Mag baas verbieden met motor naar werk te gaan?

Mijn vorige baas heeft me netjes gevraagd niet met de motor te komen, wegens verzekeringsgezeik met een vroegere werknemer. die was gevallen tijdens het naar huis rijden maar had het wat laat gemeld... Bij ons rijden de meesten met een leasebak, ikke dus ook en zo ook die gevallen kerel. Woon werk verkeer zit bij ons in de verzekering. "het bedrijf heeft voor vervoer gezorgd, dus moeten we daar maar gebruik van maken. " later hoorde ik wel dat hij tegen anderen had gezegd dat hij het mij verboden had...
 
Bij mij op het werk hebben ze vanuit het hoofdkantoor zelfs jaren een MotoGP team gesponsord als hoofdsponsor (welke op het moment niet meer meerijden), dus motorrijden verbieden zal niet zo snel gaan gebeuren.

Wel is er aangegeven dat, mocht ik een keer een ritje tijdens werktijd moeten maken, ze liever hebben dat ik hiervoor een auto pak i.v.m. veiligheid tijdens werktijd.
 
Bij mij op het werk hebben ze vanuit het hoofdkantoor zelfs jaren een MotoGP team gesponsord als hoofdsponsor (welke op het moment niet meer meerijden), dus motorrijden verbieden zal niet zo snel gaan gebeuren.

Wel is er aangegeven dat, mocht ik een keer een ritje tijdens werktijd moeten maken, ze liever hebben dat ik hiervoor een auto pak i.v.m. veiligheid tijdens werktijd.
Je kan dus je eigen baas binnen lepelen als sponsor? *O*
 
bij de Shell draaien ze door,
en het scheelt ze in de uitkeringen aan de nabestaanden.
veilig werken is een goede zaak maar om en om de leuning steeds met minimaal een hand vast hebben is een beetje overdreven,zeker als je nog een kist gereedschap mee zeult.
Kun je met die kist niet beter in de lift gaan staan dan? :+

Niet alleen Shell draait door.. Hier moet vast personeel werkschoenen aan (op kantoor). Uitzendkrachten in het magazijn krijgen geen werkschoenen. Er worden rode wandellijnen neergezet waarbuiten je niet mag lopen. Overal hangen posters en de manager flipte laatst toen hij zag dat er een heftruck achteruit reed (die kunnen niet meer achteruit! Die zijn beveiligd!) :')
 
Niet alleen Shell draait door.. Hier moet vast personeel werkschoenen aan (op kantoor). Uitzendkrachten in het magazijn krijgen geen werkschoenen.
Gebeurt dat nog steeds??

Zo'n 25 jaar geleden heb ik op staande voet ontslag genomen, nadat ik als tijdelijke kracht te horen kreeg dat ik geen werkschoenen kreeg (in tegenstelling tot de vaste krachten).

Ik heb nog niet vaak iemand zo verbouwereerd zien kijken als die voorman :+

( "hoe bedoel je, weggaan?" ... "nou, zo dus ... doei!" :P )
 
Gebeurt dat nog steeds??

Zo'n 25 jaar geleden heb ik op staande voet ontslag genomen, nadat ik als tijdelijke kracht te horen kreeg dat ik geen werkschoenen kreeg (in tegenstelling tot de vaste krachten).

Ik heb nog niet vaak iemand zo verbouwereerd zien kijken als die voorman :+

( "hoe bedoel je, weggaan?" ... "nou, zo dus ... doei!" :P )
Jups, ze mogen geen slippers aan maar wel op stoffen schoentjes rondlopen? :+
 
Hallowa,

Ik hoop dat ik dit op een goede plek zet, zo niet dan hoor ik het graag.

Mijn baas doet nogal moeilijk sinds ik mn motorrijbewijs heeft, en verbied mij om woon-werk-verkeer met de motor te doen. Mag hij dit?

