *D *D *D *D
 
In oktober was et toch echt nog 20 graden ofzo :X
Da's pas 5 maanden terug :+
 
iets minder eten ff goed trainen en het past weer prima toch

nat maken onder de douche en ff lekker rekken en strekken schijnt idd wel te helpen

of anders doe je optie 1 en 2 heb je nog eens beentje ruimte over voor een bigmag
suc6
 
Het is al gezegd, maar speciale onderkleding doet wonderen. Bij de motorzaken hebben ze genoeg keus, maar Spidi heeft bij mij de voorkeur.
Deze heeft een glad oppervlak, zodat het aan/uittrekken van je motorpak veel makkelijker gaat.
 
goede onderkleding maakt echt al het verschil. verleden jaar was het steeds een worsteling om uit mijn berik overall te komen. nu heb ik sins kort volledige onderkleding en met pak zit veel beter, ook het uittrekken is een stuk gemakkelijker
 
'Lerenpak (berik) uitrekken' > 'Leren pak (berik) uit rekken'
 
het ligt er maar net aan waar het pak te klein is...

mijn pak was in de lengte te krap, ik heb hier uiteindelijk een stuk tussen laten zetten. Is misschien niet het allesmooiste maar heel veel zie je er niet van en ik heb daar wel heel veel plezier van!!
 
'Lerenpak (berik) uitrekken' > 'Leren pak (berik) uit rekken'
Maak er dan oprekken van zou ik zeggen... :z

On topic: een leren pak rekt wel iets, maar in mijn ervaring niet zoveel als verkopers wel eens zeggen. Strak zitten wordt wel beter (moet je hem wel aantrekken ;)), maar hij moet niet te kort zijn oid.
 
Ik heb ook sinds kort een leren dainese combi. De broek zit wel goed stug maar trekt wel bij. Maar m'n jasje trekt behoorlijk bij m'n schouders en rug. Tevens zit ie erg strak om de hals ik krijg met moeite de druk knopen dicht en krijg een benauwt gevoel doordat ie licht in m'n keel drukt. Nu heb ik niet zo veel tijd (einde seisoen) meer om m in te rijden en ben bang dat dat niet goed gaat komen. ik kan nu nog ruilen volgend jaar niet meer dus ik twijfel wat ik doen moet.
 
Ik heb ook sinds kort een leren dainese combi. De broek zit wel goed stug maar trekt wel bij. Maar m'n jasje trekt behoorlijk bij m'n schouders en rug. Tevens zit ie erg strak om de hals ik krijg met moeite de druk knopen dicht en krijg een benauwt gevoel doordat ie licht in m'n keel drukt. Nu heb ik niet zo veel tijd (einde seisoen) meer om m in te rijden en ben bang dat dat niet goed gaat komen. ik kan nu nog ruilen volgend jaar niet meer dus ik twijfel wat ik doen moet.

Als ik het zo hoor zou ik hem gewoon omruilen, dan weet je zeker dat je een pak kan kopen die je wel past.
 
Ik denk dat ik dat ook maar ga doen :Y Hij is me te duur om de gok te wagen. Ik was wel gaan proef zitten op een toerfiets maar op mijn 9 zit het toch net wat anders B|
 
Ik heb ook sinds kort een leren dainese combi. De broek zit wel goed stug maar trekt wel bij. Maar m'n jasje trekt behoorlijk bij m'n schouders en rug. Tevens zit ie erg strak om de hals ik krijg met moeite de druk knopen dicht en krijg een benauwt gevoel doordat ie licht in m'n keel drukt. Nu heb ik niet zo veel tijd (einde seisoen) meer om m in te rijden en ben bang dat dat niet goed gaat komen. ik kan nu nog ruilen volgend jaar niet meer dus ik twijfel wat ik doen moet.


waarom koop je iets dat niet lekker zit?? je past, je gaat proefzitten op een motor en dan beslis je. Je voelt echt aan de manier waarop iets knelt of het wel of niet lekkerder gaat zitten.

leer wordt soepeler met dragen en rekt iets uit in de breedte.. maar de dingen die ik hier boven hoor!! Wat heeft die verkoper je wijsgemaakt dan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan