aangezien binnen zeer korte periode mijn 25 KW rijbewijs omgezet wordt naar VOL, ben ik er eens achteraan gegaan om mijn motor op vol vermogen te zetten..
ik ben in het bezit van een geimporteerde ZXR 400 25 kw op kenteken.
om dit naar vol vermogen terug te zetten kost geld en moeite, en is tevens een flinke waarde vermindering. (ook nu er een nieuwe wet aankomt)
ik heb dus contact opgenomen met mijn vezekering en hetvolgende voorgelegd:
mijn motor staat op ketenken als 19kw, en als bijzonderheid:
Het betreft een lichte motorfiets.
echter klopt het vermogen wat opgegeven is al niet, en er staat nergens wat het originele vermogen is.
mijn verzekeringsmaatschappij zegt mij: indien ik in het bezit ben van VOL rijbewijs, en een motor op VOL vermogen, welke echter als licht op keteken staat, is dit voor mijn verzekering GEEN probleem. en dit willen ze mij zwart op wit geven.
het enige probleempje is dat: je kenteken niet helemaal meer klopt.
echter: bij de meeste offroad/crossers als KTM etc, staat als origineel vermogen slechts 17 kw (bijv KTM 520 exc) en dit is ook totaal niet het geval in 99 van de 100 gevallen.
mijn bevinding is dus dat je niet perse je motor terug hoeft te laten zetten naar vol vermogen om er toch mee te kunnen en mogen rijden...
MEER MENSEN MET DEZE ERVARING????
ps. excuus voor het foutje in de topic titel....
Ik heb dus hetzelfde voor... Nu heb ik nog een 25 kw rijbewijs (niet lang meer) mijn motor is 25 kw op kenteken, maar in het echt staat ie vol. Ja ik weet het en dat mag niet blablabla, hier is dat normaal... Als ik binnenkort mijn volvermogen rijbewijs heb, dan zal ik toch een andere motor kopen om toch helemaal zeker te zijn dat ik volledig in orde ben met de verzekering...
Nee, dat is niet hetzelfde. Jij mag helemaal niet op die motor rijden omdat je geen rijbewijs hebt voor motoren > 25KW. De topicstarter heeft dat zeer binnenkort wel...
als je zou lezen, dan zou je weten dat ik die binnenkort ook heb, en dat ALS ik mijn VOLvermogenrijbewijs heb, toch mijn ontgrensde 25 kw motor ga verkopen, om volledig in orde te zijn met mijn verzekering
ja zodra ik mijn volrijbewijs heb, zit ik met hetzelfde probleem als hij
amai er zitten hier ook grote lichten op het forum
ja zodra ik mijn volrijbewijs heb, zit ik met hetzelfde probleem als hij
amai er zitten hier ook grote lichten op het forum
Laten we het niet over iemands ander grote licht hebben, aangezien je zelf onverzekerd rond rijd... wie is hier nu niet zo'n groot licht???
Ik weet niet hoe het in België is naar hier in NL is het zo dat je zelf verantwoordelijk bent voor je voertuig. Het maar niet uit of hij in deze staat gekocht is of niet, het voertuig komt niet overeen met het kenteken dus ben je niet verzekerd...ik heb de motor zo gekocht, ik weet dus ook niet zeker dat de motor onbegrensd is, ik ga slechts voort op een vermoedenkijk ik heb de motor gekcoht bij een motorzaak en ie was onbegrenst, dan gebaar ik liever van de domme. Bovendien rijd 9/10 motoren in belgie onbegrenst rond
Ik weet niet hoe het in België is naar hier in NL is het zo dat je zelf verantwoordelijk bent voor je voertuig. Het maar niet uit of hij in deze staat gekocht is of niet, het voertuig komt niet overeen met het kenteken dus ben je niet verzekerd...plus bewijs jij maar eens dat je hen 'zo' gekocht hebt... Lijkt mij erg stug dat de dealer toe zou geven dat hij motoren verkoopt waarvan het kenteken niet klopt... maar goed ik kan mij vergissen
aangezien binnen zeer korte periode mijn 25 KW rijbewijs omgezet wordt naar VOL, ben ik er eens achteraan gegaan om mijn motor op vol vermogen te zetten..
ik ben in het bezit van een geimporteerde ZXR 400 25 kw op kenteken.
om dit naar vol vermogen terug te zetten kost geld en moeite, en is tevens een flinke waarde vermindering. (ook nu er een nieuwe wet aankomt)
ik heb dus contact opgenomen met mijn vezekering en hetvolgende voorgelegd:
mijn motor staat op ketenken als 19kw, en als bijzonderheid:
Het betreft een lichte motorfiets.
echter klopt het vermogen wat opgegeven is al niet, en er staat nergens wat het originele vermogen is.
mijn verzekeringsmaatschappij zegt mij: indien ik in het bezit ben van VOL rijbewijs, en een motor op VOL vermogen, welke echter als licht op keteken staat, is dit voor mijn verzekering GEEN probleem. en dit willen ze mij zwart op wit geven.
het enige probleempje is dat: je kenteken niet helemaal meer klopt.
echter: bij de meeste offroad/crossers als KTM etc, staat als origineel vermogen slechts 17 kw (bijv KTM 520 exc) en dit is ook totaal niet het geval in 99 van de 100 gevallen.
mijn bevinding is dus dat je niet perse je motor terug hoeft te laten zetten naar vol vermogen om er toch mee te kunnen en mogen rijden...
MEER MENSEN MET DEZE ERVARING????
ps. excuus voor het foutje in de topic titel....
als je volvermogen hebt, en begrensd op papier, en je hebt volvermogen rijbewijs, dan ben je niet verzekerd, het voertuig voldoet niet aan typegoedkeuring
(dat was het antwoord van mijn verzekeraar)
Dit is wel een vage uitspraak...
Komt er gewoon op neer dat als je motor >25kW is,
maar in het kentekenbewijs <25kW staat, dan zit je fout, en dus onverzekerd.
Andersom geldt ook trouwens.
klopt idd, als je een document hebt, dan kan men je weinig ten laste leggen vanwege de verzekering. MAAR bij een accident, kan je nog steeds een boete krijgen van de arm der wet. reden: je motor is niet comform met het kentekenbewijs. Door je papiertje van de verzekeraar, is de kans veel groter dat het uit komt...De verzekeraar heeft het recht niet uit te keren bij een ongeluk wanneer je 25kW premie betaalt terwijl je op vol vermogen rondrijdt.
Wanneer de verzekeraar volledig op de hoogte is van de situatie, zoals in jouw geval, en dit ook nog zwart op wit wil geven, dan is er niets aan de hand.
De voornaamste reden dat er moeilijk gedaan wordt door de politie/RDW over het hele 25kW gebeuren is dat ze niet willen dat er onverzekerde motoren rondrijden.
Ik heb begrepen dat het om een geïmporteerde fiets gaat, deze zijn alleen terug op vol vermogen te krijgen met de export-import methode en die is niet goedkoop + veel papierwerk.