lichte trilling bij gas los?

enforcerer

Die hard MF'er
11 sep 2020
948
405
weet iemand wat het kan zijn?
splinter nieuwe motorscooter maar wanneer ik gas los laat voel ik onder mijn voeten een hele lichte trilling vooral als ik boven de 50 rij voel ik het licht.
het lijkt alsof er iets tegen mijn banden aan komt
 
Google even op het cuppen van banden, dat scheelt een hoop typwerk, met een beetje uitleg is dat iets wat je makkelijjk en gratis*D*D kunt controleren (voelen)
ik heb het gelezen hoe zou dat het geval kunnen zijn met zulke nieuwe banden
 
heb je je banden nou al gecontroleerd bij een benzine station ? even kijken als ze goed op druk zijn ? 2,0 bar voor ? 2,2 bar achter ?
 
het is best vreemd want het is een hele lichte trilling ik voel het onder mn voeten alleen
 
@enforcerer ik zou me er niet zoveel zorgen over maken, om eerlijk te zijn. Motoren en scooters trillen nu eenmaal, op mijn KTM en BMW tril je helemaal kapot, waardeloze troep is het, k@dthobby dat motorrijden.... Maar goed, wat @Willem hierboven bij puntje 2 beschrijft kan heel goed de oorzaak zijn, alleen ga je daar niet iets aan kunnen doen.
Zoals je zelf schrijft, het ding is splinternieuw. Dus controleer je bandenspanning, want dat kan nooit kwaad, zeker niet als de buitentemperaturen zoals recent sterk wisselen. En als je het niet vertrouwd: ga naar de dealer - er zit nog geruime tijd garantie op het ding, daar heb óók voor betaald - dus laat die ernaar kijken, en anders een nieuwe halen (maar dat wordt dan wel een dure hobby...).
Als je banden gecupt zijn, dan kun je dat gewoon zien, en dan zou je de trilling - zij het in meer of mindere mate, afhankelijk van snelheid - altijd moeten voelen, en niet alleen bij gasloslaten. Omdat je de trilling alleen in je voeten voelt, denk ik aan een trilling van de motor en/of aandrijving die via de ophangpunten van dat spul aan het frame worden doorgegeven.

Sowieso snap ik niet waarom je gas loslaat, immers: gas is alles, ... (etc.) :+
 
Laatst bewerkt:
ik heb het gelezen hoe zou dat het geval kunnen zijn met zulke nieuwe banden
Nieuwe banden?
Er zitten er hier op het forum die glad rijden in 4000 km dus cuppen kan zeker hoor.
Spanning en rijstijl. Geen probleem.
Controleer het iig even. Kost niets zo gedaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan