Lijmresten verwijderen van uitlaatdemper

Keesje60

MF'er
26 jan 2016
147
63
Tiel
Om de motor in de schuur te laten draaien (voor afstellen) had ik bedacht om een flexibele aluminium afvoerslang op mijn uitlaatdemper te schuiven en die dan naar buiten te leggen. Zodoende geen uitlaatgassen inademen. Omdat die niet goed bleef zitten is die toen vast gezet met duct tape.
Maarja, nu zit ik met ingebrande tape en lijmresten.
Weten jullie een manier om dat van een verchroomde demper af te krijgen??
Alvast bedankt !
 
oei.. ;)

Ik zou eerst de lijm resten weghalen, door beetje te verwarmen (haarfohn of verfbrander, maar dan laagste stand) en een doekje met sticker verwijderaar.

Mocht er dan nog een in gebrande vlek op het chroom zitten, dan wordt het denk ik poetsen/polijsten van het chroom. Daar kan vast iemand anders zijn ervaring over aandragen.

succes met poetsen (gebruik sowieso zacht materiaal als doekje / houtje e.d. zodat je geen krasjes in je chroom krijgt).
 
oei.. ;)

Ik zou eerst de lijm resten weghalen, door beetje te verwarmen (haarfohn of verfbrander, maar dan laagste stand) en een doekje met sticker verwijderaar.

Mocht er dan nog een in gebrande vlek op het chroom zitten, dan wordt het denk ik poetsen/polijsten van het chroom. Daar kan vast iemand anders zijn ervaring over aandragen.

succes met poetsen (gebruik sowieso zacht materiaal als doekje / houtje e.d. zodat je geen krasjes in je chroom krijgt).

Whahahahahaha

Sorry dat ik hier om lach....

Haarfohn of verffohn om ingebrande lijmresten te verwijderen van een uitlaat????

Starten dat ding, harder inbranden gaat toch niet gebeuren.

Voor de rest zou ik de bus originele WD40 pakken, voornamelijk omdat ik even niet weet waar ik de lampolie nu heb liggen, als je stickerverwijderaar hebt is dat natuurlijk ook een goeie optie, verder kun je ook nog wat bereiken met een karamelschijfje op de boormachine op hoge toeren.

db
 
Tis al opgelost! Ik heb “vrijwilliger” gevonden die het er al aan het afkrabben is.
Schijnt goed te lukken, maar kost wel tijd. En daar heb ik zelf het geduld niet voor.
Allen bedankt voor de tips
 
Terug
Bovenaan Onderaan