magnamaniac
MF fossiel
- Onderwerp starter
-
- #26
Hoi Jottum, als de rubbers wat stugger worden is dit inderdaad zonder hulpmiddelen bijna niet te doen en een paar spanbanden werken dan prima als "extra handen", om het spul op z'n plek en onder druk te houden terwijl je ze er stukje bij beetje in werkt.Ik ben een groentje in de Magna-wereld. Is dit de manier om de caburateurs weer terug in de rubbers te drukken? Bij mij moeten de carburateurs namelijk er ook nog af en er dus weer op.
Dank, zal ik zeker nog eens nalezen!@ Jottum!:
Vanwege het frequente uit- en inbouwen van mijn VF blok, ben ik helaas aardig bedreven in de montage van de carburateurs.
Wat Magnamaniac al zegt; gaskabels monteren en inlaatrubbers verwarmen in heet water.
Vervolgens Inlaatrubbers op alle cilinders monteren. Los de klemmen zodat de inlaatrubbers vrij kunnen bewegen.
Smeer 'n kleine hoeveelheid siliconenvet in de rand van de inlaatrubbers. Druk de carburateurs van de voorste cilinders in de inlaatrubbers.
En lijn de achterste carburateurs uit op de inlaatrubbers van de achterste cilinders.
Duw de achterste carburateurs nu in de inlaatrubbers. Ik gebruik 'n klein schroevendraaiertje om tijdens de montage de inlaatrubbers wat ruimte
te geven. Druk daarna het geheel goed aan en controleer of alles goed zit. De klus waar ik voorheen veel tijd mee kwijt was doe ik nu in ongeveer
15 minuten. Veel succes!
Heeft iemand nog 2 schokbrekers? 27 of 28cm hart op hart, beide aansluitingen met een oog. De staat maakt niet uit, zelfs lek is niet erg.
bedankt voor het aanbod, maar 310 ga ik er echt niet tussen krijgen. fietspomp-syndroom was geen enkel probleem geweest.Ik heb nog twee oude fietspompen liggen van mijn Shadow 1100, uit '87 hart/hart is alleen 310 dacht ik, dempen niks meer maar zijn wel mooi chroom.
bedankt voor het aanbod, maar 310 ga ik er echt niet tussen krijgen. fietspomp-syndroom was geen enkel probleem geweest.
andere kant komt ook nog wat, nog ff bedenken welke afbeelding. Is gewoon plaatje aluminium, met de hand geboord en gevijld. Zit vastgeklemd achter een paar lasjesCool!
Inderdaad, de grondspeling, en van daaruit kijk ik wat er bv aan schokbreker ofzo nodig is. Bij de CB350 was ik bv ook van 18" naar 16" wiel gegaan, wat ook al verschil maakte.Ik bedoelde met de 8 tot 10 cm verlagen de schokbrekers en niet de grondspeling. Ik neem aan dat je met de genoemde 15 cm de grondspeling betreft en niet de maximale kortere schokbrekers!
momenteel nog niks, ben ff met andere klussen in huis bezig.Wordt steeds nieuwsgieriger wat je nu met kortere shocks gaat doen....
TADAAAAAAA:Wordt steeds nieuwsgieriger wat je nu met kortere shocks gaat doen....