Lets talk about nitrous, NOS

hier even een piccy van m,n gsxr met hahahahahahhahaha gas
full
 
Er wordt nog steeds weinig getalked about NOS , alleen maar linkies neergezet , weinig talken dus nog steeds. 8-)
 
Nee , heb ik geen zin in dit is 'n forum , geen portal of doorgeefluik van linkjes.
Technische mambodjambo willen we lezen , net als bij de turbo-jongens/verhalen.
Over waarom , wanneer , wie en wat , ervaringen , etc. 8-)
 
dan zal ik maar beginnen ,ik heb nu een nos instalatie met nitroscontroller op m,n gsxr 1100 dragracer ....en spuit nu 20 pk bij.....tja wat moet ik er over vertellen ..het is plug and play
 
Dit is mijn laaaaanglopende Nos project,en ik heb het volgende lachgas systeem.

Het NOS systeem is nog niet helemaal uitgekristaliseerd maar in grove lijnen gaat dit ´m worden.

Holly Blue pomp (closed loop brandstof toevoer)
Pro-Mod Brandstof druk regelaar
Nos Cheater Fuel solenoid/ Nos Pro Shot Nitrous Solenoid
En een set ¨Coldfusion¨ N & F solenoids.
Purge Solenoid
Flessen warmer
Shower heads
Stalen leidingen
Foggers type Pro-mod
Schnitz DSC-1C1S Ignition Contoller
Wil graag een PNC3000 als piggy bag aan DSC hangen zodat je een two stage controller krijgt.

Motor type: katana 60-70" wielbasis

Motor: GSX specs nog niet bekend


full
 
Oh ja, jij staat er ook in. Als kawaliefhebber vind ik die EFE's toch wel mooi.
yep heb m ook gelezen bij ron thuis _O-

blijf erbij dat solenoids, pro boxen (control,speed,pulse freq, load,PWM.........................) nog steeds n beetje in de kinderschoenen staat, kijk maar hoeveel harder alle auto nos dragsters gaan over de laatste 10 jaar, sommige werken al met n 5 stage*O*
N echte gecontroleerde box en n paar betere solenoids dan de huidige zou met 1 stage moeten kunnen volstaan ;)

tuurlijk n straat systeem met n 20 tot 40 shot vraagt aleen maar dat t niet langer dan +10 seconde ingedrukt word...............
 
op dit moment gaan turbo dragbikes nog harder dan nos bikes, natuurkundig gezien kan n nos bike harder, gewoon meer gas met O2 pompen en wat brandstof, en als je niet meer kan pompen via het inl spruitsuk dan maar directe GDI nos injectie O-)
 
yep heb m ook gelezen bij ron thuis _O-

blijf erbij dat solenoids, pro boxen (control,speed,pulse freq, load,PWM.........................) nog steeds n beetje in de kinderschoenen staat, kijk maar hoeveel harder alle auto nos dragsters gaan over de laatste 10 jaar, sommige werken al met n 5 stage*O*
N echte gecontroleerde box en n paar betere solenoids dan de huidige zou met 1 stage moeten kunnen volstaan ;)

tuurlijk n straat systeem met n 20 tot 40 shot vraagt aleen maar dat t niet langer dan +10 seconde ingedrukt word...............


Alles is allang te koop op het gebied van NOS alleen het enigste wat de turbo boven een Nos systeem heeft is dat je een systeem voor een 7 sec turbo fiets zo via het internet kant en klaar besteld (binnen een week in huis) alles pluk een play. Zolang er geen bedrijf is die er geldt in wil steken om kant en klaren NOS systemen op de markt te zetten die op gelijk nivo staan als de Turbo systemen zal er altijd een achterstand blijven bestaan.

Er rijden al meerder motoren met multistage motec NOS systemen rond in europe en in de states(en dat zal je ook wel weten),maar die zijn allemaal met prive centen gebouwt. En dan bedenk je wel twee keer als je al twee blokken hebt opgeblazen voordat je weer iets nieuws gaat testen.
Turbos zijn hot en verkopen, dus waarom ontwikkeling kosten ergens in steken als je al geldt kan maken met turboos. En de Nos bedrijfen verkopen toch wel want hun markt ligt toch groten deels in de auto industrie,in die systemen kunnen zo wie zo bruter inkomen 60pk op 1 wiel of 2 op wielen laten inkomen maakt nog al een verschil.


Wat betreft 5 traps system iwat je zegt,ik weet niet hoor, maar al eens bedacht hoe een kop met 20 foggers er op een motor uitziet ;) :)
Ik ben er van overtuigt dat zelfs de huidige systemen je best goed kan werken,alleen moet je wel ff je kopie gebruiken.
 
op dit moment gaan turbo dragbikes nog harder dan nos bikes, natuurkundig gezien kan n nos bike harder, gewoon meer gas met O2 pompen en wat brandstof, en als je niet meer kan pompen via het inl spruitsuk dan maar directe GDI nos injectie O-)

60" 7,7 nat systeem met lectrons O-)

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan