Zo dat is een lange titel, maar ook voor een probleem waar ik even echt niet uitkom.
Ik zal z.s.m. een filmpje met geluidsfragment posten, maar die moet ik nog even maken.
Ik heb meerdere problemen met mijn zzr-600 uit 1992.
Ten eerste en dat is volgens mij de belangrijkste, is schakelen tussen de eerste en de tweede versnelling een ramp. Als ik laag in de toeren blijf (+- 2000) gaat het nog wel, maar daar boven geeft hij echt een KNAL/PANG/KLAK en ik voel het schakelen door de motor, dus die klak kan je ook voelen. Verder als ik boven de 5000 toeren opschakel naar z'n 2 wil hij niet in zn 2 schieten en maakt hij naast de KLAK ook nog een soort schurend geluid. De rest van de versnellingen zijn echt prima, geen vlekje aan de lucht, maar het geluid is zo hard dat ik me soms echt schaam en ik kan gewoon niet echt hard optrekken want ik moet iedere keer tussen de 2000 en de 3000 toeren naar z'n 2 en dan weer optrekken, maar dat is nou niet het meest optimale deel van de zzr om op te trekken.
ten tweede is er een probleem bij het optrekken in z'n 1, hij klappert soms als ik met slippende koppeling wil optrekken, en dat voel ik dan ook in de hele motor, het is niet bokken door te weinig gas, maar echt klapperen, en zodra ik de koppeling meer loslaat stopt hij met klapperen, maar dit betekend dat ik niet echt relaxed met slippende koppeling kan rijden.
Ten derde, en dat is pas +- 50 km, komt er sinds kort een soort van loeiend geluid uit de motor dat toeneemt naar mate ik meer toeren maak. Ik weet niet of iemand hier ooit zo'n soort loeier (voor kinderen) heeft gehad waarbij je aan een hendeltje kan draaien op een metalen blikje en dat er dan een soort mini luchtalarm klinkt? nou zo klinkt het een beetje. Een ander geluid waar je het mee kan vergelijken is achteruitrijden met de auto.
Lang verhaal, sorry daarvoor, maar ik weet niet zo goed of ik nog wel door kan rijden. Ik heb de motor niet meer aangeraakt sinds ik die loei hoorde, en durf dat ook niet zo goed meer zoals je snapt.
Ik weet dat ik hem eigenlijk misschien het beste naar de garage kan brengen voor een über grote beurt, maar ik heb daar het geld niet voor. Dus misschien zijn er mensen die dit kennen, en die weten hoe ik zelf aan de slag kan. Ik ben redelijk handig en heb het werkplaats handboek en ben niet bang om flink te sleutelen maar wel om veel geld uit te geven.
Alvast bedankt voor de hulp en reacties
Ik zal z.s.m. een filmpje met geluidsfragment posten, maar die moet ik nog even maken.
Ik heb meerdere problemen met mijn zzr-600 uit 1992.
Ten eerste en dat is volgens mij de belangrijkste, is schakelen tussen de eerste en de tweede versnelling een ramp. Als ik laag in de toeren blijf (+- 2000) gaat het nog wel, maar daar boven geeft hij echt een KNAL/PANG/KLAK en ik voel het schakelen door de motor, dus die klak kan je ook voelen. Verder als ik boven de 5000 toeren opschakel naar z'n 2 wil hij niet in zn 2 schieten en maakt hij naast de KLAK ook nog een soort schurend geluid. De rest van de versnellingen zijn echt prima, geen vlekje aan de lucht, maar het geluid is zo hard dat ik me soms echt schaam en ik kan gewoon niet echt hard optrekken want ik moet iedere keer tussen de 2000 en de 3000 toeren naar z'n 2 en dan weer optrekken, maar dat is nou niet het meest optimale deel van de zzr om op te trekken.
ten tweede is er een probleem bij het optrekken in z'n 1, hij klappert soms als ik met slippende koppeling wil optrekken, en dat voel ik dan ook in de hele motor, het is niet bokken door te weinig gas, maar echt klapperen, en zodra ik de koppeling meer loslaat stopt hij met klapperen, maar dit betekend dat ik niet echt relaxed met slippende koppeling kan rijden.
Ten derde, en dat is pas +- 50 km, komt er sinds kort een soort van loeiend geluid uit de motor dat toeneemt naar mate ik meer toeren maak. Ik weet niet of iemand hier ooit zo'n soort loeier (voor kinderen) heeft gehad waarbij je aan een hendeltje kan draaien op een metalen blikje en dat er dan een soort mini luchtalarm klinkt? nou zo klinkt het een beetje. Een ander geluid waar je het mee kan vergelijken is achteruitrijden met de auto.
Lang verhaal, sorry daarvoor, maar ik weet niet zo goed of ik nog wel door kan rijden. Ik heb de motor niet meer aangeraakt sinds ik die loei hoorde, en durf dat ook niet zo goed meer zoals je snapt.
Ik weet dat ik hem eigenlijk misschien het beste naar de garage kan brengen voor een über grote beurt, maar ik heb daar het geld niet voor. Dus misschien zijn er mensen die dit kennen, en die weten hoe ik zelf aan de slag kan. Ik ben redelijk handig en heb het werkplaats handboek en ben niet bang om flink te sleutelen maar wel om veel geld uit te geven.
Alvast bedankt voor de hulp en reacties