Misschien heb je hier wat aan,Goedendag,
Ik ben de eigenaar van een Honda XL 1000 V Varadero uit 2002 met 62.000 km op de teller waar ik met heel veel plezier al ca. 30.000 km op rij. Sinds kort geeft mijn motor helaas wat problemen. De motor heeft af en toe de neiging om af slaan, ik kan dit nog heel even rekken (ca. 200m) door de motor flink wat toeren te laten maken, maar het afslaan is uiteindelijk onvermijdelijk. Dit probleem doet zich voor als ik eventjes in de stad rijd of in de file. Dus veelal bij lagere versnellingen en veel gebruik van de koppeling. De motor hoeft niet persé erg warm te zijn, de ventilator van de radiateur draait nog niet. Als ik mijn motor ca. 15 minuutjes laat afkoelen start die weer gewoon en rijdt weer als een zonnetje. Op de snelweg ondervind ik geen problemen.
Nu heb ik de afgelopen tijd flink wat fora door zitten akkeren, maar kwam dit probleem niet tegen. Ik gebruik de motor voor mijn werk en ben hier erg van afhankelijk, de stress begint lichtelijk op te lopen. Echter had ik tot op heden geen haast met het probleem oplossen aangezien er momenteel weinig files zijn. Totdat vandaag mijn motor midden in een 70 km tunnel zonder vluchtstrook er mee ophield, niet de meest ontspannen plek om stil te staan.
Ik heb na de eerste 2 keer dat het probleem zich voor deed de motor naar de garage gebracht voor een grote beurt, dit bracht helaas alleen geen soelaas. De garage waar ik mijn motor altijd naar toe brengt zegt dat het naar alle waarschijnlijkheid mijn brandstofpomp is. Echter is deze minder dan 2 jaar geleden vervangen.
Welke motor-guru heeft een idee wat het probleem is of kan zijn en wat ik hiervoor dien te vervangen om weer met een veilig gevoel de weg op te kunnen. Ik ben een beginnend sleutelaar.
Groet Almer
Ja ik zie het,is inderdaad een carburateur versie,het zou ook de ontsteking pick-up kunnen zijn die niet goed meer werkt,die hebbenNu gaat bovengenoemd topic over een Injectie Varkendaaro, de motor van TS is hoogstwaarschijnlijk nog een carburateur uitvoering
Niet te hopen voor ts.Ja ik zie het,is inderdaad een carburateur versie,het zou ook de ontsteking pick-up kunnen zijn die niet goed meer werkt,die hebben
ook de neiging om er mee te stoppen als ze warm worden.
Was ook mijn gedachtenSlaat hij links- of rechtsaf? Geintje.....
Probeer eens een stuk te rijden met de tankdop (gedeeltelijk) open. Het kan ook nog de tankontluchting zijn. Zeker omdat hij het nu ook had terwijl je gewoon in een tunnel reed.
Maar eigenlijk is dit wel precies wat TS doet. Hij zegt het afslaan uit te stellen door de motor hoog in toeren te laten draaien totdat/waarna de motor afslaat...Ik zou de benzinepomp nog zeker niet uitsluiten, integendeel.Wanneer je het kunt uitstellen door hem in de toeren te jagen sluit je dit probleem dus uit.
Dit is dus eigenlijk wel wat TS dus doet. Hij probeert het afslaan te voorkomen door de motor veel toeren te laten maken, waarna deze dus afslaat...Oorzaak of gevolg, ik verdenk evengoed ook de benzinepomp nog. De monteur vd motorzaak kan het weleens bij het rechte eind hebben voor een keertjeSymptoom juist andersom: stationair en laag in de toeren niets aan de hand, hoog in de toeren hoopjes ellende.
Het is net hoe je het leest inderdaad.Dit is dus eigenlijk wel wat TS dus doet. Hij probeert het afslaan te voorkomen door de motor veel toeren te laten maken, waarna deze dus afslaat...Oorzaak of gevolg, ik verdenk evengoed ook de benzinepomp nog. De monteur vd motorzaak kan het weleens bij het rechte eind hebben voor een keertje.
Gisteren een half uur één straat op en neer gereden in de stad met de tankdop er af. Ook een tijdje stationair laten draaien, even goed warm laten worden. En nul comma nul kuren, te gek. Mijn plan is nu ontluchtingsslang loskoppelen van de tank en hier perslucht op zetten of is dit te kort door de bocht (om maar even motorjargon aan te houden)?