Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
er zijn ook flatslides voor 4 cilinders, en op atmosferische motoren presteren deze meestal erg goed, maar wat ze op een turbo fiets doen..?Carburateur waar de gassschuif regelrecht aan de gaskabel zit is een 1 of 2 cilinder..
Volgens mij maakt het eerlijk gezegd niet veel uit of je een vacuum of gewone carburateur hebt.
wat voor benzinedruk rijd je hiermee? (statisch)Zo staat de mijne er momenteel bij:
[afbeelding]
Moto Martin 1981
'88 oliegekoeld GSX1100F motorblok
Mitsubishi TD04-16T turbo van een Volvo 850 T5R
81 mm Hayabusa zuigers voor 1216 cc
Cilinderkop uitgeliterd en gevlakt net als het cilinderblok voor de juiste squish en compressie
Standaard nokkenassen, de tandwielen zijn nu verstelbaar en op 108/108° gezet.
Standaard 34 mm carbs aangepast voor boost.
Instelbare Dyna 2000 ontsteking en bobines
Electrische turbo-olie afvoerpomp
ProBoost BOV
Inline brandstofpomp en Malpassi boostgevoelige benzinedrukregelaar
Lock-up koppeling
Zelfbouw 4-1 header en uitlaat vanaf de turbo, uppipe en plenum.
wat voor benzinedruk rijd je hiermee? (statisch)
en heb je voor de olietoevoer v/d turbo gewoon de standaard oliepomp van je blok afgetapt?
mooie stofzuigers robin ~
er zijn ook flatslides voor 4 cilinders, en op atmosferische motoren presteren deze meestal erg goed, maar wat ze op een turbo fiets doen..?
heb het verhaal van die gast met die 1100w ook gelezen en die kreeg hem niet fatsoenlijk aan het lopen met flatslides en is toen idd overgegaan naar CV's...
injectie is inderdaad het beste (geen venturi's meer en constant mengsel bij oplopende boost als je een drukregelaar met referentie gebruikt) maar carburateurs zijn natuurlijk wel lekker simpel, en kun je ook een hoop vermogen mee bereiken
wat is dat nou voor antwoord? ik ben inderdaad geen kenner maar dan kan er toch alsnog normaal antwoord op mijn vraag gegeven worden? dat zoiets niet 'simpel' is snap ik natuurlijk ook wel.Duidelijk geen kenner ... ?
Carburateurs onder druk zijn nooit simpel ; ieder die daarmee bezig is geweest zal dit
bevestigen.
Groeten,
Sander
Vraagje voor de mensen die al met een turbo rijden (gewoon nieuwsgierigheid);
Ik heb een Dyna 2000 ontsteking ingebouwd, ik heb er ook een boost switch op aangesloten, die treedt in werking bij 2psi, bij 2psi gaat de ontsteking dus verlaten (dit kan afgesteld worden).
Nu was ik nieuwsgierig of het ook merkbaar is aan je motor als die verlating in werking treedt.
Zo ja, is het erg merkbaar?
Bij hoeveel druk moet de verlating eigenlijk echt gaan intreden?
Daarom zeg ik een " een beetje" vuistregel..
U ook weer in het land?
Door de boost switch heb ik 2 dyna 2000`s opgeblazen
Hij schakelt zo veel dat de ontsteking het begaf ( schakelde op 0,6 Bar )
En het gebeurde alle 2X in het buitenland
Zal je net zien
Waarvan hij 1X de bobine ook mee oprookte
Dus de standaard ontsteking er maar weer op gezet
Ik wil de Dyna 2000 er wel weer op zetten want hij liep er beter op maar koppel hem dan aan de overboost switch ( 2de stap ( instelbaar ) overdruk )
De verlating hangt af van je hele setup/boost en hoeveel octaan je rijd
Tank altijd zo hoog mogelijk octaan
Bij dat verbruik wat hij heeft maakt die paar € cent meer per liter toch niet uit
En stuk lopen is erg duur
Als ik lang voluit rijd 300km/pu word hij erg heet en moet ik van het gas af
Dus de grotere radiateur legt al klaar maar moet er nog op
Nu nog de tijd vinden om te hem te gaan plaatsen
Ws merk je er niks van.
Een beetje vuistregel is 1 gr verlaten per psi vuldruk.
Wat je kan doen is verlaten vanaf ca 7 a 8 psi, een standaard blok met standaard compressie kan dit wel aan met euro 98 dus laat staan een blok wat voor turbogebruik geschikt is.
Toch rijd ik op dit moment rond met 15 psi op euro 95 met een cr van 1,5.
Heb zelfs op 22 psi gereden met standaard ontsteking euro 95 en dat ging vreemd genoeg gewoon goed.
Moet wel zeggen dat ik op druk een AF van 1:10.5 heb dus heel rijk.
Marco heeft ook met de dyna 2000 en de verlaatfunctie gespeeld volgens hem kwam dat onregelmatig in kan mss met de plaats van de sensor te maken hebben?