Groetjes,

Peter
Wat staat er in je arbeidsvoorwaarden? Gewoon even lezen. Ik gok zomaar dat er niks over in staat... Wijs je baas daarop. Blijft hij moeilijk doen, dan zoek je gewoon een andere baas, opgelost :z
 
Mijn WERKGEVER geen baas die wil juist dat ik met de motor kom.
Hij heeft zelf geen motor rbw maar had vroeger veel gereden in zijn jeugdjaren.
Hij vind het nu teveel moeite om een rbw te halen maar vind t nog steeds prachtig.
Alleen jammer voor hem woon ik op 1km afstand en daar pak ik vaker de fiets voor dan de motor. _O-

Verbieden mag overigens niet mits er afspraken gemaakt zijn voor het contract en je daarmee akkoord bent gegaan.
Misschien heeft hij/zij er ooit een zoon, dochter, kennis of wie dan ook mee verloren.
Zoiets als, ik wil je in dienst nemen maar, je komt niet met de motor of ik neem je niet aan en als je er dan mee akkoord bent gegaan heeft hij/zij het recht om het te verbieden.
 
Laatst bewerkt:
M'n baas vraagt me regelmatig om met de motor naar werk te komen zodat ik juist even snel naar een klant toe kan of iets dergelijks of geen parkeergeld te betalen.
Nooit problemen gehad met een klant, meestal is het ook een leuk aanknopingspunt. Op een buikschuiver aankomen en vervolgens netjes met een jasje aan binnen te verschijnen.

Doe het alleen niet zo vaak, want vind het zonde van van m'n banden.
 
_O- Dat dachten wij ook :+ Hoe moet een vrachtwagen gelost worden dan? Iedere keer een stukje vooruit rijden? :+
Typisch voorbeeld, de regels worden bedacht door mensen die nooit op de werkvloer zijn :N De achteruitrij beveiliging was enkel een piepertje als ze achteruit rijden, management dacht dat de heftrucks helemaal niet meer achteruit konden rijden..
 
_O- Dat dachten wij ook :+ Hoe moet een vrachtwagen gelost worden dan? Iedere keer een stukje vooruit rijden? :+
Typisch voorbeeld, de regels worden bedacht door mensen die nooit op de werkvloer zijn :N De achteruitrij beveiliging was enkel een piepertje als ze achteruit rijden, management dacht dat de heftrucks helemaal niet meer achteruit konden rijden..
Ah ik snap _O- _O-

Wat een sukkols _O-
 
Vorig jaar was het erger, toen hadden we een engel rondlopen die uitzendkrachten ging wijzen op 'de gevaren op de werkvloer' :o Iedere ochtend eerst een presentatie en dan ging ze zingen, de rest van de dag liep ze wat rond in haar engel-kostuumpje: ehm.. ik wil niet opdringerig zijn ofzo, maar dit is niet helemaal veilig (met een piepstemmetje).

Leuk bedacht, ware het niet dat ze er binnen 2 weken uitzag als een in elkaar geslagen engel :+ *oeps, hihi, mijn vleugeltje bleef ergens achter haken, hihi*
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar was het erger, toen hadden we een engel rondlopen die uitzendkrachten ging wijzen op 'de gevaren op de werkvloer' :o Iedere ochtend eerst een presentatie en dan ging ze zingen, de rest van de dag liep ze wat rond in haar engel-kostuumpje: ehm.. ik wil niet opdringerig zijn ofzo, maar dit is niet helemaal veilig (met een piepstemmetje).

Leuk bedacht, ware het niet dat ze er binnen 2 weken uitzag als een in elkaar geslagen engel :+ *oeps, hihi, mijn vleugeltje bleef ergens achter haken, hihi*


hahahaha mooi is dat

Maar begrijp ik nu dat jij zelf op een heftruck zit
 
Als je baas je betaald vanaf het moment dat je vertrekt van je huis dan ben je dus aan het werk dan kan hij dus ook bepalen met welk gereedsschap jij werkt.
 
Dan ben ik benieuwd wanneer ze bij shell het gewone fietsen gaan verbieden, gezien mijn neef daar recentelijk zijn pols mee heeft gebroken. _O-

Ze gaan fietsen niet verbieden, denk eerder onderstaande verplichten :+

cce119bb13
 
Ook een kleine aanvulling op het onderwerp.

Een maat van me kreeg opeens geen reiskostenvergoeding omdat hij met de racefiets kwam (afstand 40 km). "Want dat kost je ook niets", was de verklaring.

Ik weet niet veel van racefietsen (graag ook zo houden, irritante lui), maar die bandjes zijn prijzig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan