louis.de accu's ... zijn die al geladen??

Status
Niet open voor verdere reacties.
als je bij louis.de een accu koopt krijg je de accu zonder zuur er in en een plastic geval met 6 flesjes die aan elkaar zitten.

j
Voor deze accu moet je extra zuur bij bestellen. Onderhoudsvrije accu's komen wel vaak met zuurpakket.
Zeg het maar ff om teleurstellingen te voorkomen. :+
 
ik heb deze besteld
Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit

komt dus droog voorgeladen met een zuurpakket. Mooie prijs vond ik ook wel voor de ZZR1200. Ik vul hem zelf netjes met het bijgeleverde pakket en laad hem even een nachtje op. Hij komt morgen of overmorgen binnen dus ik ben er weer klaar voor.
Dit is een onderhoudsvrije en waarschijnlijk kan de TS deze niet gebruiken. Opzich wel handig een zuurpakketje. Had m'n Yuasa ook *O*
 
Omdat het bijgeleverde elektrolyt uit lucht bestaat :+

Ik quote;

Deze SAITO accu wordt droog voorgeladen geleverd. Je moet dus accuzuur meebestellen: 10038001 (1 fles is voldoende). Na het vullen kun je de accu meteen gebruiken (je hoeft 'm niet eerst nog op te laden)

Oke, maar je zei dat je altijd apart elektrolyt moet kopen, vroeg me dus af waarom.

Ik heb 2x een nieuwe accu gekocht (Yuasa YBX9T ofzo) en daar was het hele setje compleet zoals onderstaande post:

als je bij louis.de een hele boel verschillende winkels een accu koopt krijg je de accu zonder zuur er in en een plastic geval met 6 flesjes die aan elkaar zitten.

je moet dan de dopjes dr af halen en de accu op zn koppie dr op zetten / duwen .

boeltje omdraaien en het zuur loopt dan in de accu en je bent klaar.

even opladen is wel zo slim maar als het goed is kun je een lichte motor er wel mee starten je moet dan wel meteen een flink stuk gaan rijden zodat de boel op kan laden.

Maar ik doe het iets anders.

De flesjes zijn afgesloten door een alu-folie. De accu is open. De flesjes hou je boven de gaatjes van de accu (deze zijn als een injectienaald, dus open en spits, alleen groter) en dan geef je een paar tikjes op de flesjes, hierdoor gaat het alu-folie open en loopt het electrolyt de accu in. Dit duurt een aantal minuten, gewoon lekker uit laten druppen. Dan sla je een plastic afschermkapje op de gaatjes zodat deze dicht zit.
Vervolgens hang ik 'm een dagje aan de lader (omdat ik 'm niet per se nodig heb).
 
Hoe zit het met de polen, zitten die bij jou wel goed?
Zo, hij is binnen. Ja de polen zitten goed, keurig pakket

als je bij louis.de een accu koopt krijg je de accu zonder zuur er in en een plastic geval met 6 flesjes die aan elkaar zitten.

je moet dan de dopjes dr af halen en de accu op zn koppie dr op zetten / duwen .

boeltje omdraaien en het zuur loopt dan in de accu en je bent klaar.
Je moet de accu n iet ondersteboven zetten, gewoon door het alluminium heen prikken dus dat is geen enkel probleem. Zonder morsen erin.
Hij staat nu te laden. Dus wanneer ik weer kan rijden (door een gebroken vinger) kan ik weer starten zonder problemen.
 
er zijn meerdere soorten levering bij Louis.

Een losse/lege accu, die zonder zuur wordt geleverd.

Een lege accu, met een zuurpakketje (precies genoeg voor die accu).

En volle accu's (gel/AGM).

Ze zijn allemaal al geladen, maar even aan de druppelaar kan geen kwaad.

Overigens moet je accuzuur gewoon los bij de autohandel kopen: nog geen 2 euro per liter (wel zuur, geen gedem. water!!!). Trechtertje er bij en gieten maar.

Misschien dubbel, ik heb niet alles in deze post gelezen.
 
je mag hem hier wel een paar dagen neerzetten
dan doe ik een capaciteits meting en laad ik hem eens op met mn computerlader

Bedankt voor het aanbod! *O*
Maar beiden kan ik gelukkig ook op m'n werk.
Het probleem was dan ook dat ik m'n motor niet weg krijg met een lege accu...maar dat heb ik opgelost met een volle accu van m'n werk. In ieder geval toch nog bedankt :Y
 
Bedankt voor het aanbod! *O*
Maar beiden kan ik gelukkig ook op m'n werk.
Het probleem was dan ook dat ik m'n motor niet weg krijg met een lege accu...maar dat heb ik opgelost met een volle accu van m'n werk. In ieder geval toch nog bedankt :Y

graag gedaan.

ik hebt zo'n zeer uitgebreid laadapparaat tbv modelvliegen waarmee je nicad, nimh , lood, lipo,etc etc kunt laden uit je autoaccu ( in mijn geval een 20A, 12 volt voeding )

Hij gaat tot iets van 30 cellen met een laadstroom tot 5,5 Ampere
i6_3i1.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan