Weinig spectaculairs gedaan afgelopen weekend.
Omdat de carbs lekten, deze verwijderd en open gemaakt. de vlotterbakken bevatten wat poeder-residu en verder zagen ze er eigenlijk best goed uit van binnen. Voor de zekerheid toch de sproeiers maar even verwijderd en alles doorgespoten met reiniger en perslucht. Overal waar wat uit moest komen deed dat ook, dus dat zag er goed uit, ik heb er wqel vertrouwen in. De rubbers die de vlotterbakken afsluiten waren wel kneiterhard en helemaal platgedrukt. Hier kwam de lekkage dan waarschijnlijk ook vandaan. Voor wie niet bekend is met deze V4's, De vlotterbakken staan schuin en derhalve is een deel van de naad dus altijd onder vloeistofniveau. Als de seals niet goed dichten heb je dus al snel lekkage. In tegenstelling tot bv m'n CB350, deze zitten in principe bijna altijd boven niveau.
Dus maar een setje besteld met voor de zekerheid ook 4 nieuwe vlotternaalden met zittingen. Deze komen als het goed is deze week binnen, dus volgende week kan ik testen.
De remmen liepen behoorlijk aan (moest wat gepast geweld gebruiken om de motor überhaupt de schuur in te kunnen rollen vorige week), dus deze ook maar uit elkaar getrokken om schoon te maken en evt onderdelen te vervangen. Ook hier zag alles er eigenlijk verbazingwekkend goed uit, op wat aanslag op de stofringen en wat oxidatie in de groeven van zowel de stofringen als de seals na. De zuigertjes hadden alleen op het uiteinde lichte roest, wat met wat 800 korrel goed te verwijderen was. Het enige wat wat meer aangetast was, was de glijbus waar de klauw over beweegt
(#11 op de tekening). Deze weer netjes gemaakt en van een beschermend laagje voorzien. Daarna de klauwen weer in elkaar gezet, nu bewoog alles lekker soepel.
De linker klauw was wel zo vet als spek, vanwege een lekkende keerring in de vorkpoot. Nog een klusje om te doen dus, zonet nieuwe keerringen besteld en ook maar meteen harmonicarubbers voor om de poten. Ik had geen pitting gezien, maar het staat gewoon wel leuk. Het is sowieso de bedoeling om All-road banden te monteren.
De remblokken van links hebben trouwens voor de zekerheid een middagje in de ontvetter gelegen, ook al zagen ze er droog uit.
Volgende keer wellicht weer wat plaatjes.