loskomen van de weg

Ik denk dat ie eerder om zijn krukas gaat draaien... Dat verklaart dan ook het verschil met de K: bij de boxer zit de krukas in de lengterichting en bij de K zit ie dwars.
Bij de oude K niet :N

[edit][me]Kofferrek gokt dat het met de massa van het vliegwiel te maken heeft.[/me]
 
Oké, ik had het ook specifiek over de Boxermotor...nadat iemand me vertelde wat de reactie zou zijn heb ik t eens met een R1100 uitgeprobeerd bij een spoorwegovergang...en idd, zonder banden aan de grond en dan toch plots even gas geven gaat de motor proberen om z'n cardan heen te draaien. Dus niet voor of achterover maar van links maar rechts... :+
Iets wat ik met een K-serie cardanfiets nooit heb gemerkt.
is dit ook de reden waarom ik de moto van een buur niet kon helpen aanduwen omdat hij continu naar rechts kantelde? (R1150 dacht ik) (of heeft dit een héél andere oorzaak?) Ik duwde tegen de achterkant (niet de topkoffer dacht ik) en hij liep links van zijn moto
 
Op de site van motoexperience.tv ofzo staat ook een filmpje van Arjen die met een GS met losse handen ze fiets over een autoband laat rollen. Gebeurt echt helemaal niks.

Maar met een offroad/enduro op de weg probeer je altijd wel te springen.
Voor drempels geef je gas bij en als er ergens een hobbel of gat in de weg zit ook. Kicken :]


:^
 
die boxer van mij trekt altijd naar links als je gas geeft .

daarom ga je de linkse bochten platter dan je eigenlijk wil.

maar als je door de lucht vliegt denk je daar niet aan hoor om nog wat extra

gas te geven voor het betere kantelgevoel te ervaren lijkt mij.

ik geniet dan vooral van de mooie blauwe lucht en de vogels die je dan wat

beter en dichterbij kan bewonderen.
 
Zelfs meegemaakt met de vespa 8-)
Op de weg naar het werk passer ik enkele keren kasseistroken.
Op bepaalde T-kruispunten hebben ze dat lekker bol gelegd over een tien meter, dus eigenlijk als mega verkeersdrempel. Toen ik daar de eerste keer aankwam (nog maar een paar maanden geleden verhuisd) reed ik 90 en dacht van daar effe over te "blazen". Niet dus. Een meter of 2/3 met beide bandjes los en dan neerkomen op hobbelige kasseien met een niet echt sportieve scooter (vespa px). Sindsdien rem ik toch een beetje af...
 
Ik heb ooit zo'n VRO-tje gedaan, waar je over een autoband moest rijden. dat stelt dus echt helemaal niets voor! Je merkt er bijna niets van. Ding veert natuurlijk wel flink in...is met een stalen balk wel anders denk ik zo.

Maar geeft vertrouwen! En das belangrijk
 
Doe het regelmatig met mijn Gran Canyon. Gewoon over drempels, zo hard mogelijk. Voorwieltje omhoog, achterwieltje omhoog en weer landen

:] :] *O* *O*
 
is dit ook de reden waarom ik de moto van een buur niet kon helpen aanduwen omdat hij continu naar rechts kantelde? (R1150 dacht ik) (of heeft dit een héél andere oorzaak?) Ik duwde tegen de achterkant (niet de topkoffer dacht ik) en hij liep links van zijn moto

:?


geen idee, heb nog nooit een R proberen aan te duwen...maar kan me niet voorstellen dat t ZO erg is dat je 'm niet een geduwd kan krijgen ??

aan de andere kant...zou er ook geen andere oorzaak voor kunnen bedenken.. :? O-)
 
Afgelopen week nog een mooi bruggetje gevonden om te springen, met een kilometertje of 70 per uur vlieg je daar egt al als een gek. Prachtig is dat
 
A13, benzinepomp tussen Delft zuid en berkel, ik trok daar flink door op de
aanlooproute naar de snelweg.
Die loopt dus niet helemaal vlak,... knalde met 120 over een 'brug' heen, was
wel even spannend
 
in luxemburg afgelopen rit met twee wielen vrij *D Ik reed eerst kalmpjes over een glooiend bruggetje todat ik de mogelijkheid zag en omkeerde om er vervolgens overheen te jekkeren. heerlijk gevoel als je achterwiel lekker een beetje zn weg weer probeert te vinden na de landing 8-) een beetje ala isle of man tt


Met mn vorige motor de voorste velg in puin gereden door over een vluchtheuvel te springen vanwegen een uitwijk actie.
 
geeft mij ook een goed gevoel idd, ff staan op de motor voel je ineens dat voorwiel loskomen en naar je toe vliegen. Dan komt het achterwiel nog een x los, en dan die landing af en toe beetje zwabberen :P
 
Ben een keer over een kat gereden, was ook geen enkel probleem :P (voor de goede orde: dat deed ik dus niet expres.....)

Wel grappig dat de ervaring van motorrijders is dat het geen probleem is om ergens overheen te rijden, terwijl de gemiddelde koekblikker zeker weet dat motorrijden zo gevaarlijk is 'omdat je meteen op je bek gaat als er een steentje op de weg ligt' :Z
 
Als je ergens overheen rijd, kan dat voorwerk ook met je wiel meegaan en zo tussen je wiel/spatbord/vork komen.
Waardoor je ontiegelijk over de kop slaat! Met schakelbrommer gehad met een
!!blikje!!
Brommert was een crossertje(suzuki tsx) en woog toch nog 110kg. Maar ik vloog gewoon over de kop. Blikje zat tussen vorkpoot en de band.

Steentje bedoelen ze uiteraard mee in een bocht, grind in een bocht ofzo.
 
is dit ook de reden waarom ik de moto van een buur niet kon helpen aanduwen omdat hij continu naar rechts kantelde? (R1150 dacht ik) (of heeft dit een héél andere oorzaak?) Ik duwde tegen de achterkant (niet de topkoffer dacht ik) en hij liep links van zijn moto

Een BMW R boxer kun je prima duwen hoor. Toen ik me pa aanduwde op de R1100GS toen had hij alleen teveel compressie, waardoor me vader op de motor moest gaan zitten, en ik die paar honderd kilo kon gaan drukken :X -O- ;(
 
Op een crosser wekelijks bewust op de vfr en thunderace zo nu en dan ook bewust met wisseld succes, Maar in mijn ervaring niet remmen misschien een beetje gas.

als bewust gas erop en net voor dat het voorwiel los komt dicht doen anders wordt spannend en land je te veel achterover, te vroeg dicht is landen op het voorwiel, is trouwens verbaassend hoe ver je nog kunt rijden op je voorwiel,

al dat gedoe met opvangen in de lucht door achter te remmen of door gas geven is voor als het echt misgaat het heet niets voor niets een panic..........



ook leuk is op het moment dat het voorwiel omlaag rolt van een obstakel ff flink aan het gas hangen komt voorwiel los.........
 
wie komt er wel eens met 2 wielen los van de weg als je b.v te hard over een knik of een obstakel rijd ?
ik ben zelf voor me gevoel tientallen meters door de lucht gevlogen toen ik op de a58 over een stutbalk van een vrachtwagen met 160km/h ben gevlogen als een vogel op een zadel........hahahahaha.
er zat alleen een afdruk van die balk op m,n voorband.
ook kom je met een rotklap neer met die snelheid .

toch een apparte ervaring moet ik zeggen.

Geregeld, maar dan wel gepland :Y
Remheuvels buiten de BBK zijn hier vaak uitermate geschikt voor :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan