Lets talk about nitrous, NOS

full
 
iemand ooit nog wat gehoord van die kerel met de R1 met nos :?
die vorig jaar (of was het al weer 2 jaar terug) een wheelie trok op de beurs en daarmee gelijk z'n fiets aan snot reed...
 
iemand ooit nog wat gehoord van die kerel met de R1 met nos :?
die vorig jaar (of was het al weer 2 jaar terug) een wheelie trok op de beurs en daarmee gelijk z'n fiets aan snot reed...

Weet nog wel hoe zijn project heette... Project Deathwish....
 

Bij deze motor gebeurt de invoer van de benzine en lachgas van het NOS-systeem in de Lectron carbs i.p.v. erna.
Gsan en Gixxerron: van wie zijn deze motors?

Bij de laatste foto van Gixxerron is de motor voorzien van een turbo en Hillborn injectors (dacht ik). Het zal wel een deelnemer uit de Funny Bike klasse zijn.
 
Bij deze motor gebeurt de invoer van de benzine en lachgas van het NOS-systeem in de Lectron carbs i.p.v. erna.
Gsan en Gixxerron: van wie zijn deze motors?

Bij de laatste foto van Gixxerron is de motor voorzien van een turbo en Hillborn injectors (dacht ik). Het zal wel een deelnemer uit de Funny Bike klasse zijn.

de 1ste is de "scalded cat" met een wizards of NOS system, 2 nitrous +2 benzine solenoids. staat wel op t eerder genoemde nos forum.

Ron's pic is van n sand rail (dune buggy) waarme sprints worden gedaan tegen woestijn heuveltjes op bv.

Federalsandrail.com
http://headsup.dragbikecentral.com/catalog.html

snel atv'tje
full

 
Bij deze motor gebeurt de invoer van de benzine en lachgas van het NOS-systeem in de Lectron carbs i.p.v. erna.
Gsan en Gixxerron: van wie zijn deze motors?

Bij de laatste foto van Gixxerron is de motor voorzien van een turbo en Hillborn injectors (dacht ik). Het zal wel een deelnemer uit de Funny Bike klasse zijn.
Zou het eerlijk gezegd niet weten Bullfrog....wel een van de mooiere EFE blokken om te zien!

Nog een opgefokte EFE engine van Antonio Ferretti >>

full
 
Laatst bewerkt:
Bij deze motor gebeurt de invoer van de benzine en lachgas van het NOS-systeem in de Lectron carbs i.p.v. erna.
Gsan en Gixxerron: van wie zijn deze motors?

Bij de laatste foto van Gixxerron is de motor voorzien van een turbo en Hillborn injectors (dacht ik). Het zal wel een deelnemer uit de Funny Bike klasse zijn.
Zag het bij jou Kawa ook dus vraag het maar aan jou Bullfrog:...je ziet vaak bij motoren met een big-bore een extra carter ontluchtings slang vanuit de kopp deks komen is dit noodzakkelijk ?ik ga een 1230 big-bore monteren op de Kat met bewerkte kop etc en is het dan ook nodig en wat is het nut?
En welke doorsnede slang is het beste?zit daar ook nog verschil in?


Gr Ron
 
de 1ste is de "scalded cat" met een wizards of NOS system, 2 nitrous +2 benzine solenoids. staat wel op t eerder genoemde nos forum.

Ron's pic is van n sand rail (dune buggy) waarme sprints worden gedaan tegen woestijn heuveltjes op bv.

http://www.federalsandrail.com/video.html
dragbikecentral.com - de beste bron van informatie over dragbikecentral.

snel atv'tje
[afbeelding]
Gerhard kun je aan je maat nog even vragen of hij de blauwe silicon hoses heeft liggen doorsnede 45mm inw...


Gr Ron :W
 
Laatst bewerkt:
Zag het bij jou Kawa ook dus vraag het maar aan jou Bullfrog:...je ziet vaak bij motoren met een big-bore een extra carter ontluchtings slang vanuit de kopp deks komen is dit noodzakkelijk ?ik ga een 1230 big-bore monteren op de Kat met bewerkte kop etc en is het dan ook nodig en wat is het nut?
En welke doorsnede slang is het beste?zit daar ook nog verschil in?


Gr Ron

De standaard carterontluchting bij een oude Zed is te weinig als je een bigbore met hogere compressie gaat gebruiken. Dit was op advies van Paul Ritzen die dat ook op zijn oude GS 1000 heeft toegepast. Of dat ook nodig is voor een GSX blok zou je Paul moeten vragen.
 
De standaard carterontluchting bij een oude Zed is te weinig als je een bigbore met hogere compressie gaat gebruiken. Dit was op advies van Paul Ritzen die dat ook op zijn oude GS 1000 heeft toegepast. Of dat ook nodig is voor een GSX blok zou je Paul moeten vragen.
Daar heb ik al wat aan! ...bij de GSX is ie ook klein zit alleen bovenop de kleppendeksel maar zal het dan maar aan Jan Smit vragen want die gaat de cil opboren en uithonen...

Thanks Bullfrog!
 
Terug
Bovenaan Onderaan