Margrietroute Denemarken

zaag

Rookie
18 jun 2004
14
0
Enschede
Ik wil deze zomer met wat vrienden in denemarken gaan rond toeren. Nu las ik op internet dat de margrietroute wel een mooie route is om te rijden.
Heeft iemand deze al een keer gereden?
En hoeveel tijd zou ik hier voor vrij moeten maken? heb geen zin om vele honderden kilometers per dag te maken. gewoon lekker toeren
 
Nieuwe gids Deense Margrietroute verkrijgbaar bij anwb en de boekhandel


De Margueritrute, zoals de Deense naam luidt, is de belangrijkste toeristische route van Denemarken. De route is 3700 kilometer lang en voert langs de mooiste bezienswaardigheden van het land en door verschillende mooie gebieden. Langs het hele traject, dat in beide richtingen kan worden gevolgd, staan bruine bordjes met een margriet als duidelijk herkenbaar symbool.
De Margriet Route werd op 24 april 1991 officieel ingewijd door de Deense koningin Margrethe II. De margriet is de lievelingsbloem van de vorstin. Zij wordt door intimi vaak Daisy genoemd – de Engelse naam voor de bloem.
De Margriet Route is vooral bedoeld voor automobilisten, maar ook motorrijders en fietsers maken er enthousiast gebruik van. De toeristische route is minder geschikt voor touringcars, campers en caravans omdat zij soms door kleine plaatsen met smalle straatjes en over kleine, nauwe bruggetjes voert.
 
gewoon doen...

ik heb hem een heel stuk gevolgt..
net over de grens de snelweg af en de route kaart weggeborgen,
super vakantie gehad, zijn begonnen op jutland, langs de linkerkant ( lego land ed gedaan zeehondjes kijken, westkust btw ) omhoog tot je niet verderkan en toen naar de oostkust, en naar beneden afzakken en door naar sealand, nog een zooi eilandjes gedaan ( bijna 7ooo km gereden )
de route was toen erg mooi, relexed te rijden, de bezienswaardigheden worden langs de route aangegeven door bordjes..
soms is het iets leuk, soms loop je door een stuk bos en struikelje in een gat dat een vikinggraf zou te zijn, de andere keer sta je naast de grootste zwerfkei van denemarken.
op sealand zeker even naar roskilde gaan het vikingschip museum,
en in kopenhagen naar de karlsberg brouwerij :9
ene tuurlijk ff over de brug
 
Laatst bewerkt:
ik ga naar noorwegen en ik pak de boot in hirtshals. kan ik dan ook het west gedeelte van de route rijden, en hoe lang doe ik er dan ongeveer over? ivm boeken boot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan